Speedtouch 580 + intel wireless 2100 3b mini pci adaptor

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 20:17
Hi heb de volgende setup:

2 laptops + wireless modem (speedtouch 580)

1 laptop (dell D800) geinstalleerd door provider (planet)
1 laptop (acer travelmate 663) door mij...

Nou kan ik met mijn acer wel signaal krijgen -> kan zelfs verbinden maar kan niet pingen...

Tenzij ik die speedtouch 120g die die monteur heeft meegebracht installeer in gebruik...
Dat wil dus zeggen dat ik tegen het volgende probleem aan hik...

In de installatie software van de speedtouch 120g vraagt die te registreren met de modem.. dan moet er lampjes rood / groen gaan knipperen... dat is nu op mijn laptop gelukt en ik zit dus op internet...

Maar mijn eigen netwerkkaart die onboard op deze laptop zit heb ik die mogenlijkheid niet... dus niet de software voor om hem te registreren bij de modem.

Ik heb in de modem ingesteld dat die het mac adres kent enzo van mijn wireless kaart en dat de wep klopt alleen kan niet pingen naar de modem...

Is er een manier om die netwerkkaart die in mijn laptop zit te registreren bij het modem om zo toch op internet te kunnen? Hij geeft trouwens wel aan verbonden te zijn :?
(verder heb ik met wireless zero zitten klooien omdat als dat uit staat door speedtouch software, hij niet kan zoeken naar netwerken op de interne kaart...)

Iemand enig advies?

Dank bij voorbaad!

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Allereerst is die 'registratie-knop' op de ST 580 helemaal niet in gebruik als registratie-knop. Het enige wat die knop doet is WiFi in- en uitschakelen. Dus dat van dat rood en groen knipperen kan je vergeten. Je post is niet super duidelijk, het is mij in ieder geval niet duidelijk wat je nu precies gedaan hebt.

Ik zou het volgende doen:
1. ST580 van de beveiliging, zowel WEP/WPA als MAC filtering, afhalen
2. ST120g software ook van de beveiliging afhalen, dan kan je in ieder geval op 1 pc internetten
3. ST580 Channel Selection op Auto zetten
4. PC met intern WiFi de ST120g software verwijderen
5. Wireless Zero Config op laptop met intern WiFi inschakelen
6. Verbinding tussen intern WiFi en ST580 opzetten
7. Controleer of je een IP-adres KRIJGT
8. Controleer of je kan pingen danwel internetten
9. Beveiliging, WEP of WPA, weer inschakelen, eerst op 580 dan 120g en intern WiFi

Ik ga er overigens vanuit dat je WXP sp2 draait.

[ Voor 5% gewijzigd door Tropos op 31-07-2005 23:02 ]

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 20:17
hmzz ik durf eigenlijk weinig aan de modem instellingen te doen omdat ik bang ben dat ik het zo "verneuk" dat niets het straks meer doet... En dan worden mijn ouders niet echt blij met mij ;)

Dus ik denk dat het het simpelste is om nog zo'n 120g ding te kopen... :S

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je een 120g unit erbij koopt, heb je alleen maar het voordeel dat de helpdesk van kpn of je ISP je helpt met problemen, een interne wlan kaart moet precies hetzelfde kunnen.

Je ST580 instellingen hoef je niet te wijzigen. Als jij gewoon verbonden bent, je kan op de statuspagina van de modem zien dat het mac adres geregistreerd is en je kan de modem niet bereiken, dan ga ik eerder denken aan suffe zaken zoals een geinstalleerde firewall of een fanatieke virusscanner die de zaak blokkeert.

Ik zou die eens uitschakelen, en als dat niet helpt als test eens de-installeren (dus niet denken: ja maar uit is uit, gewoon deinstalleren :P).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp