Toon posts:

Linux and geforce 2 MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hercules geforce 2 MX en linux redhet 7.0 tijdens de instalatie zij hij dat hij een geforce ddr zag maar bij probe en zokon ie niks vinden. Ikheb op de nvidia site gekeken maar daar zie ik geen MX drivers wel andere linux drivers wat moet ik doen om toch in x mode te komen???

greetz sanguis

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Je moet de nieuwste drivers downloaden van de site van nvidia. Op het moment is de nieuwste versie 0.95.
Gebruik de handleiding van nvidia om ze te installeren. Voordat je ze gaat installeren moet je namelijk enkele bestanden verwijderen, wanneer dat niet goed zou gaan, werken de drivers later ook niet goed.
Daarna kun je de rpm's installeren, waarna je X kunt gebruiken, verder heb je dan ook 3d-drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Nou bijna ik ha dff hoop maar jammer het lukt niet die driver is voor ongeveer alle nvidia chipsets bahalve de geforce 2 MX hij kan hem niet vinden en laad X dus niet....

:'(

• thunderbird2k
De 0.95 drivers voor xfree86 4.01 ondersteunen alle nvidiakaarten. De standaard 2d-only drivers die bij xfree86 4.01 en lager zaten ondersteunen inderdaad niet de geforce2mx, vanaf xfree86 4.02 ondersteunt de 2d-only driver (niet van nvidia zelf) ook de geforce2mx. Je moet gewoon de drivers van de site van nvidia gebruiken, die werken.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

De NVidia drivers doen ook 3D, en dat draait lekkerrrrr

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik krijg het niet voor mekaar ik wacht wel tot nieuwe versie of tot ik meer linux kennis heb :) tot dan doe ik het wel met een crappy 8mb kaart
tnx anyway

• thunderbird2k
Ik snap niet echt je probleem, maar als het te moeilijk is heb je hier een kleine howto.

Verwijder in /usr/lib alle bestanden libGL.so en libGL.a. (libGL.so.1, libGL.so.1.0 enzovoort)
Verwijder in /usr/X11R6/lib/modules/extensions libGLCore.a en libglx.a.

Installeer nu kernel rpm van nvidia.
(rpm -Uvh bestand.rpm)
Installeer nu de gl drivers.
(rpm -Uvh bestand.rpm)

Edit vervolgens het volgende in /etc/X11/XF86Config-4:
wijzig "nv" in "nvidia"
en kijk na of er in de sectie "Module"
Load "glx" staat.

Nu heb je alles geinstalleerd en kun je X starten. (Was dit zo moeilijk???)
Pagina: 1