Ik heb onderstaand script die door een aantal formuliervelden loopt. In de pagina zit een WYSIWYG editor die een naam heeft die voor een gedeelte uit de naam van het doel veld bestaat.
b.v. hidden veldnaam is f_s_tekst_kort dan heet de editor Editor_f_s_tekst_kort, nu moet ik de waarde van de textarea dmv een functie van de editor kopieren naar een hidden field:
Dit kan met document.forms[0].f_s_tekst_kort.value = Editor_f_s_tekst_kort.getHTMLBody();
Dit werkt ok.
Nu wil ik dit dynamisch maken omdat de formuliervelden gegeneerd worden dmbv ASP en DB.
Ik loop dus door de velden maar moet nu de naam van het veld "plakken" voor de functie getHTMLBody(); Ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet werkend, onderstaande code werkt:
op de volgende regel na:
Hoe krijg ik de naam van het veld in de aanroep van de functie getHTMLBody(); ?
b.v. hidden veldnaam is f_s_tekst_kort dan heet de editor Editor_f_s_tekst_kort, nu moet ik de waarde van de textarea dmv een functie van de editor kopieren naar een hidden field:
Dit kan met document.forms[0].f_s_tekst_kort.value = Editor_f_s_tekst_kort.getHTMLBody();
Dit werkt ok.
Nu wil ik dit dynamisch maken omdat de formuliervelden gegeneerd worden dmbv ASP en DB.
Ik loop dus door de velden maar moet nu de naam van het veld "plakken" voor de functie getHTMLBody(); Ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet werkend, onderstaande code werkt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| for (var i = 0; i<document.forms[0].elements.length; i++)
{
if ((document.forms[0].elements[i].name.indexOf('f_s_tekst') > -1)) {
editorname = document.forms[0].elements[i].name;
document.forms[0].elements[i].value = Editor_' + editorname + '.getHTMLBody();
}
} |
op de volgende regel na:
code:
1
| document.forms[0].elements[i].value = Editor_' + editorname + '.getHTMLBody(); |
Hoe krijg ik de naam van het veld in de aanroep van de functie getHTMLBody(); ?