Tv geluid naar computerboxjes via scart

Pagina: 1
Acties:

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Hoi, ik heb een probleem met de tv van een kennis, deze geeft slecht geluid, af en toe doet hij het maar vaak ook helemaal niet, als je er een paar flinke tikken tegenaan geeft werkt het soms een tijdje. Het lijkt er dus op dat er wat contactjes loszitten, maar aangezien ik geen zin heb om de boel open te (laten) schroeven had ik een andere oplossing in gedachten, ik heb een paar computerboxjes en deze wil ik aansluiten op de geluidsuitgang van de tv om de ingebouwde boxen te vervangen. In eerste instantie heb ik deze aangesloten op de koptelefoon uitgang, maar deze uitgang had een irritante piep, mijn volgende idee was om de scartuitgang te gebruiken als uitgang, alleen weet ik niet of dit mogelijk is.

Mijn idee was dit

Scartblok met tulp-uitgang --> kabel tulp naar contra-jack --> luidsprekertjes

Zou dit kunnen werken?

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-02 15:29

tweakraiser

I have such sites to show you

Nee want dan zou je het scart kanaal moeten selecteren (AV ! 2 of 3 ofzo) en dan heb je geen beeld meer.
Als die kennis digitale TV of DVD kijkt kan het wel, echter niet mogelijk via analoge tv.

Strava | Webdesign

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
kan wel

meeste tv's hebben ook een scart uitgang, die je kunt gebruiken om het TV geluid op een versterker aan te sluiten ofzo

hoe jij precies boxjes rechtstreeks wil aansluiten weet ik niet, maar dat je het kanaal op scart moet zetten om geluid te krijgen is niet waar.

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

moet je alleen eventjes de pinout zoeken van een scart stekker en daaraan een koptelefoonplug solderen, hoort normaal te werken als er geen andere aansluitingen op de scart zijn aangesloten!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-02 15:29

tweakraiser

I have such sites to show you

Ja idd, ViperGTS heeft gelijk als je een scart uitgang hebt kan het wel.
Dan zou je de pc speakertjes via een Scart>Tulp>Minijag Plug (in of out)>pc speakertjes
Kunnen aansluiten.
Of alle tv's een scart out hebben vraag ik me af.

Strava | Webdesign

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Best simpel, je neemt een scart audio pinout:

Afbeeldingslocatie: http://xedox.de/scart.gif
en pikt daar audio links, rechts, en een massa van. Dat plug je aan een female minijack connectortje en klaar :)

Stop uploading passwords to Github!

• plakbandrol
SchizoDuckie schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 02:08:
Best simpel, je neemt een scart audio pinout:

[afbeelding]
en pikt daar audio links, rechts, en een massa van. Dat plug je aan een female minijack connectortje en klaar :)
Klopt, maar ik dacht het zelf zo ;)

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg
-->
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3000/3090/3097/309761_BB_00_FB.EPS.jpg
--> luidsprekers

Op dat scartblok zit een knopje input/output, ik neem aan dat ik dus geen aparte scart-out hoef te hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door plakbandrol op 01-08-2005 02:21 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een groot nadeel van het geluid via de scart-plug aftappen is wel dat je niet meer het volume met de afstandsbediening van je TV kunt regelen (irritant bij het zappen en bij harde reclames).

• plakbandrol
Bigs schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 02:29:
Een groot nadeel van het geluid via de scart-plug aftappen is wel dat je niet meer het volume met de afstandsbediening van je TV kunt regelen (irritant bij het zappen en bij harde reclames).
das waar, maargoed het is beter dan niets..

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
plakbandrol schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 02:20:
[...]

Klopt, maar ik dacht het zelf zo ;)

[afbeelding]
-->
[afbeelding]
--> luidsprekers

Op dat scartblok zit een knopje input/output, ik neem aan dat ik dus geen aparte scart-out hoef te hebben?
Dat klopt. Met het schakelaartje op OUTPUT werkt het prima. Heb het hier ook zo gedaan :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

steek gewoon je computer boxjes in je hoofdtelefoon aansluiting van je tv... door dit te doen kan je ook nog het volume van je boxe regelen via de tv afstansbediening! en moet je geen tulp naar jack en scart naar tulp bijkopen! eenvoudig kan ook!!!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 03:37:
steek gewoon je computer boxjes in je hoofdtelefoon aansluiting van je tv... door dit te doen kan je ook nog het volume van je boxe regelen via de tv afstansbediening! en moet je geen tulp naar jack en scart naar tulp bijkopen! eenvoudig kan ook!!!
plakbandrol schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:44:
In eerste instantie heb ik deze aangesloten op de koptelefoon uitgang, maar deze uitgang had een irritante piep
In principe werkt dit met Scart-out, maar waar een TV staat, staat ook een radio, kan je het daar niet toevallig op aansluiten? Zo heb ik dat hier ook draaien momenteel, en dan is het geluid ook nog een stuk beter. :)
Pagina: 1