Toon posts:

[CD-wisselaar] BMW 523i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik weet niet of ik het hier goed heb staan en of het uberhaupt wel op Tweakers gevraagd kan worden maar ik wil het toch proberen.

Ik heb in mijn zojuist gekochte BMW 523i (oudere model, niet die met die 'moderne' koplampen) een CD-wisselaar zitten. Alleen wilde ik weten of hier gewoonweg geen 'nep-cd's ' in gelezen worden? En ook geen muziek dvd's (origineel)? Want hij pakt ze niet. Doe ik iets fout of is dit normaal?

Er staat niets op de BMW Nederland site en ik krijg maar geen reactie op mijn contactformulier.

BVD,
Dhr. de Jong.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De meeste CD-spelers kunnen tegenwoordig zonder problemen gebrande CD's lezen (als dat is wat je bedoelt). Toch kan het zo zijn dat de betreffende CD-wisselaar hier moeite mee heeft.

DVD's gaan natuurlijk niet lukken aangezien je een CD-wisselaar hebt.
De laser in een DVD-speler heeft een veel kortere golflengte en kan daarmee nauwkeuriger lezen.
Een DVD kan hierdoor meer informatie kwijt op dezelfde oppervlakte die voor een CD-speler onleesbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://www.advance.mb.ca/images/hiworks/cd-dvd.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Rone op 01-08-2005 00:43 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zoals gezegd hebben de meeste CD spelers geen moeite met CD-R media. Herschrijfbare cd's (CD-RW) zijn echter een ander verhaal, veel spelers hebben hier moeite mee.

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 01-08-2005 00:49 ]

🖥️ | 🚗

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

BMW zit vaak alpine in. Je hebt kans dat het een oude alpine wisselaar is. Kijk eens of je dat uit kan vogelen op internet.
edit:
Staat er niks over in het boekje van de auto ?

[ Voor 22% gewijzigd door under-world op 01-08-2005 00:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky je kunt wel eens gelijk hebben het waren RW's.

En ik zal eens wat op zoek gaan, under-world.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt MadMarky het lag daar inderdaad aan.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:36:
Ik heb in mijn zojuist gekochte BMW 523i (oudere model, niet die met die 'moderne' koplampen) een CD-wisselaar zitten.
Kijk ik in je profiel, geboortedatum: "01 december 1990".

Toch wel grappig dat 15-jarige mensen tegenwoordig auto's mogen rijden :+.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:48
LOL @ hierboven.

Matchbox is tegenwoordig voor iedereen betaalbaar.

Maar ff serieus, zit idd een 6, 8 of als je mazzel heb 10 cd wisselaar in. Speelt zonder problemen gekpoieerde cd's. 'merk Blaupunkt of Alpine. Hangt van je boordcomputer/navigatie af te herkennen aan het kleurenscherm in de midden console.

Enne vindt jij het gek dat een cdspeler geen muziek dvds leest???? 8)7
je gooit toch ook geen diesel in deze mooie 523i, denk dat ie dan ook nie zoveel meer doet.. })

[ Voor 13% gewijzigd door thefox154 op 15-08-2005 23:34 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
in onze bmw ook 523i uit 1998 geloof ik zit ook een cd wisselaar. cdrw heb ik nooit geprobeerd maar cd-r slikt die super hoor! bij ons is het een 6cd wisselaar, denk ook niet dat het display meer aan zou kunnen

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1