Abit IS7-E & P4 presscot 3.0ghz

Pagina: 1
Acties:

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb al sinds enige tijd een Abit IS7-E in mijn bezit, en ik heb ook sindskort een P4 presscot 3.0ghz. Zodra ik de p4 monteer op het bord krijg ik bij de bios scherm prachtig te zien : 3.0ghz pentium 4 processor.

Helaas komt er een foutmelding tevoorschijn :

CPU has been changed, please check CPU in softmenu.

Ik ga vervolgens de bios in en ik controleer de instellingen, alles is correct ingesteld.
maar zodra ik dus Save/Exit selecteer dan gaat je Y knipperen en hangt de bios.Ik krijg dan bij de boot nogmaals de CHECK CPU melding.

Ik heb ook nog een P4 2.0ghz 400mhz fsb liggen en deze vertoont het probleem NIET.
Ik heb de p4 presscot op een andere asus p4p800 mobo getest en daar vertoont de p4 presscot geen problemen....

Heeft iemand enige ervaringen met deze samenstelling?
Anders breng ik het bordje maar terug en word het dus maar een nieuwe.....

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

meestal verhelpt een bios update dit wel. heb je de laatste al voor je mobo :?
op de site staat dat je bios 24 nodig hebt.
en als je eerst een clear cmos/ bios reset doet doet ie dat dan ook ?

[ Voor 14% gewijzigd door chucky666 op 01-08-2005 09:57 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
En het mobo moet natuurlijk wel de Prescott volledig ondersteunen. Dus ook dat zul je na moeten gaan. Misschien zijn er mensen met hetzelfde probleem ergens op internet, dus ff googlen levert misschien wel wat op.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
ey,

ik heb net wat extra info gevonden op de abit site, het blijkt dat die NIEUWE IS7-E wel de presscots ondersteunt aangezien die een nieuwere bios heeft.

Ik ging zoeken bij de bios versie's en het waren er zoveel dat ik bijna de weg kwijt was, maar ik heb het gevonden :

BIOS: is7g17.exe Bios Issue Date:2003/11/04
Mirror Site: ASIA Europe US
BIOS ID:1.7
Updated CPU micro code.
Added Pentium 4 Extreme Edition support.
Fixed the problem where the CAS latency can not be set manually when the CPU:DRAM is set to PSB8000/5:4 or PSB800/3:2.
Fixed the problem where the hard disk will not be recognized if the OnChip SATA is set to "Combined Mode" then choose "RAID".
Fixed the problem where system will reboot when the "Resume by Alarm" is enabled and user pressed power button to shutdown the system during POST.
Fixed HDD size detected as 136GB when 200/250/300 GB SATA drives are connected to SATA1 or SATA2 (ICH5 SATA channels).
BIOS compile date: 11/04/2003

Ik heb zojuist de BIOS: is724.exe gedownload dus die ga ik even testen aangezien er nog veel meer fixes waren aangezien er meer dan 14 bios updates waren 8)7 die gasten bij abit zijn behoorlijk lang bezig geweest met die mobo.....

btw bij die versie 17 bios zag ik ook staan dat hij eindelijk grote SATA schijven ondersteunt :D bof ik even, ik wil volgende maand nog een 250gb 16mb maxtor halen!

Nou vanavond toch maar even proberen en dan zal ik met een update komen!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.abit-usa.com/d...php?categories=1&model=79
kijk dan ff hier :)
heb je tenminste een bios uit 2005 (de 24)
en in de nieuwst zitten ook de verbeteringen die in die er voor zaten.

[ Voor 21% gewijzigd door chucky666 op 01-08-2005 14:18 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Ja thanks, ik heb gisteravond die gedownload en geinstalleerd en de p4 3.0 daarna ingebouwd en hij boote perfect op zonder fouten....

Zeer tevreden ben ik nu, en het wordt tijd om te gaan oc'n!
Pagina: 1