ReX_NL schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:56:
het is de bedoeling om er 1 te kopen. En de reden dat ik hem p/m wil betalen is omdat het zeker wel een jaar duurt voordat ik genoeg geld heb gespaart om het in 1 keer te betalen.
Niet verstandig. Meestal betaal je bij zulke regelingen achterlijk veel rente. Je notebook wordt zo wel heel erg duur uiteindelijk. Daarnaast gaat het hier
minimaal om 48 maanden. Ik kan je verzekeren dat je over 3 jaar dus nog steeds betaalt voor iets wat je niet eens meer gebruikt. Want over 3 jaar
wil jij niet eens meer op die notebook werken. Dan ben je gewoon weer toe aan een nieuwe.
Kun je niet eens bij je bank aankloppen en vragen wat het je zou kosten qua rente om een lening af te sluiten voor zeg 1000 euro. (Geen doorlopend krediet, want daar ligt de rente weer hoger van.) Waarschijnlijk ben je dan uiteindelijk nog goedkoper uit.
Begin ook niet aan zo'n regeling van "koop nu en betaal in 2006", want uit je bovenstaande post begrijp ik dat het helemaal niet zo zeker is dat je dan dat geld ook echt bij elkaar hebt.
Beste blijft natuurlijk gewoon: eerst sparen, dan kopen.
Edit:
Rekenvoorbeeldje:
Een laptop van 1000 euro met een rentepercentage van precies 1% per maand (en dat is
zeer schappelijk) en 25 euro aflossing per maand.
Aantal termijnen van 25 euro: 51
Restant: 8,47 euro (de 52e maand dus)
Totaal betaald: 1283,47 euro
[
Voor 13% gewijzigd door
Verwijderd op 31-07-2005 21:14
]