Toon posts:

[2003] PS2 Gamepad input als toetsenbordinput

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Ik heb al ff lopen graven met search en op internet lopen zoeken naar info over het volgende probleem. Ik heb een PS2 Gamepad op men pc met zo'n usb omvormer. Ik wil in principe een stukje software oid om de knoppen van de gamepad te kunnen instellen als toetsen van het toetsenbord

dus de "O-knop" bijvoorbeeld als spatiebalk mappen.

Ik heb thuis een nostromo n52 en die heeft eigen software waar dat mee mogelijk is maar die werkt alleen met de nostromo.

Heeft er iemand een idee voor me?

Alvast bedankt allemaal!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Cyphax

Moderator LNX
Met iets als JoyMouse maar dat kost geld.
Het kan ook met WinLirc geloof ik. WinLirc is in eerste instantie bedoeld voor IR controllers maar ik heb ook weleens een joystick module gezien. :)
Daar moet je dan even zelf naar zoeken. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb wel eens gamepads gezien die je tussen je toetsenbord en je PC in deed. gewoon met een Y stekker, en dan gaf die gamepad gewoon toetsenbordsignalen.

maargoed, gaat het misschien om een joystick/gamepad van Logitech? dan kan je misschien Wingman Profiler gebruiken om die mappings naar toetsen te maken.

edit: btw, PS2 gamepad? playstation of bedoel je een voor de gameport aansluiting van je PC, en benoem je em verkeerd (ps2 is namelijk dat ronde toetsenbord en muis Din6 aansluitingkje)

[ Voor 24% gewijzigd door McKaamos op 01-08-2005 09:59 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:57:
ik heb wel eens gamepads gezien die je tussen je toetsenbord en je PC in deed. gewoon met een Y stekker, en dan gaf die gamepad gewoon toetsenbordsignalen.

maargoed, gaat het misschien om een joystick/gamepad van Logitech? dan kan je misschien Wingman Profiler gebruiken om die mappings naar toetsen te maken.

edit: btw, PS2 gamepad? playstation of bedoel je een voor de gameport aansluiting van je PC, en benoem je em verkeerd (ps2 is namelijk dat ronde toetsenbord en muis Din6 aansluitingkje)
Play Station 2, en dat ronde aansluitinkje is ps/2 :P

Cyphax maar is dat niet alleen voor muis ik wil echt gamepad > keyboard ?

Heb al wat apps gevonden na lang zoeken.... Vriendelijk bedankt allemaal 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 10:29 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:10:
[...]
Cyphax maar is dat niet alleen voor muis ik wil echt gamepad > keyboard ?
Met dat Lirc systeem kun je elke knop mappen aan wat je maar wilt zo ongeveer, dus het zou een oplossing zijn voor wat je zocht :)
Wat heb je nu gevonden?

Saved by the buoyancy of citrus

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik bedacht me net dat ik al eerder aan een topic als deze heb meegedaan, waar een oplossing werd gevonden.

[rml][ Logitech MOMO] Knop binden *[/rml] en dan de laatste post.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
dat is een japanse versie
ik heb een engelse gevonden:

http://www.electracode.co...y%20English%20Version.htm
Pagina: 1