Toon posts:

Graag wat advies...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een versterker kopen om aan te koppelen op Quadral Rubin Mk II speakers, ik twijfel tussen de Marantz PM-7000 en PM-8000, is het de meerkost waart en ga ik dit verschil horen op dit speakerset?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Misschien helpt het als je uitlegt wat het verschil is tussen de versterkers.

Ik weet wel dat in mijn versterker reeks (Pioneer geïtegreerde van een aantal jaar terug), de duurdere ook echt beter scoorden in de tests.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat op www.marantz.com bij de range serie maar het komt er op neer dat de duurdere een class a is (soort denk ik). Vinden jullie trouwens het speakerset erbij passend? Ik luister vooral naar dance, trance, techno maar dit gaat later denk ik evoluren ;)

/typo

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op zondag 14 januari 2001 11:44 schreef SainteR het volgende:
Hij staat op www.marantz.com bij de range serie maar het komt er op neer dat de duurdere een class a is (soort denk ik). Vinden jullie trouwens het speakerset erbij passend? Ik luister vooral naar dance, trance, techno maar dit gaat later denk ik evoluren ;)

/typo
Ik kan er eigenlijk niks over zeggen want ik heb nooit Quadral speakers geluisterd, en ook nooit een Marantz versterker. :)

Waarom ik dan reply? Nou, om te zeggen dat je zelf moet luisteren of jij die speakers voor jou muziek mooi vind. Dat is een kwestie van smaak, daar kan een ander niet over oordelen...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Topicstarter
die speakers zijn van m'n broer en die klinken best goe maar die zijn al tijdje oud dus kan ik onmogelijk die testen met die nieuwe versterker eh... :( toch bedankt want ik ben wat onervaren op het audiovlak dus alle tips zijn meer dan welkom :)

• Flotter
  • Laatst online: 15:35

Flotter

Pelipper!

Op zondag 14 januari 2001 13:06 schreef SainteR het volgende:
die speakers zijn van m'n broer en die klinken best goe maar die zijn al tijdje oud dus kan ik onmogelijk die testen met die nieuwe versterker eh... :( toch bedankt want ik ben wat onervaren op het audiovlak dus alle tips zijn meer dan welkom :)
Hoezo? Boxen in de achterbak en naar de audiozaak, als't een beetje een redelijke winkel is hebben ze vast wel een luisterkamer waar je vast wel je boxjes op zo'n versterker mag proberen.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• ALH

ALH

Op zondag 14 januari 2001 14:10 schreef Flotter het volgende:

[..]
Hoezo? Boxen in de achterbak en naar de audiozaak, als't een beetje een redelijke winkel is hebben ze vast wel een luisterkamer waar je vast wel je boxjes op zo'n versterker mag proberen.
Ja, ik denk dat het bij Audiohome wel zou kunnen (Eindhoven) want daar ben ik dus ook al een paar keer geweest, en dat is een superrr-relaxte zaak!

Verwijderd

Topicstarter
euhm ik woon in belgie en ik ben van plan om de versterker via via te kopen omdat ik die goedkoper krijg dan, ik ben ff in een winkel gaan zien maar het lijkt me beetje absurd om die winkel daar te gaan luisteren speciaal die boxen meedoen en dan ze elders kopen of ben ik te braaf? >:)

• ALH

ALH

hehe >:), tja, dat moet je dan zelf beslissen...

• Jag

Jag

SainteR, dat ze op de site van Marantz staan weet ik wel, maar ik heb nog meer te doen als mod, dus het gaat wat sneller als jij het me gewoon vertelt.
Maar goed, ik ben al aan het kijken....hmm, interessaant. Die 8000 is switchable, leuke feature. Kan je horen of het nou het geld waard was die je extra had neergelegd voor de 8000 :+.
Gewoon ff in de winkel luisteren, wel een beetje evil natuurlijk, ik zou het zelf niet doen.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
euhm sorry voor het ambetant doen maar wat bedoeld u met switchable? ik heb ff op de faq gekeken maar niet gevonden :(

Verwijderd

Op zondag 14 januari 2001 11:23 schreef SainteR het volgende:
Ik ga een versterker kopen om aan te koppelen op Quadral Rubin Mk II speakers, ik twijfel tussen de Marantz PM-7000 en PM-8000, is het de meerkost waart en ga ik dit verschil horen op dit speakerset?
Hi SainteR,
Volgens mij is het slim om eerst goed te bedenken wat je eist van het set. Verschil horen tussen de 7000 en 8000? Ja, misschien als je in een luisterruimte kunt switchen. Verder lijkt het me onzinnig om de meerprijs van de 8000 te betalen. Maar dance, techno en trance?? Kun je dan niet beter gaan luisteren naar hele andere speakers?

Groeten Pierre

• Jag

Jag

Op maandag 15 januari 2001 12:53 schreef SainteR het volgende:
euhm sorry voor het ambetant doen maar wat bedoeld u met switchable? ik heb ff op de faq gekeken maar niet gevonden :(
O ja, die term had ik zelf maar even in het leven geroepen. Ik bedoelde dat je kan switchen tussen klasse A en AB.
Als je trouwens wat kritischere muziek wilt horen, dan moet je idd wat andere muziek proberen. Ik ben zelf ook gedeeltelijk op andere muziek overgestapt. Amused to Death - Roger Waters is bijvoorbeeld een hele bekende cd waarmee sets kunnen worden beoordeeld. Ook is het goede muziek.

Jag
Pagina: 1