printerpoort niet bruikbaar onder winxp *

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-03 16:36
Ik heb een lifetec scanner die officieel niet onder xp werkt.
Bij mijn vorige installatie heeft deze scanner gewerkt met een andere driver dan bedoelt voor deze scanner.
Nu heb ik de computer een frisse installatie gegeven (c geformat en xp er opnieuw opgezet)
Alles werkte, alleen de scanner moest nog worden geinstalleerd.
De driver die voorheen werkte was ik kwijt.
Wat andere drivers geprobeerd waaronder een of andere vage win2000 driver.
Scanner werk nog steeds niet en op een of andere manier lijkt de laatstgenoemde software en driver de printerpoort bezet te houden en kan ik dus bijvoorbeeld ook mijn parralle laserprinter niet meer gebruiken.
Waneer ik de uninstall van de laatstgenoemde driver probeer laat deze zich niet meer verwijderen en krijg ik de volgende melding in een venster hieronder weergegeven:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
16-bits windows-subsysteem
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
C:\windows\system32\autoexec.nt. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS en Microsoft Windows Toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.

Sluiten Negeren
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

O ja negeren helpt niet, printerpoort opnieuw installeren helpt niet, het in de melding genoemde bestand autoexec.nt kan ik niet vinden in mijn system32 map.

Hoe krijg ik mijn parallele poort weer aan de praat zonder nieuwe install?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk even in de Algemene gedragsregels (Netiquette). Met [search=autoexec.nt] vind je een stuk of twintig oplossingen in een paarhonderd topics. Ook op Microsoft.com is er veel over te vinden. Ik sluit deze omdat je overduidelijk niet hebt gezocht.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.