[2000] TopTools handmatig updaten

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 11:10
Ik gebruik hier TopTools software om het netwerk te monitoren. Meer info over toptools hier. TopTools wordt helaas niet meer bijgewerkt door HP maar er zijn mogelijkheden om dit handmatig te doen las ik in een PDF doc van HP. Wanneer ik alle stappen in dit document volg kom ik op het volgende probleem; de mappen op de ftp server van HP zijn er niet meer. Er is in de pub dir wel een Toptools map te vinden maar hierin staan geen firmware/driver updates etc. Nu heb ik met HP hierover gebeld maar deze zeggen dat ze hier geen support meer op geven (volgens de website tot 2007 mgoed...) en dat ik gebruik moet maken van óf Procurve Manager (mn huidige PM is op read only gezet, moet betalen om weer actief te kunnen werken, óf ik moet OpenView kopen (en die kost iets van 12000+ euro...))

Nu is TopTools al enigszins verouderd maar toch vind ik het een prettig programma om mee te werken en in het verleden heeft dit mij een hoop lopen gescheeld met oa het remote updaten van alle werkplek-biossen :)

Heeft iemand enig idee om mijn TopTools v5.6 toch nog te kunnen updaten met de laatste firmware/bios/drivers? De bestanden downloaden en in de map bij de rest zetten is helaas niet voldoende :/

Ik ben btw niet de enige met dit probleem;

http://forums1.itrc.hp.co...answer.do?threadId=209129
http://forums1.itrc.hp.co...answer.do?threadId=851179

[ Voor 8% gewijzigd door marccom op 01-08-2005 11:07 ]

Whoop!

• marccom
Is er hier iemand die weet welke map ik van de ftp server moet hebben, heb al wat geprobeerd maar TopTools doet dan vrij weinig meer hier :(

Whoop!

• marccom
De helpdesk van HP blijft volhouden dat TopTools niet meer ondersteund word en dat ik over moet stappen op Procurve Manager Plus. Erg jammer dit... HP maakt hier vast vrienden mee!

Iemand die misschien een alternatief pakket weet?

Whoop!