[Flash] Configurator, printen en opslaan als JPG

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Binnenkort moet er voor een klant een site gebouwd worden waar een soort van configurator op komt te zitten. Het is de bedoeling dat je door wat drag en drop je eigen ding configureert. Dat is allemaal vrij overzichtelijk en wel te doen.

De wens van de klant is dat het leuk zou zijn als mensen die wat geknutseld hebben dit ook konden opslaan en printen. Nu heeft de klant beperkt budget en ik zit te denken aan een oplossing dit allemaal zo makkelijk mogelijk te doen. Ook omdat hun server nou niet echt de meest geavanceerde is.

Ik zat te denken om bv in Flash mensen lekker te laten slepen en dan Flash bijvoorbeeld een optie te geven om dat wat dan op het scherm staat als JPG lokaal op te slaan. Het lijkt op dit topic: [rml][ flash actionscript] screenshot maken?[/rml] maar aangezien Flash wat gegroeid is zijn er nu misschien wel handige opties.

Gezien het budget van de klant ben ik benieuwd of zoiets op een relatief makkelijke manier te realiseren is. Bij de vorige klus was het aantal uiteindelijke mogelijkheden beperkt en heb ik gewoon die mogelijkheden uitgewerkt en uiteindelijk kwam je op 1 van de mogelijkheden terecht. En die kon je vervolgens printen, dat ging best ok. Maar doordat je nu meer kan configgen redt ik het daar niet mee als we het leuk willen houden. Heb me de pleuris gezocht via Google maar lastig zoeken want kom steeds terecht op standaard Flash export-fuctie vanuit .fla.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 19:54

Bosmonster

*zucht*

Ik ben momenteel op zoek naar hetzelfde, maar kan niks vinden/bedenken. Bij ons gaat het om kleurplaten die opgeslagen moeten kunnen worden...

Enige wat ik kan bedenken ik het serverside nabootsen, maar is teveel werk voor zowel mij als de server. Dus hebben we maar gekozen om de kleurplaat in flash weer op te bouwen voor weergave...

Maar een optie om een flash screenshot te kunnen maken zou wel erg prettig zijn. Misschien dat je met Flash 8 het bitmap caching verhaal hiervoor kunt misbruiken, maar dat is helaas nog aardig ver van het bed.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Bosmonster schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:40:
Enige wat ik kan bedenken ik het serverside nabootsen, maar is teveel werk voor zowel mij als de server. Dus hebben we maar gekozen om de kleurplaat in flash weer op te bouwen voor weergave...
Dat kan me voorstellen. In dit geval gaat het wellicht om een bitmap die je behangt met vector dingetjes. Dat opslaan hoeft niet per definitie maar dacht dat wanneer er iets makkelijks zou zijn is dat meteen een mooie manier om te printen. Printen vanuit flash ding wordt qua looks een beetje bagger. Wellicht dat ik dat nog kan omzeilen door een soort van hidden MC te maken met grotere versie van bitmap en die synchroon met wat de gebruiker ziet 'aan te kleden'. En die daarna naar de printer te sturen zodat output wat meer toonbaar is.

Het zal gaan om 3 hoofdkeuzes waarna je per keuze ongeveer 5 sleur en pleur opties krijgt. Ik zou ook 15 eindresultaten kunnen maken maar het is eigenlijk leuker dat wanneer je één van de vijf items niet gebruikt je die ook niet op de print ziet.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 23:13

alienfruit

the alien you never expected

Ja, of je moet het nabootsen via server side scripting of je moet of moet een nieuwe movieclip maken en daar alle items in maken en die vervolgens printen. print(). Zelf heb ik gebruik gemaakt van de eerste oplossing, door een xml file te generen met de details van flash movie. Deze wordt vervolgens hercrëerd in na SVG. Vervolgens kan je gemakkelijk die SVG printen via PDF en/of een plaatje (met ImageMagick). Werkt prima hier, alleen jammer dat het bij een testcase is gebleven, vorig jaar :(

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

en het wachten is op flash 8 ;)

Stoer; Marduq

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 23:13

alienfruit

the alien you never expected

:9~ Tjonguh, Flash 8 wordt te gek als je die voorbeelden ziet :) Moet eens zien waar ik dat geld vandaan ga halen, HKU doet niet aan studentenversies via surfspot.nl :(

[ Voor 45% gewijzigd door alienfruit op 01-08-2005 18:48 ]

Pagina: 1