[win2003] Drivemappings korte tijd offline na verbreken

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een simplistische opstelling van win2003 met AD en een klein aantal clients. Allemaal standaardinstellingen.

Ik heb ook een aantal drivemappings die via een login-scriptje worden aangemaakt. Ze werken, dat voorop. Maar af en toe (4 of 5 keer op een dag), echt completely out of the blue, verbreekt de verbinding met die mappings. Nou is dat an sich niet erg, omdat als een mapping verbreekt, hij gelijk weer verbindt zonder dat de applicatie in kwestie daar erg in heeft. Maar in mijn geval blijven mappings dus een seconde of 20 offline. Ik kan echt 20 seconden blijven proberen opnieuw te verbinden, maar pas ná die tijd lukt het weer. En dan werkt het weer een paar uurtjes.

Ik dacht nog aan die autodisconnect-instelling, maar dat heeft hier weinig mee te maken denk ik. Het probleem is tenslotte niet dat mappings verbreken, maar dat ze niet meer kunnen verbinden voor 20 seconden.

日本!🎌

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je de DNS wel zo ingesteld dat de enige DNS servers die bekend zijn de DNS server van je AD is? :)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
yup, DNS op clients is de AD, en DNS op de AD is ook de AD.

Zo snel in de DNS te zien, bestaan alle records (en dat zijn er heel wat) die de AD nodig heeft.

日本!🎌