Wat is er beter aan de SB LIVE 5.1??

Pagina: 1
Acties:

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Wat is er zo speciaal aan de SBLIVE 5.1??

Afgezien van het feit dat het een DB decoder on board heeft is het toch nog steeds een gewone Live toch???

Want creative zit te pochen over de combinatie van de DTT3500 speakerset i.c.m. de SBLIVE 5.1.

Maar is dat niet dubbelop???
Decoder IN de kaart en IN de speakers....

Dus dan kan je toch beter een gewone live kopen... Die poept het signaal digitaal uit naar de speakers... Die decodeert het... Huppa Dolby surround.

En andersom ook...
Een SBlive 5.1 poept het signaal uit in 5.1 formaat... Je hangt er 6 analoge speakers aan, en HUPPA dolby surround...

Het ligt misschien aan mij, maar is die 5.1 niet specefiek bedoelt voor mensen die GEEN DB decoder in hun versterker hebben zitten??

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Hele fijne vraag. Had precies hetzelfde. Enige wat ik me voor kan stellen is dat het makkelijk is als 1 van de decoders aan gort gaat, dan heb je er altijd nog 1. Oh ja, het is trouwens geen Dolby Surround, maar Dolby Digital.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Weet je zeker dat die Dobly Digital decoder hardwarematig op de SBLive 5.1 aanwezig is? Volgens mij wordt dit in de drivers opgelost. Scheelt nogal, lijkt me, qua performance.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Het lijkt me hardwarematig, anders zouden andere SBlive's het ook kunnen, met een kleine driver aanpassing...

Er zijn ook gewoon 6 ANALOGE uitgangen... (De digitale kan OF als Digital DIN gebruikt worden OF als Analoge uitgang voor Center en Woofer)

Bovendien is het irrelevant... Want ik wil gewoon weten hoe het zit :) :)

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Weet ik niet, volgens mij zit die decoder bij de nieuwe Live! wel onboard. Maar dan nog: performance, so what. Dolby Digital zit toch nooit in spellen, en voor films heb je die performance niet zo hard nodig zou ik zeggen. (tenzij je nog met een 486-66Mhz zit te klooien natuurlijk) :)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Dit staat op de website:
- Dolby® Digital 5.1 decoding -> Yes

Ja hij kan dus decoden, dus dan zou het idd dubbelop zijn :?

Tevens heeft hij 6 kanaals analoge uitgang zodat je ook een analoge 5.1 speakerset kan aansluiten.

Volgens mij kan de gewone Live ook Dolby Digital Decoden, maar heb je daar minder aan omdat deze maar 4 analoge uitgangen heeft. Hij zet Dolby Digital om naar 4 kanalen. De chip op de live blijft in alle uitvoeringen namelijk dezelfde.

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Hmm... volgens mij niet. Ik heb de Live! Value (een van de eerste "Live's"), die heeft wel 4 speakers uitgang, maar dat staat los van Dolby. Naast deze 2 uitgangen (voor de 4 speakers) zit er wel een AC3 uitgang op. Da's een kabeltje, waardoor Dolby Digital geluid gaat. Buiten je pc kun je (bijv. met de DT2500) dit signaal opvangen en hier de 6 kanalen (5.1) uit decoden.

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 13:04

Daytona

Autoracen is voor watjes

Het Dolby Digital decoden gebeurt met de Soundblaster Live 5.1 gewoon in software hoor. Als je PC je DVD'tjes maar net soepeltjes af kan spelen, is het dus handiger om een audioset met decoder te kopen, dan om je PC nog wat extra werk te geven.

• Roy
  • Laatst online: 21:24

Roy

Hobbies?

Volgens mij zit er wel een decoder op de kaart, het is dan ook dubbel op om een live 5.1 in combinatie met een DTT2500 of DTT3500 te kopen, daar heb je namelijk geen 5.1 kaart voor nodig.

De kaart is meer bedoeld in combinatie met de nieuwe DTT2200, dezelfde speakers als de DTT2500 maar geen decoder erin. De combinatie van live5.1 + DTT2200 is dan goedkoper als een DTT2500, en je hebt dan ook surround.

Inderdaad...

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 08:08
Ik heb nu ook de combinatie van een Live! 5.1 en de DTT2200. Het werkt allemaal perfect, maar er is toch een nadeel.
Er is nl. geen line-out meer over die naar mijn gewone versterker of de scart plug van mijn tv kan gaan.
Of is er toevallig al iemand met een handige oplossing?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ik heb zelf gewoon een splitter in mijn front line-out zitten, zodat ik zowel mijn Stereo als 4p surround boxen aan kan sluiten.
Pagina: 1