Wanadoo Livebox en Alarm (ervaring gevraagd)

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb bij een kennis van mij 2 maanden geleden de Wanadoo livebox geinstalleerd. Dit leek allemaal goed te werken. Helaas verloor de livebox toch zijn signaal, en moest de livebox zelfs gereset worden en opnieuw de inloggegevens ingevuld worden.
Dit lijkt nu verholpen (uitval was waarshijnlijk door het adsl-netwerk).

Nu wil ik bij een andere kennis dit ook aan gaan installeren, maar nu heb ik een specifieke vraag, ik hoop dat iemand hier toevallig ervaring mee heeft.

Ik wil het alsvolgt aanleggen:

Tellijn---Alarm---Livebox---pc en telefoons.

Elke nacht moet het alarm informatie zenden naar de centrale. Daardoor zal het adsl signaal (en dus ook het VOIP signaal) wegvallen. Hoe reageert de livebox hierop.

Ik heb namelijk niet zo'n zin, dat de livebox iedere week (of dag) opnieuw ingesteld moet worden.
Een normale modem zou gewooon opnieuw inloggen. Maar aangezien de Livebox bij de andere kennissen dit niet lekker deed, ben ik benieuwd of iemand dit gewoon goed werkend heeft.

Dit is dus een vraag voor iemand die hier echt ervaring mee heeft.

4015Wp west (Dordrecht)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Je moet een telefoon/fax/dailer altijd na de ADSL-splitter aansluiten, anders krijg je wegvallende verbindingen. Dus je zal het alarm na de livebox moeten aansluiten, dan gaat het goed! ;) Daarnaast is het bij alternatieve telefonie aanbieders vaak verboden om alermeringssystemen aan te sluiten, omdat ze niet verantwoordelijk willen zijn ivm de gevolgen. Vooral de alarmsystemen voor oude mensen die zo'n persoonsbeveiligingsknop om de nek hebben om bijv. thuiszorg te waarschuwen.

Ik zou of safe spelen en Wanadoo gewoon aanvragen als extra telefoonlijn naast de huidige KPN aansluiting. Als het werkt, kan je altijd vragen je nummer te porteren naar Wanadoo.

[ Voor 61% gewijzigd door I_stealth_I op 31-07-2005 21:51 ]

/dev/null

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
I_Stealth_I schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:45:
Je moet een telefoon/fax/dailer altijd na de ADSL-splitter aansluiten, anders krijg je wegvallende verbindingen. Dus je zal het alarm na de livebox moeten aansluiten, dan gaat het goed! ;) Daarnaast is het bij alternatieve telefonie aanbieders vaak verboden om alermeringssystemen aan te sluiten, omdat ze niet verantwoordelijk willen zijn ivm de gevolgen. Vooral de alarmsystemen voor oude mensen die zo'n persoonsbeveiligingsknop om de nek hebben om bijv. thuiszorg te waarschuwen.

Ik zou of safe spelen en Wanadoo gewoon aanvragen als extra telefoonlijn naast de huidige KPN aansluiting. Als het werkt, kan je altijd vragen je nummer te porteren naar Wanadoo.
Maar na de livebox is geen optie. Dan kan het alarm de gegevens niet kwijt (worden niet doorgespeeld door de livebox denk ik). En daarnaast zou een storing van de livebox het alarm gebeuren ook kunnen stilleggen.

Een apparte telefoonlijn zou inderdaad kunnen. Alleen gaan de kosten dan weer omhoog met 10 eu. p/m.

Maar misschien zijn deze kosten dus niet nodig, en kan het alarm gewoon voor de livebox geplaatst worden, maarja.. ik hoop op iemand met ervaring met die opstelling ;)

Een wegvallende verbinding snachts van paar minuten is niet zo'n probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 31-07-2005 22:00 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Alarm vertrouwt op de ouderwetse telefoonlijn. Wat je wel kunt doen is een losse ADSL splitter kopen (wel analoog/PSTN/POTS) en die er tussen aansluiten. Dan kan je het alarm zonder problemen op je telefoonlijn houden zonder dat je DSL en verdere Wanadoo diensten hier last van hebben.

Je alarm kan altijd (tenzij je gebeld wordt op dat nummer natuurlijk) gebruik maken van je lijn net als nu. En je Livebox (dus i-net en VoIP) hebben geen last van wat je alarm doet met je KPN lijn.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 31-07-2005 22:11 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
bjck schreef op zondag 31 juli 2005 @ 22:09:
Alarm vertrouwt op de ouderwetse telefoonlijn. Wat je wel kunt doen is een losse ADSL splitter kopen (wel analoog/PSTN/POTS) en die er tussen aansluiten. Dan kan je het alarm zonder problemen op je telefoonlijn houden zonder dat je DSL en verdere Wanadoo diensten hier last van hebben.
Maar ik kan uit mijn eigen ervaring zeggen, dat het alarm NIET werkt als deze na de splitter wordt aangesloten. Ik woon namelijk 3 huizen verder, en wij hebben de zelfde alarm instalatie. Het alarm weigerde gegevens door te spelen wanneer het alarm na de splitter zat op de telefoon uitgang. Waarschijnlijk gebruikt het een frequentie dat zowel in het adsl als spraak gebied ligt :(

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 31-07-2005 22:14 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Tutti-frutti schreef op zondag 31 juli 2005 @ 22:12:
[...]

Maar ik kan uit mijn eigen ervaring zeggen, dat het alarm NIET werkt als deze na de splitter wordt aangesloten. Ik woon namelijk 3 huizen verder, en wij hebben de zelfde alarm instalatie. Het alarm weigerde gegevens door te spelen wanneer het alarm na de splitter zat op de telefoon uitgang. Waarschijnlijk gebruikt het een frequentie dat zowel in het adsl als spraak gebied ligt :(
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, zou betekenen dat mensen met ADSL geen alarm kunnen hebben met een dialer. Sterker nog, ik heb het vorige week aangelegd i.c.m. Tiscali, waarbij er ook een dailer was.

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 31-07-2005 22:28 ]

/dev/null

• bjck
Alarm kan geen andere frequenties nodig hebben of gebruiken want die werken simpelweg niet voor gewone POTS telefonie.

Als 't echt niet werkt achter een splitter (en je kan daar met een toestel op diezelfde aansluiting gewoon bellen en gebeld worden om een defecte of foutief aangesloten splitter uit te sluiten) zal je of alarm de deur uit of tweede telefoonlijn/abonnement speciaal voor ADSL.

Maar 't lijkt me heel sterk.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
I_Stealth_I schreef op zondag 31 juli 2005 @ 22:26:
[...]

Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, zou betekenen dat mensen met ADSL geen alarm kunnen hebben met een dialer. Sterker nog, ik heb het vorige week aangelegd i.c.m. Tiscali, waarbij er ook een dailer was.
Dat kan wel, alleen valt je verbinding eventjes weg wanneer deze dialt (is snachts, dus weinig last van).

Maar toch werkte het echt niet bij mij thuis.

De splitter werkte prima. Maar toen er getest werd met de splitter voor het alarm, ontving de centrale geen gegevens.

Ik denk dat een apparte budgetlijn voor de adsl toch maar het slimste is.

4015Wp west (Dordrecht)

• bjck
Je DSL valt weg als hij de lijn opent natuurlijk. Maar 't kan ook een hele slechte DSL verbinding geven constant doordat er toch wat 'ruis' van het apparaat af komt contant op de lijn.

Verreweg van wenselijk.

Pagina: 1