AMD dit keer niet OK!??!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:58
Lees het volgende stukje op ComputerTotaal en neem de conclusie: AMD verschilt niet zoveel van intel... http://www.computertotaal.nl/nieuws/nws000504_1.html

##Eigenaren van een Athlon zien het upgradepad naar een sneller model plotseling gedwarsboomd en zullen in de toekomst een compleet nieuwe moederbord moeten aanschaffen. Wie nu van plan is een moederbord met KX133-chipset aan te schaffen kan zijn plannen beter nog eens overdenken.##

*** Verdomme, ik wilde net zo'n bord kopen, krijg ik dit weer. Volgens mij zit nu de beste oplossing in het kiezen van een INTEL? Even serieus en niet dat "Ahlon rules" enzo... Ik wil graag een nieuwe pc kopen, maar betekent dit dat ik nu een jaartje moet wachten?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Theeboon
  • Laatst online: 16:32

Theeboon

theebonen bestaan!

beter voor 't hardware forum ozzo?

maareh, serieus: wat boeit het nou welke processor je koopt...

"I sit in my room and imagine the future."

• PcDealer
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Lees hier: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=10762

Ik had ergens gelezen dat de Asus k7V geen problemen had.
Maar anyway, wacht gewoon een maand. Zijn ze meteen een stuk goedkoper.
En inderdaad: wat boeit het nou welk merk je neemt.

Die boodschap: Kun je weghalen zodat er maximaal een staat, drie hoeft echt niet.

LinkedIn WoT Cash Converter

• omitz
  • Laatst online: 14:58
Sorry jongens, niet helemaal goed opgelet! Jullie hebben wat 2 dingen betreft gelijk: Verkeerde forum en dat geedit staat niet...

Wat ik niet begrijp is dat het jullie niet uit maakt met welke processor je werkt. Maakt dat jullie helemaal niks uit, of zijn ze gewoon beide even ok?

Maar goed, ik zal straks ook eens naar dat andere forum gaan...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Dit is toch het Hardware, inderdaad is dat minder leuk...
Maar de K7V is inderdaad een hele goeie.

Verwijderd

Niet om het een of ander! Ik ben geen AMD of INTEL fan/Antifan. Ik koop gewoon wat op dat moment het beste is!

AMD als CPU is gewoon GOED! Net zoals INTEL! Als je beide .18 coppermines pakt, dan zijn ze allebei ECHT STERK! de een mee in business applic. en de ander in Games. (3d applic.)

De Athlon is iets geavanceerder geloof ik, omdat ie een 100mhz DDR FSB heeft, terwijl de Intels een 100 / 133 SDR FSB hebben.

De Bottleneck bij AMD is gewoon een (excuse mij language) shit ChipSet. OK, die KX133 is beter dan zijn voorganger, maar voor mijn gevoel, kan die Athlon veel meer hebben!

kijk bijv. naar INTEL. Die hebben gewoon de beste Chip set , de BX. Deze is al geloof ik 2 jaar oud. Maar hij RULED nog steeds! Gee AGP shit patches etc. Je kunt dus beter geen 810, 820 of 840 Intel chip sets moederbord kopen, want die zijn A. slecht en B. Duur (i.v.m. Geheheugen).

AMD is goedkoper dan Intel. Tenzij je voor een BX moederbord gaat (of je hebt er nog eentje), dan is INTEL goedkoper, en met een betje geluk, kun je een 600 met 256 Cache, 100 mhz fsb naar 800 krikken...

Ik bijv. heb een AMD 500 @ 750 m.b.v. GFD(overclock apparaatje). Deze combi CPU+GFD koste me net zoveel als een "kale" Intel 600, destijds. Maar de Athlon was destijds Sneller. Het enige NADEEL van de ATHLON (nu nog) is dat de CCHE niet op full speed draait (FULL CORE SPEED of ON DIE genoemd)... De huidige INTELS draaien allemaal op FULL CORE SPEED, en zijn dus de snelheden / benchmarks minimaal.

Maar als AMD nou eens een GOEDE chipset kunnen leveren (vergelijkbaar met de Intel BX) en een ATHLON (Thunderbird) met FULL 256 CORE CACHE SPEED komt, dan kan Intel weer janken... zo gaat dat maar weer door en door en door! Dan AMD, dan INTEL, dan AMD... je weet het wel!

Aan jou de keuze!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:36

Crusader

Arc Nature

Schijnbaar gaat dat superbord van Abit, die KA7 dus, de Thunderbird wel degelijk ondersteunen.
Tenminste, dat beweren ze op deze pagina:
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=10802

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1