Toon posts:

Remotely anywhere verbinden van achter een router

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk al lang met remotely anywhere en dat ging steeds goed, maar nu ben ik op vakantie en zit hier achter een Linksys WRT54G Router en als ik van hier probeer verbinding te maken met mijn pc thuis krijg ik bij firefox een popup "The document contains no data." en verder niets. in internet explorer werkt het gewoon niet.

Terwijl ik regelmatig van op het werk verbinding maak met mijn pc thuis en alles perfect werkt.

Nu denk ik dat het aan de configuratie van die router kan liggen hier.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb volledige toegang tot de router en kan hem opnieuw configureren.
Ik weet alleen niet wat er fout gaat. :/

Verwijderd

Dus... je zit momenteel aan de pc vanwaar je wil besturen (client) die via een router verbonden is met internet. De pc bij je thuis (server) wil je besturen. Correct?
- ping je server, wie weet is deze down en heeft proberen geen zin...
- In principe forward de router alle pakketten van interne clients naar externe hosts, maar als dit niet het geval is, probeer dan manueel de TCP-poorten te configureren. Ik dacht dat PcAnywhere via tcp-poorten 5631 en 5632 communiceert, dus stel een rule in de router die deze poorten inbound + outbound (heen en weer) toestaat.
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:52:
Dus... je zit momenteel aan de pc vanwaar je wil besturen (client) die via een router verbonden is met internet. De pc bij je thuis (server) wil je besturen. Correct?
- ping je server, wie weet is deze down en heeft proberen geen zin...
- In principe forward de router alle pakketten van interne clients naar externe hosts, maar als dit niet het geval is, probeer dan manueel de TCP-poorten te configureren. Ik dacht dat PcAnywhere via tcp-poorten 5631 en 5632 communiceert, dus stel een rule in de router die deze poorten inbound + outbound (heen en weer) toestaat.
Suc6
Dat klopt. de client zit achter een router.
Pingen werkt ook perfect.
Nu heb ik alle ports bij port range forward geforward via de router naar mijn pc (client)
zowel poort 5631,5632 als 2000 en 2001
Maar spijtiggenoeg werkt het nog niet.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als ik op http://www.remotelyanywhere.com/ kijk da werkte het met een activex/java applcatie in de browser. Ik zou het dus op de pc waar je nu zit zoeken in de beveiligs instellingen.

-antivirus/anti spyware
-beveiligings nivo van de browser. (activex toegestaan)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:06:
als ik op http://www.remotelyanywhere.com/ kijk da werkte het met een activex/java applcatie in de browser. Ik zou het dus op de pc waar je nu zit zoeken in de beveiligs instellingen.

-antivirus/anti spyware
-beveiligings nivo van de browser. (activex toegestaan)
Firewall staat uit/ antivirus heb ik ook even uitgezet (norton) en anti spyware draait er niets
Ik heb een paar dagen geleden firefox op deze pc geinstalleerd (laatste versie) standaard installatie.
Internet explorer is ook standaard en kan ook geen verbinding maken met remotely anywhere.( hij zegt al direct "De pagina kan niet worden weergegeven.")
Ik heb nu ook een update van java virtual machine gedaan.
Maar nog steeds niets.
Active x is ook in orde.

Ik denk nog altijd aan die router. Ik ga daar nog wat verder zoeken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:11:
[...]
Ik denk nog altijd aan die router. Ik ga daar nog wat verder zoeken.
het simpelste is uiteraard die router er (even) tussen uit te halen om te testen of het daaraan ligt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Remotely Anywhere heeft ander standaard poorten dan pcAnywhere (ik dacht 2000) dus probeer die nog even open te zetten naar jouw PC.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:13:
[...]

het simpelste is uiteraard die router er (even) tussen uit te halen om te testen of het daaraan ligt.
De router staat niet bij mij maar bij de geburen ;) :P
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:23:
Remotely Anywhere heeft ander standaard poorten dan pcAnywhere (ik dacht 2000) dus probeer die nog even open te zetten naar jouw PC.
Yep, 2000 en 2001 staan open.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 13:26 ]

Verwijderd

Misschien nog even kijken of je je PC in de DMZ zone van je router kunt zetten (zodat alle verkeer met je PC is toegestaan).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc juist in de DMZ zone van de router gezet maar blijkt ook niet veel te helpen.

Zou het kunnen dat de verbinding te zwak is? 11Mbps geeft hij aan en "zeer goed"
af en toe flitst hij is naar 54Mbps of 36Mbps ofzo.

Ik heb even met mijn broer gebeld en hij kan van op een andere lokatie in mijn pc.
Ik krijg niet eens een inlogscherm.
Ik vind dit echt raar, ik heb al die instellingen van die router al geprobeerd.
maar er zal dan toch nog iets mis zijn.

Verwijderd

De snelheid van je verbinding lijkt me niet van invloed.
Misschien kan je broer bijv. UltraVNC voor je installeren als alternatief remote control programma wat niet via een webbrowser hoeft te lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt niet dus ik ga gewoon van mijn vakantie genieten en een paar pinten drinken ;) :7
Pagina: 1