Toon posts:

rechter muis knop uitschakelen in terminal services

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Microsoft Windows2003 Standard server met Active Directory. Nu wil ik graag dat de gebruikers hierop inloggen met Terminal Services. Ik wil dat de gebruikers niet van hun rechtermuisklik gebruik kunnen maken. Hoe stel ik dit in?

Bedankt!

Verwijderd

Waarom wil je de rechtermuisknop uitschakelen. Wil je dit doen ivm de explorer shell options kun je dit doen via een group policy (User Configuration -> Windows Components -> Windows Explorer -> Remove Windows Explorer's default contect menu)

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dat ze maar van een bepaald programma gebruik kunnen maken. Het leek me veilig om de rechtermuis uit te schakelen. Ik had ergens gelezen dat dat kan maar weet niet hoe

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Dat kun je gewoon doen met policy's. Kun je ook meer dichttimmeren dan alleen de rechtermuisknop om de boel te beveiligen

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Klinkt een beetje als "Hoe haal ik de versnellingspook weg uit m'n auto?" omdat je niet wilt dat mensen te hard kunnen rijden. Inventariseer eerst welke functionaliteit je weg wilt halen en zoek daar dan een adequate methode voor. Het weghalen van het context menu is geen adequate methode omdat je de functionaliteit niet weghaalt, maar alleen moeilijker toegankelijk maakt. Bovendien maak je ook volstrekt legitieme acties moeilijker bereikbaar, bijv: rechtsklikken op een Word document en dan Print kiezen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Zie Brahiewahiewa. Bovendien zie ik 0,0 initiatief van jouw kant hierin.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.