[MSI RS480M2-IL] problemen met afspelen mpeg2

Pagina: 1
Acties:

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03 15:29
Ik heb het msi rs480m2 moederbord icm een venice 3000+ cpu en 512 mb twinmos ram. Deze combinatie is in mijn ogen de ideale mix voor een htpc met windows mce (matx, C&Q, onboard video).

Ik heb deze pc vorige week in elkaar gezet en daarbij ben ik op een probleem gestuit waardoor hij helemaal niet bruikbaar is als htpc, tijdens het afspelen van mpeg2 bestanden komen er willekeurig schokjes voor in het beeld. Ik heb ook gechecked of deze schokjes niet in de opnames zelf zaten en dat was het geval, de schokjes komen random voor.

Nadat ik de eerste keer windows heb geinstalleerd kwam ik achter dit probleem. Heb daarom het bios van versie 3.3 naar versie 3.8 geflashed, dit maakt het mogelijk om C&Q met deze processor te gebruiken. Daarna dacht ik, ik begin weer met een schone lei. In het bios alles uitgezet wat overbodig was en windows op een lege schijf opnieuw geinstalleerd.

Vanuit een schone windows installatie heb ik het volgende gedaan:
- alle windows updates
- ati catalyst 5.7 drivers geinstalleerd
- nvidia purevideo decoder 1.02-150 geinstalleerd

Hierna de test gedaan en helaas ;-) Het afspelen heb ik op VMR9 staan met hardware acceleratie aan, dit levert een CPU load van 40-50% op en dat vind ik wel vrij hoog.

Waar zou ik kunnen gaan zoeken?
- video kaart
- drivers
- kwaliteit geheugen
- bios
- moederbord defect?
- …

Een ander probleem waar ik achterkwam met dit moederbord is de temperatuuruitlezing van de processor. Bij een venice core leest dit mb de temperatuur ongeveer 15 graden te hoog uit, waardoor ik op een idle temperatuur van bijna 50 graden uitkom. Hier zijn mensen achtergekomen door de temperatuur uitlezing van een winchester core met een venice core te vergelijken.

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:33
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde probleem.

Mijn systeem

Processor: AMD64 3000 + (+ bios update)
Moederbord: MSI RS480M2
Geheugen: 512 MB Kingston (1 reepje)
HD: 200 GIG Maxtor Diamondmax 10 (2 weken oud)

Ik heb deze problemen niet alleen met het afspelen van Mpeg2, ook met het afspelen van DVD's blijft het beeld ook geregelt hangen. Daarnaast als ik iets wil uitpakken (bv dvd) kan dit ook wel een half uur duren, terwijl op mijn vorige pc (1100mhz) dit max. 10 minuten duurde.

Het lijkt wel of mijn pc om de zoveel tijd even blijft hangen. Ik heb ook al vanalles geprobeerd zoals C&Q uit proberen te zetten, maar ook dit heeft geen resultaat.

Verwijderd

heb je de bus drivers geinstalleerd ? of de wel de goeie ? dit was namelijk mijn probleem , als ik iets wilde unrarren, het duurde zo lang en ondertussen kon ik niets doen .

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:34:
heb je de bus drivers geinstalleerd ? of de wel de goeie ? dit was namelijk mijn probleem , als ik iets wilde unrarren, het duurde zo lang en ondertussen kon ik niets doen .
Nee deze heb ik nog niet geinstalleerd, zal dit pakket vanavond eens gaan installeren:

ATI System Drivers for RS480
Support model RX480M2, RS480M2
Description • ATI RX/RS480 system driver package.
• SMBus: 5.10.1000.5
• VGA: 8.12
• IDE: 5.0.0.2
• New support WinXP 64-bit OS, version: 6.14.10.6525
Date 2005-6-23

• Oldchatterman
Ik heb die bus drivers wel geinstalleerd dus dat zal het niet zijn. Ik zit net naar een dvd te kijken en die wordt volgens mij wel goed weergegeven.
Het heeft dus iets te maken met de files die via mijn hauppauge 150 kaarten worden opgenomen. Het rare vind ik echter dat de files die ik ermee heb opgenomen op willekeurige punten hikt. Misschien dat dit een spoor is voor iemand?

Verwijderd

Heb hier zelf ook een MCE machientje draaien met de ATI RS 480M2 + een 3000 venice en 512 Corsair XMS erin.( loopt met 1 Gig nog stukken beter)

Ben ook enige tijd aan het stoeien geweest met het bordje om het fatsoenlijk draaiend te krijgen , heb vele drivers gecombineerd en eindelijk voor mezelf de mix gevonden.
PVR 150 :Driver Release 2.0.30.23159.PreRelease (06/08/05)
ATI_RS480_AP01.Zip drivers
Realtek_ALC_VP0001.zip (drivers van de MSI site)
PowerDVD 6 Deluxe

Ben ook nog lang aan het klooien geweest met m'n Maxtor diamond max 10 -250 Gb, pas op de onderste Sata poort werkte deze normaal.
Met de bios zovel mogelijk in z'n default waarde functioneerde hij het prettigst, veel in de bios klooien maakte het alleen maar erger.
De temperatuur uitlezing in de bios is inderdaad erg hoog.
Wat de problemen betreft met schokken beeld Oldchatterman, zitten je DVD en HD op 1 kabel ?
probeer deze eens appart te zetten, of als je een Sata schijf hebt eens op een ander kanaal, je TV kaart eens in een ander slot, andere DVD decoder

Nu bij mij eindelijk alles werkt loopt het voor een MCE bakkie toch erg lekker, hij is met boxed cooler en Lite-on voeding uit een HP kast ook beestachtig Stil.

• Oldchatterman
Ik ben op dit moment alle drivers van msi zelf aan het installeren zoals ik ze op de bijgeleverde cd heb gekregen. Verder zitten dvd en hd op 1 ide kabel, ik heb voor het gemak de dvd even helemaal losgetrokken. Laat wel even weten of het geholpen heeft.

• Oldchatterman
Het is me gelukt, het probleem zat in de ati catalyst 5.7 drivers. Ik ben teruggegaan naar 5.6 en nu werkt het prima >:)

Verwijderd

owja dat kan ook :)

Ik heb eerder meegemaakt maakt niet uit met welke versie van de catalyst .

Dat windows vast slaat gewoon echt vast slaat, was al eens eerder topic over geloof ik.

Maar dat kwam dus door die ATI config tool die er bij zit , die moet je gewoon niet installeren dan gaat alles perfect. ( Dus alleen de Beeldscherm drivers installeren zonder die andere meuk die erbij geleverd word :P )
Pagina: 1