Toon posts:

Problemen met afspelen van films

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik dit topic heb aangemaakt heb ik uiteraard eerst de search gebruikt en ook met behulp van zoekmachines.

Ik kijk regel matig films. De meeste films doen het perfect maar sommige willen niet eens afspelen met welke speler dan ook. ik krijg dan een popup schermpje te zien dat de players een probleem hebben met het afspelen van deze bestanden. dus heb ik maar de nieuwste codec gedownload en geinstalleerd maar het probleem blijft nog steeds voorkomen. het gekke is dat wanneer ik TMPGENC gebruikt dan zie ik dat de film gewoon afspeelt maar er geen geluid is. Vervolgens heb ik Avi Audio decompression tooltje gebruikt en die geeft gelijk een foutmelding. ik weet echt niet waar het aan ligt. Ik heb daarnaast ook de verschillende players opnieuw geinstalleerd / en of geupdated maar niks werkt.

is het gewoon zo dat de films beschadigd zijn? of kan ik hier nog wat tegen doen?

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Welk besturingssysteem heb je?? Ik heb nl ongeveer hetzelfde met Win XP 64.

Macbook Pro, 640 WD extern

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

check eens met Gspot wat voor codec is gebruikt. G-spot vind je hier http://www.headbands.com/gspot/

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 13:50
Heb je al "GSpot Codec Information" geprobeert? Had een film dat ook het geluid beschadigt was.

Lol 3keer de zelfde met de zelfde tijd.

[ Voor 24% gewijzigd door Calamor op 01-08-2005 00:11 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 10:20

Nobby

Nuts!

Open de films eens die je niet kunt afspelen met GSpot. Met dit tooltje kun je zien welke (audio/video)codec je nodig hebt.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows xp

ik ga nu gspot proberen.

thnx voor de replys

Verwijderd

Topicstarter
hmm vreemd.GSpot zegt dat alle benodigde codecs zijn geinstalleerd. Ook zegt GSpot dat de bestanden moeten werken.

kan het soms liggen aan Nero Digital audio decoder codec? deze is wel geinstalleerd.

ook heb ik geprobeerd via GSpot de file af te spelen maar nog steeds dezelfde melding :(

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 10:20

Nobby

Nuts!

Probeer eens alle codecs die je nu geinstalleerd hebt te verwijderen en dan met behulp van GSpot alleen de nodig codecs te installeren. Geen codecpacks enzo, daar krijg je vaak problemen mee.

4. Removing a Specific Codec or MCI Device:

- In Control Panel, double-click Multimedia.
- Click the Advanced or the Devices tab.
- To remove an audio codec, double-click Audio Compression Codecs, double-click the codec you want to remove, and then click Remove.
- To remove a video codec, double-click Video Compression Codecs, double-click the codec you want to remove, and then click Remove.
- To remove an MCI device, double-click Media Control Devices, double- click the device you want to remove, and then click Remove.

http://www.free-codecs.co...ult_Codecs_in_Windows.htm

[ Voor 63% gewijzigd door Nobby op 01-08-2005 00:32 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
DAlchemist schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:30:
Probeer eens alle codecs die je nu geinstalleerd hebt te verwijderen en dan met behulp van GSpot alleen de nodig codecs te installeren. Geen codecpacks enzo, daar krijg je vaak problemen mee.

4. Removing a Specific Codec or MCI Device:

- In Control Panel, double-click Multimedia.
- Click the Advanced or the Devices tab.
- To remove an audio codec, double-click Audio Compression Codecs, double-click the codec you want to remove, and then click Remove.
- To remove a video codec, double-click Video Compression Codecs, double-click the codec you want to remove, and then click Remove.
- To remove an MCI device, double-click Media Control Devices, double- click the device you want to remove, and then click Remove.

http://www.free-codecs.co...ult_Codecs_in_Windows.htm
bedankt voor de reactie. het werkt nu. Ik zag dat GSpot zij dat DirectShow de bestanden af kan spelen dus heb ik gelijk die shit gedownload. Het werkt perfect :).

GSpot is erg handig maar nogmaals bedankt voor de reacties mensen.
Pagina: 1