Toon posts:

Hitachi mist pinnetje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren was ik fijn even bezig mijn pc te formatteren, voordat ik dat deed alles natuurlijk backuppen. Nou heb ik windows er weer helemaal op, maar als ik mijn backup-schijf eraan hang en ik start m'n pc op komt hij niet verder dan dat hij de IDE drives gaat zoeken, hij blijft dus hangen in m'n bios.

Toen keek ik eens goed naar m'n schijf en zag ik dat hij een pinnetje miste.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/spykey/HD1.JPG

en deze

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/spykey/HD2.JPG

Nou was mijn vraag, kan ik van een oude HD zo'n pinnetje eraf solderen en deze dan bij mijn backup-schijf er weer op solderen zodat hij weer werkt? Want nu die niet werkt ben ik ALLES kwijt :'(

Ik hoor het graag! :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 12:51 ]

Verwijderd

als niks anders werkt kun je het idd proberen. Kijk wel uit dat je geen sluiting maakt.
maar weet je zeker dat dat pinnetje er voorheen wel heeft gezeten? zit het nu in je IDE connector dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:19:
als niks anders werkt kun je het idd proberen. Kijk wel uit dat je geen sluiting maakt.
maar weet je zeker dat dat pinnetje er voorheen wel heeft gezeten? zit het nu in je IDE connector dan?
Neej dat weet ik niet, ik weet ook niet ech zeker of hij er voordat ik ging backuppen zat. Maar hij werkt helemaal niet dus ik dacht dat het kwam omdat daar dus geen pinnetje zat. Hij blijft gewoon hangen bij de startup en hij vind geen IDE drives, geeneen. En als ik die schijf er af haal, dan wel weer...

Verwijderd

Ontbreekt dat pinnetje toevallig verdacht mooi in het midden van de IDE-aansluiting van de schijf? Zoja, dan heeft er waarschijnlijk nooit een pinnetje gezeten. (Je plaatjes doen het niet, dus ik kan het niet zien.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:36:
Ontbreekt dat pinnetje toevallig verdacht mooi in het midden van de IDE-aansluiting van de schijf? Zoja, dan heeft er waarschijnlijk nooit een pinnetje gezeten. (Je plaatjes doen het niet, dus ik kan het niet zien.)
Doen ze het nu wel?
En nee, het is een pinnetje helemaal rechts, die in 't midden weet ik dat die er niet zit

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:43:
[...]

Doen ze het nu wel?
En nee, het is een pinnetje helemaal rechts, die in 't midden weet ik dat die er niet zit
Jup, nu doen ze het.
Dat pinnetje heeft hij inderdaad wel nodig.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-03 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij is dat net pin 1 die je mist en pin 1 is het Reset signaal. Dan werkt de HD niet nee.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pinnetje erop gesoldeert, ik heb alleen geen multimeter om het door te meten. Ik denk dat ik dit eerst even laat doen bij de buren, voodat ik hem aansluit, want anders heb ik kans dat m'n moederboard doorbrand (of niet? :? )

Verwijderd

Topicstarter
Shit ik heb hem aangesloten, en hij draait nu nieteens meer... 8)7 |:(

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
2de optie kan zijn: probeer eenzelfde hd op de kop te tikken, sloop hier het printplaatje af, en zet het op je eigen hd :)
Pagina: 1