Notebook voor +/- 20 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 1.578 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-09 14:00
Ik ben op zoek naar een goede notebook voor ongeveer 20 euro per maand. ik heb al verschillende sites afgezocht, maar bijna nergens kan ik in een oog opslag zien over hoeveel maanden het gaat, dat krijg je pas te zien als je ingelogd bent of het product gaat bestellen. Dus wou ik het hier even vragen. Weet iemand een site waar je voor 20 tot 25 euro/maand een goede laptop hebt?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:37
Bedoel je dat je d'r een wil leasen of kopen en dan elke maand tussen de 20 en 25 euro betalen? Zit 'n redelijk groot verschil tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Bij Dell kun je de betaling uitspreiden over 48 maanden. Komt er natuurlijk wel veel rente overeen. Maar je zou eens kunnen kijken op de website van Dell

Verder weet ik je redenen niet, maar uiteindelijk is het verstandiger om in 1 keer te betalen, de rente hakt er flink in.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
het is de bedoeling om er 1 te kopen. En de reden dat ik hem p/m wil betalen is omdat het zeker wel een jaar duurt voordat ik genoeg geld heb gespaart om het in 1 keer te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReX_NL schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:56:
het is de bedoeling om er 1 te kopen. En de reden dat ik hem p/m wil betalen is omdat het zeker wel een jaar duurt voordat ik genoeg geld heb gespaart om het in 1 keer te betalen.
Niet verstandig. Meestal betaal je bij zulke regelingen achterlijk veel rente. Je notebook wordt zo wel heel erg duur uiteindelijk. Daarnaast gaat het hier minimaal om 48 maanden. Ik kan je verzekeren dat je over 3 jaar dus nog steeds betaalt voor iets wat je niet eens meer gebruikt. Want over 3 jaar wil jij niet eens meer op die notebook werken. Dan ben je gewoon weer toe aan een nieuwe.

Kun je niet eens bij je bank aankloppen en vragen wat het je zou kosten qua rente om een lening af te sluiten voor zeg 1000 euro. (Geen doorlopend krediet, want daar ligt de rente weer hoger van.) Waarschijnlijk ben je dan uiteindelijk nog goedkoper uit.

Begin ook niet aan zo'n regeling van "koop nu en betaal in 2006", want uit je bovenstaande post begrijp ik dat het helemaal niet zo zeker is dat je dan dat geld ook echt bij elkaar hebt.

Beste blijft natuurlijk gewoon: eerst sparen, dan kopen.

Edit:

Rekenvoorbeeldje:

Een laptop van 1000 euro met een rentepercentage van precies 1% per maand (en dat is zeer schappelijk) en 25 euro aflossing per maand.

Aantal termijnen van 25 euro: 51
Restant: 8,47 euro (de 52e maand dus)
Totaal betaald: 1283,47 euro

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
idd in 1 keer betalen, was laatst nog op het journaal dat er dan bijna 20% rente op zit tegenover 8% bij een bank voor een lening ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het slimste in zon geval is een laptop in een winkel kopen. Ik werk zelf ook in een winkel waar je in termijnen kunt betalen, daar gaat veel rente overheen..

Dezelfde winkels hebben vaak ook de optie om te betalen in bv januarie 2007... dit is rentevrij ! het enige wat je betaalt is administratie kosten. Die zijn vaak 49,95

Je kunt dan aflossen wat, en wanneer je wilt. Met een einddatum die je afgesproken hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 11:39
of je bent nog student... bij de abn betaal ik 0,5% p/m voor een limiet tot 1000 eurie.
maar niet dat je zoiets wil doen. roodstaan en schulden hebben is gewoon kut.
dus tenzij je ECHT NIET zonder kan zou ik er niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:02:
[...]
Begin ook niet aan zo'n regeling van "koop nu en betaal in 2006", want uit je bovenstaande post begrijp ik dat het helemaal niet zo zeker is dat je dan dat geld ook echt bij elkaar hebt.
De meeste winkels die hiermee adverteren doen zaken met maatschapij primeline. Primeline is een maand geleden overgegaan op 2007. Dan heb je weer een jaar extra respijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:11:
[...]

De meeste winkels die hiermee adverteren doen zaken met maatschapij primeline. Primeline is een maand geleden overgegaan op 2007. Dan heb je weer een jaar extra respijt.
Ja, maar dan moet je je notebook kopen bij een winkel die aangesloten is bij Primeline (heb zelf bij de Halfords gewerkt en genoeg Primeline klanten geholpen). Dat zijn niet de goedkopere zaken. (Vergeet ook niet dat de bijbehorende Primeline-pas je een BKR-notering oplevert. Die pas blijft ook na 1-1-2007 geldig.)

En als je het rekenvoorbeeld hieronder bekijkt, zie je dus al dat het voordeliger kan. Geen administratiekosten van Primeline, dus je hoeft dan alleen maar een winkel te zoeken die 70 euro goedkoper is in de aanschaf (en dat zou niet zo moeilijk moeten zijn) dan een winkel die aangesloten is bij Primeline. Plus dat je niet aan die datum 1-1-2007 (en dat is nog maar 1 jaar en 5 maanden verder, verkijk je daar niet op) vastzit.
sharkzor schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:10:
of je bent nog student... bij de abn betaal ik 0,5% p/m voor een limiet tot 1000 eurie.
maar niet dat je zoiets wil doen. roodstaan en schulden hebben is gewoon kut.
dus tenzij je ECHT NIET zonder kan zou ik er niet aan beginnen.
Dat scheelt dus al een boel.

Aantal maandbetalingen van 25 euro: 44
Restbetaling (45e termijn): 18,52 euro
Totaal betaald: 1118,52 euro

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 19:09
Op zich niet verkeerd, op afbetaling kopen (afgezien van de rente). Over de gedachte dat je over 3 jaar iets nog niet hebt afbetaald wat je dan al niet meer wilt gebruiken: als je een goede (degelijke) koopt en op tijd aan upgrades doet valt dat best mee. Ik werk nog dagelijks op een Thinkpad 390E uit augustus 1999 (bijna 6 jaar oud dus).
Specs: Celeron 366 / 32 MB RAM / 5.4 GB harddisk 4200 toeren / Windows 98 origineel
Nu: Celeron 366 / 256 MB RAM / 40 GB harddisk 5400 toeren / Windows XP SP2

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
Ok, bedankt voor alle snelle reply's! ik zal er nog eens even heel goed over nadenken, want 3 jaar is natuurlijk zowiso heel lang. :P Dat idee om geld bij de bank te lenen is ook wel handig, ik weet alleen niet of ik het kan (ben nog maar 15 :9 ) En ik wil natuurlijk ook niet op de 1 of andere manier in het rood komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Ik raad je echt HEEL erg af om al op je vijftiende jezelf in de schulden te gaan steken. Dat is echt niet leuk, en kost altijd geld.
Als je iets gewoon niet kan betalen moet je nog ff doorsparen. En als je gewoon een jaar spaart kan je over een jaar een veel betere laptop kopen, ipv dat je dan nog moet betalen voor je alweer redelijk verouderde laptop.
Dus probeer extra te gaan werken ofzo en ga lekker sparen. Ik kan je verzekeren dat dat veel meer voldoening geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:53

PeaceNlove

Deugleuter

pinockio schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:21:
Op zich niet verkeerd, op afbetaling kopen (afgezien van de rente). Over de gedachte dat je over 3 jaar iets nog niet hebt afbetaald wat je dan al niet meer wilt gebruiken: als je een goede (degelijke) koopt en op tijd aan upgrades doet valt dat best mee. Ik werk nog dagelijks op een Thinkpad 390E uit augustus 1999 (bijna 6 jaar oud dus).
Specs: Celeron 366 / 32 MB RAM / 5.4 GB harddisk 4200 toeren / Windows 98 origineel
Nu: Celeron 366 / 256 MB RAM / 40 GB harddisk 5400 toeren / Windows XP SP2
Ja, met zo'n Thinkpad lukt dat wel, maar of dat tegenwoordig ook met B en C merken laptop's kan?
De laptop van mn zusje kan nu al weer terug wegens een rotte spatie en linker'muis' knop. En ik ken nog wel meer voorbeelden van gare laptops onder de 1000 euro.
Zorg er dus wel voor dat je bij een termijn afbetaling een kwaliteitsproduct koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 12:55
Als je 500 euro bij elkaar kan sprokkelen kan je bij dell een inspiron 1200 kopen. Als je belt naar dell doen ze je soms wel wat aanbiedingen dus misschien halen ze die 80 euro verzendkosten die boven op de 500 euro komt er dan wel vanaf ( je moet natuurlijk wel doen alsof je niets weet van de verzendskosten en als ze er dan over beginnen plotseling zeggen dat het dan te duur is ofzo ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Serieus, je bent pas 15, je hebt geen vast inkomen waarschijnlijk (contract onbepaalde tijd), waarom zou je in godsnaam geld willen lenen voor een laptop. Op die leeftijd schulden hebben is niet echt slim, en waarschijnlijk heb je die laptop niet eens nodig. Geld lenen ergens anders dan bij je ouders kan ik je niet aanraden. Kan je het niet gewoon bij je ouders lenen? Want als jij bij de bank of ander bedrijf leent, zijn je ouders alsnog verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReX_NL schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:58:
Ok, bedankt voor alle snelle reply's! ik zal er nog eens even heel goed over nadenken, want 3 jaar is natuurlijk zowiso heel lang. :P Dat idee om geld bij de bank te lenen is ook wel handig, ik weet alleen niet of ik het kan (ben nog maar 15 :9 ) En ik wil natuurlijk ook niet op de 1 of andere manier in het rood komen
15? Dan kun je elke vorm van leasen / lenen wel vergeten, lijkt me. Dat is allemaal 18+. Jouw handtekening is namelijk de komende 3 jaar nog niet zoveel waard. Niks eigenlijk, want voor de wet ben je bij 18 jaar pas handelsbekwaam. Zeker als je het over bedragen van 1000 euro of meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Op je 15e dien je te sparen voor wat je wil, ondanks alle Dexia/lenen.nl en andere oplichters die je doen laten geloven dat lenen goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lening met je ouders??

heb ik gedaan voor me laptop die ik voor school gebruik

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik flink gaan werken en sparen voor die laptop. Als je al op je 15e in de schulden gaat steken voor een laptop lijkt me dat geen goed begin. En trouwens kun je wel aan je betalingsverplichtingen blijven voldoen?

Niet doen dus!

p.s.: Je moet jezelf goed gaan afvragen of je wel überhaupt een laptop nodig hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kunt beter zorgen dat je ouders hem betalen en dat je hun dan in de loop van tijd terugbetaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 03:27
idd, dat is een redelijke optie. je ouders kopen dan de laptop, en jij betaalt hun af (inhouding zakgeld, en/of maandelijkse betaling oid)

Echter zou ik gewoon wachten tot je genoeg geld hebt, en proberen wat geld bij je ouders los te peuteren/lenen. Dan heb je geen of weinig schuld, en toch een laptop. Nadeel is alleen dat je wat langer moet sparen.

Begin in ieder geval NIET aan die "koop nu, betaal in 2007" en "Betaling in 48 termijnen mogelijk!! (met achtelijk hoge rente)".

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd .. allemaal heel verleidelijk maar je kan toch echt beter wachten totdat je het geld ook echt hebt ;)

Je zit ook vast aan je laptop overigens *looptijd afbetaling waar je nog niks mee kan doen (upgrade) en over 3 jaar zal het waarschijnlijk te traag zijn ..

Vroeger was dit ook al zeer bekend nu kopen elke maand x bedrag aflossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 09:17
Even los van dat het niet verstandig is om jezelf op wat voor manier dan ook in de schulden te steken:

Waarom heb je als je 15 bent zo dringend een laptop nodig?

En als je het echt niet kunt laten zou ik voor de "ouders betalen nu ik betaal later" optie gaan :P

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 20:48
11 weken fulltime werken voor jou, of 22 weken als je 20 uur per week werkt. Dus een vakantie baantje en twee krantenwijkjes en je hebt binnen een halfjaar een zelfverdiende laptop.

Althans zo deden wij dat vroeger. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:17
Vaak kan je ook een telefoonabbo nemen met een notebook. Zo hadden ze hier laatst bij een winkel een 2-jarig Vodafone abbo van 20 euro per maand met een gratis notebook.

Dat is vast wel te doen en je hebt nog een abbo erbij ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 09:17
AttiX.SkategoaT schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:50:
11 weken fulltime werken voor jou, of 22 weken als je 20 uur per week werkt. Dus een vakantie baantje en twee krantenwijkjes en je hebt binnen een halfjaar een zelfverdiende laptop.

Althans zo deden wij dat vroeger. ;)
Of je kijk je vader een keer lief aan en laat hem de helft betalen :P
Zo gaat hier iig.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gewoon gaan sparen of iets met je ouders zien te regelen, 15 jaar oud zijn en je al in de schulden gaan steken lijkt mij geen goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ga kranten lopen (ochtendblad) dan heb je binnen een half jaar genoeg geld (lijkt langer dan het is, maar 't is het waard) Ik heb zelf ook destijds m'n eigen pc bij elkaar moeten werken, m'n ouders hebben nooit één cent betaald aan pc's en spelcomputers (op 1 keer een spel per jaar met sinterklaas dan oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 16:17

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:11:
[...]

15? Dan kun je elke vorm van leasen / lenen wel vergeten, lijkt me. Dat is allemaal 18+. Jouw handtekening is namelijk de komende 3 jaar nog niet zoveel waard. Niks eigenlijk, want voor de wet ben je bij 18 jaar pas handelsbekwaam. Zeker als je het over bedragen van 1000 euro of meer hebt.
en pas op je 21ste financieel onafhakelijk.. daarvoor zijn nog je ouders aansprakelijk enzo

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eendje schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 02:08:
[...]

en pas op je 21ste financieel onafhakelijk.. daarvoor zijn nog je ouders aansprakelijk enzo
Klopt, maar daar ging het mij niet om. Ik wilde meer aangeven dat de TS door zijn leeftijd waarschijnlijk niet eens een lening kan krijgen (En gelukkig maar, er zitten al genoeg mensen in de schuldhulpverlening, als minderjarigen schulden zouden kunnen maken dan zouden dat er waarschijnlijk nog veel meer zijn.), zonder dat zijn ouders hiervoor tekenen. En dat kan wel vanaf je 18e, daar hoef je geen 21 voor te zijn.

Een telefoonabbo, zoals hierboven ook nog opgemerkt wordt, krijg je ook pas vanaf je 18e. Tenzij je ouders tekenen natuurlijk.

Ik heb vroeger ook een tijdje rood gestaan bij de bank. Het is zoooo makkelijk om te denken dat je dat zo weer even rechtzet, als je dat zou willen. Op een gegeven moment stond ik meer dan 900 euro (2000 gulden studentenkrediet afgesloten destijds) rood. Dat is niet eens zo heel lang geleden, en ik ben nu 26. Maargoed, ik heb me er gelukkig in 1 klap uit kunnen werken door een kleine financiele meevaller. Daarna moest ik het krediet van mijn rekening halen om mijn hypotheek af te kunnen sluiten en ik mis het eigenlijk niet. Het enige waar ik nu voor geleend heb, is mijn appartement. Ik doe het niet meer voor luxe-artikelen, er zijn altijd wel leuke dingen die ik graag zou willen hebben en dan het liefst nog vandaag. Ik spaar nu gewoon voor de leuke dingen die ik echt wil hebben. Aan het eind van het jaar ga ik een plasma-TV kopen, gewoon voor gespaard. En dat voelt toch een stuk beter dan de gedachte dat ik een TV van de bank heb en dat ik daar elke maand x euro aan moet aflossen en y euro rente voor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval heb je als 15 jarige helemaal geen laptop nodig.
Aangezien je nog niet naar de universiteit gaat ofzo, en al zeker niet op zakenreis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:28
Hier meld zich nog een 15 jarige die van zn eigen geld zo'n ding gekocht heeft :P

Je hangt hier op GoT rond. Breid je kennissen kring uit en ga hun pc's repareren voor 5 euro per uur

Mijn laptop was 1100 euro (dell inspiron 510m), reken maar uit hoeveel keer ik windows 95, 98, 2000, me en xp opnieuw heb mogen installeren, maar het was het waard. Overigens ben ik op 1 januari begonnen met sparen en heb de laptop uiteindelijk op 26 december 2004 gekocht.

Sparen loont! Als je nu gaat lenen of je zakgeld in laat trekken om dat ding af te betalen kan je niet meer in je levensonderhoud (tijdschriften, kleren enz) voorzien en dan loop je erbij als een arme sloeber die aan het terug betalen is, en dan kom je er pas achter dat terugbetalen helemaal NIET leuk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:44
Dat met de computers repareren heb ik inderdaad ook gedaan, als was ik toen wat ouder (ik doe het eigenlijk nu nog steeds) en doe het voor ietsje meer euros per uur. Ook heb ik een groot deel van de wijk gefolderd, helpt ook goed.

Maar het geld voor m'n laptop ga ik van m'n stagevergoeding betalen. Het geld heb ik al, het is alleen nog even wachten tot ik 18 ben zodat ik extra korting kan krijgen bij Apple :)
Pagina: 1