Toon posts:

CPU koeler probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn CPU Koeler.
Sowiso wordt mijn processor te warm , 53 graden als ik niets aan het doen ben
en 75 graden als ik een simpel spel aan het spelen ben.
Het gaat hier om een P4 3.2 Ghz processor.
Ook krijgt mijn koeler niet genoeg volt...Wat raar is omdat alles goed schijnt te
zitten ,ik heb de koeler al lost gemaakt en gecheked en het ziet er prima uit.
Toch wordt het zaakje te warm :'( .
Heb ff een screenie van Speedfan gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img303.imageshack.us/img303/4566/untitled12yq.jpg

Weet iemand wat ik aan dit probleem kan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 00:53 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 18:11
Ga er maar vanuit dat die 4,07V niet klopt, dus dat Speedfan die waarde verkeert uitleest. Met 4,07V start je computer nieteens op.
75 graden stressed is idd wat aan de hoge kant. 53 graden idle valt nog mee (hoezo vind jij dat te warm?). Casefans monteren of een andere cpu koeler kan de temperatuur verlagen.
Lees eerst nog ff de Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0 door, daar staat een hoop nuttige informatie in.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Die +12Vdie je omcirkelt hebt is niet voor de koeler maar de algehele +12V lijn van jouw PC.
Echter klopt de uitlezing niet. Als er daadwerkelijk +4V opstond had je niet de kans gehad om dat screenshot te maken ;).

Controleer dus m.b.v. een multimeter. Je krijgt dan de echte waardes te zien.

Over de temperaturen. De Pentium 4 540 'Prescott' wordt nou eenmaal warm. Hij is dan wel ietwat aan de warme kant maar het kan zijn dat je nog de oudere stepping hebt welke warmer wordt dan de huidige Pentium 4's.
Wederom kan het ook zijn dat de temperatuur uitlezing niet klopt :z

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
"Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0" dat zal ik strakjes dan wel even doorlezen :) .
Multimeter heb ik ook al gebruikt en ook daar geeft tie 4.1 Volt aan.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijder de koeler, kijk of er nog voldoende koelapsta onderzit en niet teveel/te weinig en of deze nog 'vochtig' is: Soms drogen ze uit, zeker bij temps van 70+ graden.

Soms helpt aleen het verwijderen en plaatsen van een koeler al.....
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:12:
"Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0" dat zal ik strakjes dan wel even doorlezen :) .
Multimeter heb ik ook al gebruikt en ook daar geeft tie 4.1 Volt aan.
No fucking way, geen enkele atx machine start op met 4.01v op de 12volt lijnen, daarmee krijg je nog niet eens 1 hdd aan het spinnen, je moet wel meten over de gele en de zwater draadjes, niet de gele en de rode(hoewel je dan nog fucked zou zijn :+)

[ Voor 54% gewijzigd door Rey Nemaattori op 01-08-2005 01:14 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

:Z :Z

Hier zijn al zoveel topics over geweest, gebruik de search en je vindt er genoeg over.

• thatrunks
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Met de vele resultaten/oplossingen die zijn te vinden op GoT is het moeilijk om te kijken wat nu de oplossing is voor dit probleem. De voltagesmetingen van Speedfan zal wel verkeerd zijn. In ieder geval is het zeker dat het rond de 12 volt zal liggen. Maar om nou een spel te spelen dat de cpu temperatuur oploop naar bijna 75 graden Celsius is tog heel erg onwaarschijnlijk. De cooler in remy's pc zat voorheen in mijn pc en die werd stressen zelfs geen 60 graden. Ik heb ook geen extra koelers en mijn kamer is dezelfde temp als die van remy. Kheb geen verstand hoe de temp zo kan zijn maar als de omstandigheden hetzelfde zijn en ik een Intel Pentium 4 530 Prescott (3.0E GhZ) heb en dezelfde cooler heb gehad moet er tog iets aan de hand zijn. Kan het ook zo zijn dat speedfan de temperatuur verkeerd leest, want de +12 voltage meting die leest hij ook nie goed af?

- Computers blijven drama dingen -

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

voel zelf eens aan je heatsink tijdens het gamen of het daadwerkelijk zo warm wordt als speedfan zegt

[Specs]

Verwijderd

beste, ik heb ook een p4dual880pro met een P4 2,8 ghz(northwood) die stond ook 50 graden als je niets deed, zelfs 66 graden in de bios! als ik een spel speelde ging hij al snel naar de 75°,
wat me wel opviel was dat de temperatuur heeel snel weer zakte maar het minste dat je ergens op klikte schoot hij de hoogte in, ook was er iets mis met mijn voltages...
ik heb er gisteren een sata schijf ingestoken en eens een beetje gewrongen op de koeler(niet hard natuurlijk) en op een gegeven moment hoorde ik iets zakken/klikken/... en sindsdien is mijn cpu 30° in rust en max 40 graden stressed...
ik hoop dat je hier iets aan gehad hebt...
ikw eet ook dat als ik aan de ribben voelde tijdens een temp van 75 graden dat deze helemaal niet zo warm waren, ook een geprobeerd een termometer tussen de koelribben te steken en dat leverde ook maar 38° op...
wat de spanningen betreft kan je zeker niet op - voortgaan want het moederbord meet enkel +(tip voor bijna juiste meting: kijk in de bios (dat is f2 in het detectiescherm bij dit moederbord; )
Als je nog iets moet weten vraag je het maar...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat een kick weer 8)7

Ik kan niet wachten tot de nieuwe react uitkomt en de zoekfunctie misschien verbeterd is...

edit:
Welkom op GoT btw! :w

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 01-05-2006 16:55 ]

Pagina: 1