[Testcase] Mijn auto met vleugels

Pagina: 1
Acties:
  • 898 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wilde het eigenlijk een showcase noemen, maar ik denk dat dit net niet goed genoeg is.
Een fotoshoot van mijn auto.
Graag wil ik jullie meningen horen over de foto's, het is mijn 1ste fotoshoot met een digitale camera :P
Helaas door het resizen is de scherpte een beetje eruit.

Gemaakt met een Sony Cybershot TS-DC33
Bewerkt met kader, resize en kenteken weggehaald.

1
Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Testcase/1.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Testcase/2.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Testcase/3.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Testcase/4.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
Ik vind het best wel mooi, maar iets wat altijd cool is aan een foto shoot van autos is het maken van shots van details en dingen waarvan een leek ze niet direct kan plaatsen.

trouwens welke auto is het? :)

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nissan200SX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:21

Exterazzo

Qeasy

//offtopic
De foto's doen het hier niet

Ik heb niks gezegd :) Mooie foto's

[ Voor 40% gewijzigd door Exterazzo op 01-08-2005 00:31 ]

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

ik vind de combi onderwerp/ achtergrond niet zo denderend....strak hemeltje zonnestralen vind ik persoonlijk mooier bij dit soort foto's denk ik.. (wat meer van onderaf genomen foto's bedoel ik dus)

[ Voor 26% gewijzigd door ETM op 01-08-2005 00:33 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal mijn commentaar op de auto zelf achterwege laten.

Eerste foto: zo scheef, zou ik niet doen. Zeker niet als je als fotograaf serieus genomen wil worden.

De rest van de foto's: ik zou lagere hoeken nemen om de wagen imposanter te laten lijken. Zo van boven af lijkt-ie alleen maar kleiner, en dat kan nooit de bedoeling zijn van zo'n bolide.

Ook zou ik bijvoorbeeld alleen de zijpartij schieten, of de protieren vanaf de grond, i.p.v. telkens de hele auto. Wachten op de zon, en dan een polarisatiefilter is ook altijd leuk (om door de ruiten te kunnen zien en minder reflectie van de carosserie te hebben)

Verder: groene auto, groene achtergrond, niet echt veel kleurcontrast dus.

Let wel: ik ben alleszins amateur, en niets van wat ik zeg berust op erg veel kennis van fotografie ;) Ik draag alleen maar suggesties aan. Doe ermee wat je wil (of negeer me gewoon) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook zou ik bijvoorbeeld alleen de zijpartij schieten, of de protieren vanaf de grond, i.p.v. telkens de hele auto.
Hier heb ik wel wat aan ja.
Wat je zegt van de positie, vanaf de grond zie je de lijnen niet juist van de auto.
Dit heb ik vaker geprobeerd, de agresieve lijnen van de motorkap zijn dan verdwenen of de auto krijgt een heel ander beeld zoals hij er uitziet.
Daarom koos ik voor een hoog standpunt zodat alle lijnen goed zichtbaar zijn.
Het weer kon inderdaad wel wat beter ja.

Welk standpunt zou het beste zijn dan volgens jullie voor een mogelijk 'perfecte' foto van de auto?

Hier nog een oude foto.. (donkere lucht helaas en gewoon geen goede foto)

Afbeeldingslocatie: http://www.greenbeauty.nl/Fotos/Oud/4_small.jpg

Ik ben van plan om hier nog eens terug te gaan bij schemering en nog een shoot te doen.
Vanuit deze positie vind ik de auto ook niet super omdat de lijnen op de motorkap te weinig zichtbaar zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Omg, die lakkleur en die velgen; what were you thinking... respectievelijk lelijk+fout.
Maar opzich een coole sportauto, afgezien van dat.

Ik mis verder een paar close-ups. Het zijn allemaal ''overzichtsfoto's'', wat niet slecht is, maar een paar close-ups van iets kenmerkends (embleem/badge/whatever) staat altijd fraai vind ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Silent Thunder op 01-08-2005 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Op de fotografie heb je al een aantal nuttige tips gehad, maar zorg ervoor dat wanneer je een keer opnieuw foto's maakt die er wat professioneler uitzien, dat je het nummerbord ook wat professioneler wegphotoshopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:41:
Omg, die lakkleur en die velgen; what were you thinking... respectievelijk lelijk+fout.
Dat vraagt ie toch niet ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik vind persoonlijk dat de achtergrond van de foto's niet bij het onderwerp passen. Het lijkt me beter dat jemisschien iets van (oude) industrie moet opzoeken :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:52:
[...]

Dat vraagt ie toch niet ofwel?
Ik vind dat 't uiterlijk van het onderwerp wel in mijn commentaar past als een geheel.
Aangezien ik dus verschillende onderdelen expliciet eruit vond springen.

Er worden zoveel dingen gezegd wat niet gevraagd word; wie ben jij om te bepalen wat er slighty offtopic wel of niet vermeld mag worden. Ik bedoelde het verder ook niet kwalijk (anders had ik wel alleen die zin gebruikt die jij quote). B)
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:05:
Ik vind persoonlijk dat de achtergrond van de foto's niet bij het onderwerp passen. Het lijkt me beter dat jemisschien iets van (oude) industrie moet opzoeken :)
Of een circuit-achtergrond zou ook heel mooi kunnen zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Silent Thunder op 01-08-2005 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak er misschien eens een met je deuren dicht :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kleurt iedereen altijd de nummerplaat weg bij autofoto's (ook op verkoopsites). Dat trekt toch de aandacht, zo'n gele 'vlek', terwijl je juist de aandacht naar de auto of de compositie wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:54

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:18:
Waarom kleurt iedereen altijd de nummerplaat weg bij autofoto's (ook op verkoopsites). Dat trekt toch de aandacht, zo'n gele 'vlek', terwijl je juist de aandacht naar de auto of de compositie wilt hebben.
Psies. Schroef dan voor de foto ff de plaat er af, en fotosoep de schroefgaatjes weg......

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRealRenzel schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:22:
[...]

Psies. Schroef dan voor de foto ff de plaat er af, en fotosoep de schroefgaatjes weg......
Of laat de plaat gewoon zichtbaar. Da's het meest natuurlijke wat ik elke dag heel veel op de weg zie en dus op een foto dus niet storend vind. Ook zo'n witte plaat met naam van de auto, wat veel automerken in hun reclame doen, ziet er niet normaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Mooie auto, alleen jammer van de kleur... :X

Je zou idd de auto moeten fotograferen met een constrasterende achtergrond, misschien eens op het strand zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Foto 1 - Te scheef
Foto 2 - Mooie foto, alleen jammer dat de andere kant van de weg zichtbaar is en die mast.
Foto 3 - Mooie foto (was een leuke geweest om nog een keer te schieten met deuren dicht en misschien het stukje vanaf de lantaarnpaal niet mee nemen)
Foto 4 - Te hoog, zou deze eerder ietsje naar boven dan naar beneden maken

Als showcase zou ik meerdere plekken gebruiken.

Best wel veel commentaar, maar alleen foto 4 is i.m.h.o. niet mooi, de rest mooie foto's.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 01-08-2005 01:40 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleintjes gepost, in de marge, slightly offtopic en niet kwalijk bedoeld (net als Silent Thunder dus) kan ik toch niet anders dan het eens zijn met Silent Thunder. Omg, what were you thinking indeed... Were you thinking at all? Je moet van iets high geweest zijn op het moment van je keuze, ik word er bijna spontaan misselijk van. omg (understatement) En die velgen, tja, zie Silent Thunder, gewoon fout, tot zover offtopicness

Verder ivm met de fotos. Die opmerking ivm met gesloten deuren is misschien wel grappig bedoeld maar zeker terecht? Wat probeer je hiermee te bewijzen, dat je 'mooi' machien 'lamborghini' portieren heeft? Gesloten deuren zou de foto al heel wat rustiger maken, meer stijl en subtiliteit overdragen. Nu is het gewoon gepats met de deuren. Steek daar één foto bij met één deur open bvb, of beide als je wil, maar daarna hebben we ook wel door dat je deurtjs omhoog open gaan. Zeker alle fotos op die manier verpruts de selectie.

Ivm met standpunt (en ook de open deuren) Dat is zo de typische pose waarop die 1:24 ea modellen op de foto gezet worden. Alles klepjes open, portiertjes, kofferdeskel om te laten zien hoe mooi het model wel niet gemaakt is. Persoonlijk lijkt het dus eerder een shoot van een goedkoop maisto model. En probeer de achtergronden wat beter te kiezen. dat poortje zegt me helemaal niets, leidt zelfs af van de wagen vind ik persoonlijk, omdat een groene wagen nu eenmaal weinig contrasteert in die setting. Mijn aandacht wordt ik elk geval spontaan naar het poortje afgeleid. Die aan het water is beter, dat doet me denken aan de photo mode in gt4

zoiets dus:
klik
klik

De foto mode van gt4 is trouwens heel aardig om te experimenteren met plaatjes maken van wagens, en heel volledig. Er kunnen heel wat parameters aangepast worden en daarna kan de foto op usb stick. Dus als je gt4 hebt, zeker een aanrader om die photo mode eens uit te testen.

Zie bvb hier voor meer voorbeelden: http://www.gtplanet.net/gallery/gt4_photomode
of type _photo mode gt4_ in in google, vind je ook heel wat voorbeelden van hoe een wagen op een elegante manier op de foto te krijgen.

Verder weet ik ook weinig af van fotografie en doe ik het zelf bijna nauwelijks, dus negeer mij maar volledig. Ik kan alleen maar iets zeggen over wat ik zie en hoe het beeld overkomt, (daar hoef je immers niets van fotografie voor te kennen). But still: ignore me.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het moge duidelijk zijn je achtergrond verziekt de boel hierdoor komt de kleur totaal verkeerd over ga eens opzoek naar mooi zwart asfalt liefst heuvel ofzo vervolgens blauwe lucht (als je hem niet hebt dan soep je hem maar). Belangrijkste is een rustige contrasterende achtergrond.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:26:
[...]

Of laat de plaat gewoon zichtbaar. Da's het meest natuurlijke wat ik elke dag heel veel op de weg zie en dus op een foto dus niet storend vind.
Het nadeel van "zichtbare" kentekenplaten is dat het dievengilde adhv. die kentekens je auto vrij makkelijk kan traceren. Vandaar dat ze zoveel mogelijk gegumd worden. Natuurlijk kun je ze ook op de openbare weg zien, maar even door een gallery van een meeting bladeren gaat voor een autodief stukken sneller.

[ Voor 5% gewijzigd door OmeRoon op 02-08-2005 17:06 ]

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OmeRoon schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:05:
[...]

Het nadeel van "zichtbare" kentekenplaten is dat het dievengilde adhv. die kentekens je auto vrij makkelijk kan traceren. Vandaar dat ze zoveel mogelijk gegumd worden. Natuurlijk kun je ze ook op de openbare weg zien, maar even door een gallery van een meeting bladeren gaat voor een autodief stukken sneller.
Hmm, dat verband zie ik nu helemaal niet. Volgens mij is dat grote onzin. Wat valt te traceren dan? De eigenaar echt niet, degene die zo'n mooi verhaaltje bij het RDW kan vertellen dat hij/zij de gegevens van zo maar een auto kan lospeuteren (behalve de openbare, niet voor het dievengilde belangrijke dingen zoals apkdatum) krijgt van mij een kratje bier. (zolang de voorraad strekt, medewerkers en familie/vrienden van RDW medewerkers en politie/justistie uitgesloten :) )
Kentekens weglaten heeft in mijn ogen alleen zin voor bescherming van de privacy van bijvoorbeeld bekende mensen, van verdachten voordat ze schuldig bevonden zijn, van opsporingsauto's van de politie en bijvoorbeeld ook bij beelden van een reportage op een tippelzone e.d.

Goed, nu toch ook nog even on-topic...
Ik vind de foto's van het groene tegen de groene achtergrond nog niet zo raar, maar het grootste probleem lijkt me het gebrek aan goed licht. (de zon!).
Als je je foto's in fotoshop al een autoleveltje geeft hebben ze direct al meer dynamiek en hebben de bosjes en gras met hun schaduwen al een veel mooiere kleur die beter bij de dan betere groen van de auto contrasteert.
Als het zonnetje binnenkort misschien toch nog blijkt te bestaab zou ik graag nog eens een paar van deze foto's opnieuw geschoten willen zien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 00:20:
[...]

Hmm, dat verband zie ik nu helemaal niet. Volgens mij is dat grote onzin. Wat valt te traceren dan? De eigenaar echt niet, degene die zo'n mooi verhaaltje bij het RDW kan vertellen dat hij/zij de gegevens van zo maar een auto kan lospeuteren (behalve de openbare, niet voor het dievengilde belangrijke dingen zoals apkdatum) krijgt van mij een kratje bier. (zolang de voorraad strekt, medewerkers en familie/vrienden van RDW medewerkers en politie/justistie uitgesloten :) )
Kentekens weglaten heeft in mijn ogen alleen zin voor bescherming van de privacy van bijvoorbeeld bekende mensen, van verdachten voordat ze schuldig bevonden zijn, van opsporingsauto's van de politie en bijvoorbeeld ook bij beelden van een reportage op een tippelzone e.d.

...
Ik heb zelf bij verzekeringsmaatschappijen gewerkt en iedereen met toegang tot datagate (o.a. rdw, douane, belastingdienst, politie, marechaussee, justitie en (auto)verzekeringsmaatschappijen) kan zonder problemen bij die gegevens. Ik denk dat iedereen wel iemand kent die bij deze gegevens kan komen, echter zijn er gelukkig niet veel mensen die dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
Inderdaad... de meeste louche autohandelaren hebben in een handomdraai uitgevonden waar die auto zich bevindt. Een garage kan namelijk ook bij allerlei RDW en APK gegevens... net als sloperijen. Als je echt van je bier af wilt mag je mij je kenteken wel even mailen hoor, dan zoek ik je adres er wel ff bij. ;) Ik heb genoeg vrienden bij garages en verzekeringsbedrijven werken die zoiets zo uitgevonden hebben. En dat dievengilde heeft die vriendjes ongetwijfeld ook...

Ik heb helaas al diverse gevallen meegemaakt (ik run zelf een autoforum van een wat "sportiever" type auto) waarbij korte tijd na het plaatsen van een fotosessie van bv. een nieuwe audio-inbouw een auto de volgende dag leeg werd aangetroffen. Als dat 1x es gebeurd is het toeval, maar na 8x niet meer. En iedere keer was het kenteken te lezen... Dit soort foto's worden sowieso vaak door andere sites overgenomen.

Ze checken waar je woont, vervolgens rijden ze een paar keer door je straat om te kijken of de auto voor de deur staat en zo ja, dan slaan ze 's nachts hun slag. Alarm of niet maakt ze vaak niet eens uit, 9 van de 10 getunede auto's zijn niet zo nieuw dus vrij makkelijk open te breken. Binnen 20 sec. zijn ze de straat uit. Vervolgens gaat je auto een schuur in en wordt ie daar gestript. De onderdelen worden weer gebruikt om een slopertje op te lappen die vervolgens ergens in Apeldoorn te koop komt te staan... Echt, het gebeurt vaker dan je denkt. Helaas.

Maar weer even on-topic: leuke foto's, alleen is de locatie inderdaad wat minder. Vooral dat hek doet een beetje afbreuk aan het geheel.

[ Voor 30% gewijzigd door OmeRoon op 03-08-2005 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Twee tips die ik me kan bedenken voor autofoto's:

Ooit iemand aan het werk gezien die de nieuwe BMW 7 serie aan het knippen was voor de folder (of BMW kalender). Die deed gewichten op de bestuurdersplaats. Zo gaat de auto van voren een beetje de veren in en krijg je dezelfde stand als wanneer je rijdt. Ziet er mooier uit. Weet alleen niet of dat bij jou zoveel effect heeft want hij is nogal laag. Misschien te proberen.

Wat ook erg leuk is, is een rijdende foto waar wat snelheid in zit. Je ziet ze wel eens in de autobladen: foto van voren en dan de auto scherp met een geblurde achtergrond (door de snelheid). Zo'n foto's is wat lastiger, maar wél erg leuk om te doen. Leen iemand met een station en laat die jouw auto slepen. Ga achterin de station zitten met de klep open en ga op een stille landweg rijden en knippen maar. Door de sleepkabel is de afstand tot je fototoestel constant en kun je (cam op statief natuurlijk) een wat langere sluitertijd pakken zodat de weg en de berm lekker geblurd zijn. Ziet er cool uit. Kabel kun je later wegshoppen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48

YellowCube

Wait...what?

Over het geheel genomen is mijn mening over de foto's een beetje hetzelfde als het algemene commentaar alhier. Ze zijn een beetje standaard.
Neem de foto eens van een ander standpunt, pak wat details en lijnen mee.
Wacht ten tweede op wat mooier weer en kies een andere achtergrond. Een groene auto op een groene achtergrond kan wat mij betreft best, maar dat hek vind ik dus spuuglelijk.
En overde eerste: een schuine foto kan prima. Beter dan alleen maar recht toe recht aan foto's.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ze zijn een beetje standaard.
Yep, maar niet alleen door het standpunt hoor :)

Ze doen nogal plat aan, er zit weinig contrast in. Aangezien het een testcase is, heb ik nummer 3 even onder handen genomen:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/3fix.jpg

Het geeft een veel dramatischer en feller effect zo. Niet iedereen zal deze nabewerking leuk vinden, maar de auto springt er zo wel meer uit. Denk dus niet alleen aan standpunten, maar ook aan je nabewerking ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11:48
jah, maar wie doet er nou groen op groen en verwacht dan de auto eruit te springen, 't is dat die lak zo fel is dat hij 't nu doet, maar volgende keer moet je 'm zetten zodat hij lijkt alsof ie aan't eind van de horizon oid staat en enorm contrasteert met de omgeving. Dan ga je lekker kruipen, en laat je 'm er goed dreigen uitzien, for the sake of the lines doe je ook eens die deuren dicht :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:26:
[...]

Of laat de plaat gewoon zichtbaar. Da's het meest natuurlijke wat ik elke dag heel veel op de weg zie en dus op een foto dus niet storend vind. Ook zo'n witte plaat met naam van de auto, wat veel automerken in hun reclame doen, ziet er niet normaal uit.
Zo'n witte plaat geeft wel aan dat de bestuurder kan rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips...
Binnenkort eens in de praktijk uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi weer vandaag dus even jullie comentaar een beetje toegepast.
(en ja weer in een groene omgeving, vind ik persoonlijk wel wat hebben met deze auto op een foto)
Geen nabewerking, alleen kleiner gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Hosting/1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Mooie setting Dylan; alleen is hij aan de bovenkant veels te licht. Kijk bijvoorbeeld maar eens boven de motorkap; das letterlijk wit van overbelichting. Dat stoort teveel en kun je helaas ook niet meer wegbewerken.

Maar je bent verder goed op weg.

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 04-08-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Silent Thunder schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:32:
Mooie setting Dylan; alleen is hij aan de bovenkant veels te licht. Kijk bijvoorbeeld maar eens boven de motorkap; das letterlijk wit van overbelichting. Dat stoort teveel en kun je helaas ook niet meer wegbewerken.

Maar je bent verder goed op weg.
Komt goed ;) Stond idd erg veel zon op de auto te schijnen.
Hoe kan ik overbelichting tegengaan dan? De camera op andere stand instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
De sluitertijd verhogen is het meest voor de hand liggend.
En sowieso nooit in de richting van de zon schieten.

[ Voor 33% gewijzigd door Silent Thunder op 04-08-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Een polarisatiefiltertje verwijdert veel van die irritante reflecties ook al... Dat is misschien ook het overwegen waard?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien is dit een idee:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rdgraaff/other/gathering.tweakers.net/Dylan19%20car.jpg

Wat ik heb gedaan (in goede volgorde):
- gamma omhoog
- saturation omhoog
- distort/skew voor meer diepte (voorkant groter getrokken, achterkant kleiner)
- crop voor "breedbeeld"-effect, zodat er meer nadruk op de lengte van de auto ligt...en dus de mogelijke snelheid
- passe-partout gemaakt, maar alleen op de horizontale lijnen, met hetzelfde argument als hierboven
- lantaarnpaal op de achtergrond weggehaald...weer vanwege de nadruk op horizontale lijnen

...dus.

Verder:
1 - Een scheve hoek suggereert dynamiek/beweging...maar de auto staat stil en de deuren staan zelfs open ;)
3 - Hier kan je hetzelfde mee doen als wat ik met 2 heb gedaan (distorten voor meer diepte en een beetje crop voor nadruk op het horizontale).
4 - Cool!
de oude foto - jammer dat je een foto met een lange horizontale skyline/horizon teveel in de hoogte laat gaan
de laatste - overbelicht :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Miletos op 28-12-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:57

Sabbi

je denkt aan mij.

Als je graag de plaat weg wil soepen is het het mooiste & het makkelijkste om het geel plus inhoud te vervangen door de kleur vd lak vd auto, liefst gewoon ge eye-droppered van iets naast de platen:

Afbeeldingslocatie: http://souterrain.flatnet.tudelft.nl/sabbi/filestore/plaat.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen die deuren niet meer dicht of zo? Of rijd jij zo rond misschien.

En als je zo trots bent op je auto, waarom fotograaf je die dan in zo een weinig flaterende settings. Wat doet een sportieve wagen in een wei? In een wei fotograaf je tractors, maar tzal wel weer aan mij liggen zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Om wat inspiratie op te doen voor andere kijk hoeken...

Kijk es naar screenshots van een race game , die zien er soms ook wel vet uit...

http://www.10tacle.com/gtr-game/en/index.php?Screenshots

En , zoals iemand het hier al opmerkte , jouw vette wagen hoort thuis op een circuit , of op een lange rechte weg , niet in een bocht aan een weide

Tenminste , dat is mijn bescheiden mening :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 00:20:
Strekt de voorraad nog? :+
Ik heb 6 jaar als night manager in een hotel gewerkt, en in die tijd minimaal 1 a 2x per week een "tenaamstelling" (sp?) voor een bepaald kenteken bij de plaatselijke politie opgevraagd, gewoon telefonisch. Meestal werd wel gevraagd waarom ik dat wilde weten, maar een antwoord als "de lichten branden nog, en ik zou 't sneu vinden als morgenochtend z'n accu leeg is. als 't een gast van ons is, kan ik 'm nu nog waarschuwen" was vrijwel altijd voldoende. Zonder dat ze ooit iets hebben nagetrokken...

1x Heb ik een grapjurk aan de lijn gehad die voorstelde dat ik de namen van de gasten voor zou lezen, en dat hij dan achteraf zou zeggen of de eigenaar van die auto ertussen zat. Toen 'ie hoorde dat we 450 gasten in huis hadden, zag 'ie maar van dat plan af... :)

Misschien dat de politie in Amsterdam of zo hier moeilijker over doet, maar in Twente heb ik nooit nul op m'n rekest gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zoek eens een oud industrieel deel van een stad op (of ga naar een groot industrieterrein) en ga daar 's nachts foto's maken. Aangezien de hele autotuning scene zich toch meestal 's nachts afspeelt op verlaten terreinen met veel asfalt lijkt me dat een betere setting dan willekeurig neergeplempt in een weiland. Verder lijken me close-up shots toch wel aardig, wellicht dat je iets leuks kunt doen met die openklappende koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
mphilipp schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 07:45:
Ooit iemand aan het werk gezien die de nieuwe BMW 7 serie aan het knippen was voor de folder (of BMW kalender). Die deed gewichten op de bestuurdersplaats. Zo gaat de auto van voren een beetje de veren in en krijg je dezelfde stand als wanneer je rijdt. Ziet er mooier uit. Weet alleen niet of dat bij jou zoveel effect heeft want hij is nogal laag. Misschien te proberen.
Klopt ja! Practisch iedere auto in de verkoopfoldertjes wordt standaard ook al verlaagd (maar dan gewoon met een schroefset). Het oogt net even mooier en verkoopt daardoor beter.

Andere tip is wat meer shots maken van details van je auto. Je hebt zo te zien best wat aan je auto veranderd, een paar mooie detailfoto's zijn voor de liefhebber natuurlijk ook zeer interessant.

Oja, op Zandvoort kun je doordeweeks vaak gewoon op de paddock komen. Da's wel een mooie omgeving voor wat foto's lijkt me...

[ Voor 10% gewijzigd door OmeRoon op 05-08-2005 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:10:
Maak er misschien eens een met je deuren dicht :Y)
Dacht ik ook meteen :) .
Maar serieus, hoe trots je ook bent op het feit dat je deuren op die manier opengaan,
je auto is alleen maar een stuk lelijker met die deuren open hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je auto is alleen maar een stuk lelijker met die deuren open hoor...
Gelukkig is dit jou mening en ik vroeg niet of hij met deuren open of dicht mooier zou zijn.
Ontopic aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

sorry, maar het gaat er hier niet om of de auto mooi of lelijk is, het gaat juist om de foto :)

Probeer je foto's eens van een lagere angle te maken, waardoor je meer details van je auto loslaat op de foto. Probeer ook het ideale lichtpunt te vinden, waarbij je auto het mooiste staat :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Hrm, niks gezegd

[ Voor 92% gewijzigd door Garyu op 05-08-2005 10:50 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een paar dingen veranderen aan je volgende foto! Het zal al wel vaker gepost zijn maar toch:

- Maak die foto niet op een groene achtergrond.. Je auto is al groen en de achtergrond ook, daardoor zal je auto toch echt niet opvallen. Ik neem aan dat dat je bedoeling is.. Die auto hoort ook meer thuis op een weg in een industriegebied of zo.. Op je site had ik gelezen dat je in Rotterdam woont dus ga is naar de havens toe..
- Je deuren gaan open, leuk detail maar niet als je de auto wil showen! De auto moet in beeld komen en niet zijn opties.. Bovendien zal je met deuren dicht de volledige gestroomlijnde lijn van je auto zien zoals je auto bedoeld is.. Tuurlijk kun je 1 foto met deuren open er tussen stoppen, maar daarna weten mensen wel dat het kan..
- Misschien toch niet wat je helemaal wilt horen maar die chromen velgen vallen meer op dan de auto, en ik vind ze nog niet mooi ook! Licht metaal stond toch een stuk beter.. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Maar wat ik hiermee zeggen wou is dat ze een foto van de auto lastig maken omdat ze teveel opvallen..
- Probeer de auto eens van lager te klikken.. De foto's die ik nu zie zijn vrijwel allemaal van hoog genomen en daarmee verneder je de auto eigenlijk! Met een laag standpunt zal de auto veel meer indruk wekken omdat die groot lijkt!

Ik heb verder geen verstand van foto's nemen maar dit is wat me opvalt als ik de foto's bekijk.. Hoop dat je er wat mee kunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Zoals eerder gezegd zou ik een sportauto niet in de wei zetten, zeker een groene sportauto niet :)

Dit hoort in een of ander duistere illegale street-race omgeving met veel rook, chicks, neonlichten enz. Denk gewoon aan de setting van Need for Speed ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:20:
Ik zou een paar dingen veranderen aan je volgende foto! Het zal al wel vaker gepost zijn maar toch:

- Maak die foto niet op een groene achtergrond.. Je auto is al groen en de achtergrond ook, daardoor zal je auto toch echt niet opvallen. Ik neem aan dat dat je bedoeling is.. Die auto hoort ook meer thuis op een weg in een industriegebied of zo.. Op je site had ik gelezen dat je in Rotterdam woont dus ga is naar de havens toe..
- Je deuren gaan open, leuk detail maar niet als je de auto wil showen! De auto moet in beeld komen en niet zijn opties.. Bovendien zal je met deuren dicht de volledige gestroomlijnde lijn van je auto zien zoals je auto bedoeld is.. Tuurlijk kun je 1 foto met deuren open er tussen stoppen, maar daarna weten mensen wel dat het kan..
- Misschien toch niet wat je helemaal wilt horen maar die chromen velgen vallen meer op dan de auto, en ik vind ze nog niet mooi ook! Licht metaal stond toch een stuk beter.. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Maar wat ik hiermee zeggen wou is dat ze een foto van de auto lastig maken omdat ze teveel opvallen..
- Probeer de auto eens van lager te klikken.. De foto's die ik nu zie zijn vrijwel allemaal van hoog genomen en daarmee verneder je de auto eigenlijk! Met een laag standpunt zal de auto veel meer indruk wekken omdat die groot lijkt!

Ik heb verder geen verstand van foto's nemen maar dit is wat me opvalt als ik de foto's bekijk.. Hoop dat je er wat mee kunt..
Die tips neem ik mee :*)
De havens had ik zelf ook al wat leuke gedachtes bij.
Zodra ik er geweest ben zal ik een nieuwe case plaatsen.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien geeft dit je inspiratie! een fotoshoot van mijn eigen 20V

de foto's heb ik zelf gemaakt met een Kodak DX4330 3.1megapix. niets bijzonders, maar vind de foto's toch vrij aardig gelukt!

Laat je niet voor de gek houden door de KevinTDI nummerplaten want het is zeker geen TDI!!! (moest nog nieuwe laten maken met Kevin20v)

Afbeeldingslocatie: http://www.kevintdi.nl/fotoalbum/originalimages/fotoshoot-000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kevintdi.nl/fotoalbum/originalimages/fotoshoot-001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kevintdi.nl/fotoalbum/originalimages/fotoshoot-002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kevintdi.nl/fotoalbum/originalimages/fotoshoot-003.jpg

voor meer foto's www.kevintdi.nl onder my project (website is nog in aanbouw)

Waarom foto's op die plek...?

De grafitti is erg mooi! steekt goed af tegen de wagen, en het nog (nieuwe) zwarte asfalt...

liefst zou ik tijdens de schemering nog eens terug gaan om foto's te maken maar de verlichting is daar erg slecht en momenteel beschik ik niet over een betere camera...

Veel succes in ieder geval met het zoeken naar een goede locatie want zo'n nissan in een weiland is 3x niks, het is geen }:O })

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:00:
misschien geeft dit je inspiratie! een fotoshoot van mijn eigen 20V

de foto's heb ik zelf gemaakt met een Kodak DX4330 3.1megapix. niets bijzonders, maar vind de foto's toch vrij aardig gelukt!

Laat je niet voor de gek houden door de KevinTDI nummerplaten want het is zeker geen TDI!!! (moest nog nieuwe laten maken met Kevin20v)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

voor meer foto's www.kevintdi.nl onder my project (website is nog in aanbouw)

Waarom foto's op die plek...?

De grafitti is erg mooi! steekt goed af tegen de wagen, en het nog (nieuwe) zwarte asfalt...

liefst zou ik tijdens de schemering nog eens terug gaan om foto's te maken maar de verlichting is daar erg slecht en momenteel beschik ik niet over een betere camera...

Veel succes in ieder geval met het zoeken naar een goede locatie want zo'n nissan in een weiland is 3x niks, het is geen }:O })
Dat zijn dus mooie foto's :) aparte omgeving met net aan genoeg licht om bepaalde delen (motorkap, voorruit) naar voren te laten komen :)

btw, check eens www.vwforum.nl ;) denk dat ze je 20v wel kunnen waarderen ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TS en Kevin: leuke pics, leuke bakken

@ Kevin: kun je PLEASE even die foto's resizen voor je ze post? Dit is wel erg groot zo - of maak er thumbnails van :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kartizan

Dankje!! ik vond de omgeving ook erg goed bij de auto passen...

Ben een volkswagen freak, en ben op meerdere fora wel bekend :9

@The_eagle

Foto's zijn nu aangepast, ik ben op het werk, dus deed ik ze liever even wat groter posten...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
waarom moeten mensen nu steeds persoonlijke meningen omtrent die bak van 'm hier ventileren, als je 't er moeilijk mee hebt ga dan op het anti gevleugelde autos forum zeuren. Als hij z'n auto mooi vind en wil leren fotograferen dan moet ie dat doen, dat is goed, dan moet hij niet afgezeken worden door iemand die die fotos niet mooi vind. Je moet opbouwende kritiek geven over de fotos, anders ga je maar lekker ergens anders spelen.. sjeez, gezeik van tegenwoordig :/

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik vind de auto ook niet geweldig; en dat heb ik ff vermeld, maar verder gewoon bezig gehouden met fotografische kritiek.

Maar jij bent nu al iets van 11 forse alinea's bezig over deuren; lijkt mij een beetje een opgeblazen nutteloze discussie. Het wordt gewoon zo'n welles/nietus spelletje waar de een of de ander zijn gelijk wil halen; laten we daar maar ff over ophouden.

-edit: ok, en nu heb je ff alles weggedit :P

[ Voor 27% gewijzigd door Silent Thunder op 05-08-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stoere bak! ;) dat ten eerste! :)

ik weet niet of je neon ofz in de auto heb zitten maar zo ja, dan is het altijd mooi om in de avond/schermering of als helemaal donker is te fotograferen! :). miss is het ook wel mooi (als het weer het toelaat), om in de mooie ochtendzon te gaan fotograferen! :).

als je in de avond gaat fotograferen zou ik persoonlijk de koplampen niet aandoen, want die komen omhoog en dat haalt het snelle wat je auto uitstraalt eruit verwacht ik! (MAAR dat moet je zelf maar bekijken;))

als je de auto van boven fotografeerd dan kijk je op de auto neer, en dan kijk je zeg maar vernederend op de auto neer,.. als je van onder (laag) fotografeerd dan is het andersom, en kijkt de auto neer op jou. en dan toont ie groter en krachtiger.

ik hoop dat je er wat aan hebt :)

iig, je hebt een mooie auto en vast ook mooie spullen erin :), dus als je er mee wil showen zoals je vleugel deuren kan ik dat goed begrijpen, want niet iedereen heeft dat ;).

en tenslotte, ieder heeft zijn mening. jij vind die deuren denk ik heel mooi want anders had je ze niet ;) dus je zal er uiteraard trots op zijn. laat dat terug zien in de foto's

voor de rest! ;)

veel suc6!!1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:55:
stoere bak! ;) dat ten eerste! :)

ik weet niet of je neon ofz in de auto heb zitten maar zo ja, dan is het altijd mooi om in de avond/schermering of als helemaal donker is te fotograferen! :). miss is het ook wel mooi (als het weer het toelaat), om in de mooie ochtendzon te gaan fotograferen! :).

als je in de avond gaat fotograferen zou ik persoonlijk de koplampen niet aandoen, want die komen omhoog en dat haalt het snelle wat je auto uitstraalt eruit verwacht ik! (MAAR dat moet je zelf maar bekijken;))

als je de auto van boven fotografeerd dan kijk je op de auto neer, en dan kijk je zeg maar vernederend op de auto neer,.. als je van onder (laag) fotografeerd dan is het andersom, en kijkt de auto neer op jou. en dan toont ie groter en krachtiger.

ik hoop dat je er wat aan hebt :)

iig, je hebt een mooie auto en vast ook mooie spullen erin :), dus als je er mee wil showen zoals je vleugel deuren kan ik dat goed begrijpen, want niet iedereen heeft dat ;).

en tenslotte, ieder heeft zijn mening. jij vind die deuren denk ik heel mooi want anders had je ze niet ;) dus je zal er uiteraard trots op zijn. laat dat terug zien in de foto's

voor de rest! ;)

veel suc6!!1
Ook goede tips!
Helaas zat het weer in de middag gister niet zo mee.
Ik heb enkele fotos rijdend gemaakt van de auto (jawel met de deuren dicht 8) )
(fotos hoeven niet beoordeeld te worden, ze zijn vluggig geschoten zonder al te veel op de omstandigheden te letten, ik heb nu een beetje de smaak te pakken en zal een echte goede shoot proberen te maken als de zon schijnt)
Wat test fotos dus hieronder (gemaakt in andere auto tijdens het rijden)

Toch wel goed volgens mij buiten de grauwe lucht
Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Hosting/3.jpg

Te donker helaas
Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Hosting/2.jpg

Auto iets te ver naar rechts
Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Hosting/4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kvind die eerste en laatste foto best wel wat hebben hoor, en je auto is ook best bruut behalve de kleur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
De laatste foto is al het betere werk, maar kan wel wat nabewerking gebruiken. Een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://totallyl33t.net/images/got/auto_vleugels.jpg

Je bent in ieder geval op de goede weg, ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
1e is qua compositie het beste, beetje king_louie bewerking en 't is een goeie plaat!

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het nadeel van dat bewerken wat jullie doen, is dat de kleur van de auto zo niet meer lijkt op de echte kleur..

Vraag aan King:
Welke handelingen verricht je in PSD om zoiets te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:29:
Het nadeel van dat bewerken wat jullie doen, is dat de kleur van de auto zo niet meer lijkt op de echte kleur..

Vraag aan King:
auto's op programmas als Top Gear hebben in 't echt ook veel minder verzadigde kleuren.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:06:
[...]

Toch wel goed volgens mij buiten de grauwe lucht
[afbeelding]
Jammer van die verlichtingspaal.
Auto iets te ver naar rechts
[afbeelding]
Dat geeft niet; op die manier geef je ook wat snelheid op de foto weer. Het lijkt wel of de wagen weg-acceleert.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:43:

Jammer van die verlichtingspaal.
Welke paal ? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Simon schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:09:
1e is qua compositie het beste, beetje king_louie bewerking en 't is een goeie plaat!
Afbeeldingslocatie: http://totallyl33t.net/images/got/auto_vleugels_2.jpg
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:29:
Vraag aan King:
Ik gebruik zelf Fireworks MX 2004, en wat ik doe is eigenlijk heel simpel:
> Contrast omhoog, brightness ietsje omlaag
> Kopie maken van huidige layer, en er bovenop plakken
> Lichte color fill (in dit geval donkerblauw) met als bewerking "lighten"
> Auto uitknippen uit de bovenste layer zodat het donkerblauw alleen uitwerking heeft op de omgeving, niet op de auto zelf

That's it :)

Ook nog even die Golf onder handen genomen :P
Afbeeldingslocatie: http://totallyl33t.net/images/got/vwgolf.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Victor op 06-08-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laatste serie is echt stukken beter. Vooral die laatste foto heeft behoorlijke potentie, de snelheid zit er goed in, het toont gewoon zoveel beter als die statische plaatjes in het weiland.

Kwa compositie ga ik dus juist voor de laatste, de bewerking daarop van King_Louie werkt erg goed voor dit soort foto's. Super! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die bewerking van King_Louie zorgt ervoor dat de banden zowat verdwijnen, wat er niet echt mooi uitziet. Verder komt de auto wel beter naar voren :)

Die rijdende foto's zijn een hele verbetering, probeer alleen eens zoals ook al voor is gesteld een foto van voren te maken (of schuinvoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:36

tweakraiser

I have such sites to show you

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:24:
die bewerking van King_Louie zorgt ervoor dat de banden zowat verdwijnen, wat er niet echt mooi uitziet. Verder komt de auto wel beter naar voren :)

Die rijdende foto's zijn een hele verbetering, probeer alleen eens zoals ook al voor is gesteld een foto van voren te maken (of schuinvoor)
Ja vind ik ook.
Als je een foto bewerkt, moet je het (imo) subtiel doen.
Als je teveel contrast gebruikt, gaat het schaduwspel al gauw verloren.

Mijn bewerking:
(let niet op de nummerplaat)
Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/5949/40be.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door tweakraiser op 06-08-2005 15:52 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Tweakraiser

Die bewerking vind ik idd mooier.
Gebruik jij photoshop hiervoor? zoja zou ik je uitleg mogen hoe je dit gecreerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn das wel een erg mooie bak, en die velgen :9~

Waar heb je die gekocht/ wat mogen ze kosten ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:56:
@Tweakraiser

Die bewerking vind ik idd mooier.
Gebruik jij photoshop hiervoor? zoja zou ik je uitleg mogen hoe je dit gecreerd hebt.
Ja ik gebruik inderdaad Photoshop (CS2).
Eigenlijk is het altijd even zoeken naar de juiste verhoudingen in foto's.
In dit geval is de auto al iets overbelicht, als je dan ook nog meer Contrast wilt geven raakt het onderwerp nog meer overbelicht.
Dan kun je met andere settings zoals bv Levels en Shadows/Highlights een beter resultaat bereiken.
Verder heb ik de achtergrong: de bebosing naast de weg wat "geburnd" (Burn Tool) waardoor de kleuren van de auto wat beter uitkomen.
Preciese settings weet ik niet meer maar het is een werkje van 2 minuutjes dat een beter eindresultaat geeft.
Plakje cake dus ;) .

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook even een bewerking losgelaten (let niet op kenteken :+ )

oud
Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Hosting/2.jpg

nieuw
Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Hosting/2_.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

IMHO een goeie verbetering. Let wel op de reflectie in je (afgeplakte ?) achterzijruit, die neigt tegen overbelichting aan :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook eens zitten prutsen ...

Ik dacht aan die vervelende achtergrond bij je foto's ...
Altijd maar dat klote weer ... kan je nix aan doen,
tenzij je echt naar de achtergrond haalt.

Dit kan je ook zonder photoshop (en zelf beter)
met je digitaal fototoestel ...

Als je aan het rijden gaat, laat dan de fotograaf stil staan
en wanneer je voorbijkomt is het de bedoeling dat de fotograaf
met behoorlijke sluiterstijd (en vaste hand) de beweging van de wagen volgt.

Zo zal de wagen scherp op de foto komen en de achtergrond in strepen.
Hierdoor krijg je een héél mooi zicht van de snelheid. Veel mooier
dan wat ik nu gemaakt heb en eigenlijk enkel maar de achtergrond geblurred heb
en de auto zelf wat meer heb doen blinken (beetje à la NFSU)

Afbeeldingslocatie: http://mozal.f2o.org/got/car1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mozal.f2o.org/got/car2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en de auto zelf wat meer heb doen blinken (beetje à la NFSU)
Gebruik je hiervoor een speciale filter in photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:32:
[...]

Gebruik je hiervoor een speciale filter in photoshop?
Het is de "lighten"-filter van fireworks als ik me niet vergis
(oej oej, vroegtijdig geheugenverlies, ik heb deze prentjes nog maar net gemaakt)

En de auto zelf moet je natuurlijk eerst netjes uitknippen hé.
De achtergrond bluren en de scherpe wagen er weer op kleven.
Een beetje van die lighten er op en klaar.

Ik heb zelf nog wat zitten zoeken om ipv die blur op de achtergrond, strepen te krijgen,
maar het is me niet gelukt ... misschien zou het met de "smudge"-tool van FWmx
mogelijk zijn (maar dan in 't groot voor een hele foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb nu genoeg info opgedaan (anders gaat hij weer dicht omdat ik teveel vraag :+).
Ik heb nog circa 20 fotos uit deze shoot en ga eens even kijken wat ik ervan kan brouwen.

*Mod kan de titel gewijzigd worden in "[Testcase] GreenBeauty.nl Showcar"
(naam van de auto.. is wat passender voor dit topic namelijk, of als het niet mag zonder .nl erbij)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3 Fotos bewerkt (half uur per foto)
Misschien vinden jullie het TE maar ze zijn bedoeld voor op mijn eigen website van me auto en ik ben er tevreden over.

Ik wil ze graag even aan jullie laten zien.
Bij elke foto heb ik de auto pixel voor pixel eruit geknipt en uiteindelijk in een nieuwe laag geplaatst zodat het eindresultaat zo echt mooi mogelijk wordt.
Ook het kentekenplaatje op pixelniveau weggehaald.

Foto op snelweg, bewerkt in circuit style door een publiek toe te voegen,
en wat te bluren, ook de kleuren wat aangepast met curven. :+

Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Testcase/mini-1_thumb.jpg

Originele foto, achtergrond geblured en auto eruit laten springen
Aan de rechterkant, de auto uit het kader laten springen om hem levendig te maken.

Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Testcase/mini-2_thumb.jpg

De originele achtergrond vond ik niets, een passende (donkere) achtergrond gezocht met een mooie grauwe lucht, en erin geplakt.
Aan de rechterkant, de auto uit het kader laten springen om hem levendig te maken.

Afbeeldingslocatie: http://dylan19.myftp.org/Testcase/mini-3_thumb.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet goed in PhotoShop, maar misschien heb je zin om zelf eens de volgende tutorial uit te proberen : http://www.emmettlollis.c...ing-car-motion-effect.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Ik vind ze erg goed bewerkt!
GJ on that.
Alleen de laatste foto heeft nog reflecties van bomen in de ruiten, dat is wat minder (als je nu toch al aan het pixel-neuken bent ;).

[ Voor 68% gewijzigd door tweakraiser op 06-08-2005 21:46 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:33:
Ik ben niet goed in PhotoShop, maar misschien heb je zin om zelf eens de volgende tutorial uit te proberen : http://www.emmettlollis.c...ing-car-motion-effect.asp
hey stoer!.. dit zocht ik ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatje resultaat dan eens zien ... ben nieuwsgierig ... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
was ff uurtje op je site aanwezig :P wanneer komt daar de next update over motor enz?
ik mis alleen iets over je sound in je auto? of moet dat er ook nog aankomen?

ontopic!

laat je nog het resultaat zien van die foto's met dat blurren?! we zijn nieuwsgierig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
De laatste 3 zijn super ! De eerste lijkt net een still vanuit een racefilm en de laatste heeft zoiets dromerigs , super !

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik die foto in de regen prachtig.. :) Jammer dat je niet de hele auto erop hebt staan.. :| Maar die regen past echt goed bij zo'n streetcar, eb al dat water wat mooi weg spat! >:) Natuurlijk vind ik alleen dat regen mooi.. 8)7

Maar die rijdens foto's met je deuren dicht ziet er zo blits uit! :) Zelf heb ik het niet zo op dat soort auto's maar zo is het echt een plaatje! :) Wat voor een tv ding heb je daar eigenlijk in het midden van je dashboard? Navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
10inch beeldscherm aangesloten op me autoradio/ dvd
is dus voor dvd's te bekijken of voor mp3.
Navigatie zit links van het stuur.. weer een ander apparaatje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:03
Die laatste 3 van je zien er wel cool uit.
Vind de auto op zich ook cool gedaan...

/offtopic
Alleen die kleur die je op je website gebruikt vind ik echt spuuglelijk; waarom niet efkes "Green Beauty" in dezelfde kleur als de auto, of iets dat erop lijkt.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laatste serie: veel, veel, veel maar dan ook veeeeel beter ;)

Rijdend (toont snelheid, power), met de deuren dicht :p ;), nu kan ik eindelijke de lijnen van de wagen zien, is al veel beter.

Op die manier heb je echt al veel meer een 'juiced, mignight club 3, nfs' feeling erin zitten.

Veel beter dus :). En van langs achter met die brute achterpartij ook fotogeniek.
not necessarily a bad thing :p ;), door het contrast met grijs en asfalt ziet de kleur er al iets beter uit moet ik zeggen

Nu nog eens proberen met een meer vooraanzicht (and keep the doors shut :p )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05

Entity

9000rpm

Heeeey! Ik heb je gespot vanmiddag! Je stond tussen Roosendaal en Wouw op de parkeerplaats naast de snelweg met je deuren open!

Best een nette wagen moet ik zeggen. Ben niet zo gecharmeerd van chromen velgen, maar verder een nette wagen die toch niet overdone is moet ik zeggen, alles is redelijk in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Nieuwe foto's erg mooi, alleen dat over het kader heen springen vind ik erg lelijk, dan kun je direct zien dat je aan het shoppen bent geweest, zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sander Prinsen schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:14:
Heeeey! Ik heb je gespot vanmiddag! Je stond tussen Roosendaal en Wouw op de parkeerplaats naast de snelweg met je deuren open!

Best een nette wagen moet ik zeggen. Ben niet zo gecharmeerd van chromen velgen, maar verder een nette wagen die toch niet overdone is moet ik zeggen, alles is redelijk in verhouding.
HeHe Wat een toeval :P
Nu moet je eigenlijk een berichtje posten op www.greenbeauty.nl bij gespot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

ik vind het mooie foto's: ik was zelf alleen voorbij het hek gereden denk ik.

Edit: bij de eerste serie natuurlijk. ik had niet gezien dat er nog een heel topic aanzat :Y)
voorderest ook goeie fotos

[ Voor 49% gewijzigd door Bio op 17-08-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:00

veryip

Nikon D7000 + Glas

Mijn bijdrage;

achtergrond "in beweging gezet" en wat met kleuren en levels lopen spelen...

Afbeeldingslocatie: http://www.davidboerman.com/temp/car1.jpg

voor de bijdehandjes; achtergrond door het raam van de auto is idd niet "in beweging" gezet :P

[ Voor 6% gewijzigd door veryip op 17-08-2005 23:41 ]

Nikon D7000

Pagina: 1