CPU Fan warning uitzetten op Asus A8N-E

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:31

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Ik krijg bij het opstarten de melding:

***Warning: Your Computer CPU Fan Fail***

Dit komt omdat mijn cpufan aangesloten is op een controlpanel (Aerocool Gatewatch). Met F1 kom ik dan wel verder, maar ik wil de beveiliging uitschakelen. Normaal is het in de bios vrij gemakkelijk te vinden waar je dat uitzet, maar ik ben de volledige bios door gegaan, maar heb het niet kunnen vinden. Wie o Wie helpt mij?

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:36

angerfist-yentl

vake bei te bange!

dan draaid je cpu fan te sloom .... heb je maby een temparatuur gecontrolde cooler ?

Vake bei te bange

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ga op het aantal rpm's staan en druk op page down. Op die manier zou je 'm op 'Disabled' kunnen zetten. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

LOL ik vroeg me gister precies hetzelfde af van mn A8N-E omdat ik ook n fancontroller wil kopen :p

BIOS: ga naar HALT ON en zet die op NO ERRORS

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:31

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:52:
LOL ik vroeg me gister precies hetzelfde af van mn A8N-E omdat ik ook n fancontroller wil kopen :p

BIOS: ga naar HALT ON en zet die op NO ERRORS
Hoe simpel, dat had ik zelf wel kunnen zien :P _o_
Danke

Verwijderd

Dan stopt die dus ook niet meer als er iets ergers aan de hand is? Op de manier van Prutz0r lukt het namelijk ook. Zit volgens mij in de buurt van dat menuutje waar ook de temp van de processor weergegeven wordt.

'k ken het bios nog niet helemaal uit m'n hoofd, maar had het ook nodig voor passieve koeling van de NB ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 20:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:01:
Dan stopt die dus ook niet meer als er iets ergers aan de hand is? Op de manier van Prutz0r lukt het namelijk ook. Zit volgens mij in de buurt van dat menuutje waar ook de temp van de processor weergegeven wordt.

'k ken het bios nog niet helemaal uit m'n hoofd, maar had het ook nodig voor passieve koeling van de NB ;)
Daar is alles grijs en kan je niet met de cursor komen (en dus ook niks op disable zetten).
Je kan dus niet op die waarde komen waar de RPM wordt weergegeven, je kan alleen bovenaan Qfan aan en uitzetten, maar de rest blijft grijs.

Verwijderd

Heb ik even speciaal voor jou gereboot ;)
M'n BIOS versie is dus 1005 en bij Power > Hardware Monitor heb ik de setting CHIP Fans Speed warning met de opties enabled/disabled. Die staan dus onder het grijs van hoeveel rpm's ze draaien.
Waarschijnlijk zitten we hier dus met een versie verschil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:36:
Heb ik even speciaal voor jou gereboot ;)
M'n BIOS versie is dus 1005 en bij Power > Hardware Monitor heb ik de setting CHIP Fans Speed warning met de opties enabled/disabled. Die staan dus onder het grijs van hoeveel rpm's ze draaien.
Waarschijnlijk zitten we hier dus met een versie verschil.
Hmm dan zal ik mn bios ook maar ns updaten :)
Kan je met die bios ook de cpu fan op disable zetten?

-edit
Ja dus ..

Wel n beetje leip dat ie na die update weer nieuwe hardware opnieuw gaat installeren, en dan gaat dat nog eens mis ook :/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 10:33 ]

Verwijderd

ja ik mocht hem daarna ook weer opnieuw activeren. :Z ach jah

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:50
Weer eentje met de gatewatch. Ik heb een Asus A8V Deluxe en nu dus ook geen CPU fan aangesloten. Hoe krijg ik op dit mobo die melding weg? Alvast bedankt :)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Is dat een bug op dat bord ofzo?? Mijn A8N-E geeft ook zo nu en dan zo'n fout (ongeveer 1 op de 25 cold-boots). Een reboot verhelpt het wel weer. De fan draait wel, maar toch die fout....

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

BlaTieBla schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:17:
Is dat een bug op dat bord ofzo?? Mijn A8N-E geeft ook zo nu en dan zo'n fout (ongeveer 1 op de 25 cold-boots). Een reboot verhelpt het wel weer. De fan draait wel, maar toch die fout....
Bug?
Niet dat ik weet, misschien als je cpu fan heeel laag draait dat hij met die melding komt?
en misschien help bios v1005 wel, en zo niet zet dan gewoon die warning uit
Pagina: 1