Medion MD 95500 Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds gister een Medion MD 95500 voor me verjaardag gekregen.
Tot mijn spijt krijg ik hem niet aan omdat het lijkt dat ie kortsluiting maakt.
Bonnentje is nog bij mijn opa maar die zit op de boot de komende 6 maanden :S
Dus vandaar mijn vraag maar hier aangezien ik hem nog niet onder garantie kan laten ophalen door Medion. helaas.

Ik wil het stroom in de laptop om hem opteladen en aantezetten maar dan krijg ik vonkjes.
Ik denk dat het aan de transformater ligt.
Heeft 1 van jullie hier ook problemen meegehad? Zal een andere adapter helpe? of ligt het aan de laptop zelf?

Heel erg bedankt alvast voor de reacties..

Met Vriendelijke Groeten,

Jerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2024

GreeTz

took the red pill

Laptop voedingen zijn zo ontworpen dat een defect aan je laptop geen effect heeft op het net, er zit een zekering al dan niet mechanisch in. Dus moet het probleem in de voeding (adapter) zitten.

Een laptopvoeding trekt meestal een redelijke stroom bij het insteken in het stopcontact, dus het feit dat je vonkjes ziet zegt nog niets over de staat van de adapter. Klapt er daadwerkelijk een stop uit in je meterkast?

Een andere adapter kan dan inderdaad een oplossing zijn. Er zijn ook universele te koop welke ook op 12V in je auto of op een boot te voeden zijn. Kan soms ook een uitkomst zijn...

Alleen:           DE GROETJES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:25:
Beste mensen,

Ik heb sinds gister een Medion MD 95500 voor me verjaardag gekregen.
Tot mijn spijt krijg ik hem niet aan omdat het lijkt dat ie kortsluiting maakt.
Bonnentje is nog bij mijn opa maar die zit op de boot de komende 6 maanden :S
Dus vandaar mijn vraag maar hier aangezien ik hem nog niet onder garantie kan laten ophalen door Medion. helaas.

Ik wil het stroom in de laptop om hem opteladen en aantezetten maar dan krijg ik vonkjes.
Ik denk dat het aan de transformater ligt.
Heeft 1 van jullie hier ook problemen meegehad? Zal een andere adapter helpe? of ligt het aan de laptop zelf?

Heel erg bedankt alvast voor de reacties..

Met Vriendelijke Groeten,

Jerry
toon volledige bericht
Mijn laptop is al 2 keer bij Medion geweest voor reparatie en nog nooit hebben ze me om een aankoopbon gevraagd. De fabrikagedatum staat bij Medion in het systeem.

Gewoon garantie claimen dus als er wat mis is.

Ga niet met universele adapters klooien. Die zijn vaak niet veilig voor je laptop, een verkeerde polariteit en je bent de pisang, daarnaast zijn universele adapters 'meestal' niet gemaakt om 75 watt te trekken.

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 31-07-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, Dus het probleem kan aan me laptop zelf liggen? :S dat zou vervelend dus zijn en 6 maanden wachten zijn of is dit makkelijk te vervangen ( voor het eerst een laptop )

Universele adapter zou dus ook moeten kunnen?

Want op mijn adapter staat nu dat ie 19Volt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:35:
Hm, Dus het probleem kan aan me laptop zelf liggen? :S dat zou vervelend dus zijn en 6 maanden wachten zijn of is dit makkelijk te vervangen ( voor het eerst een laptop )

Universele adapter zou dus ook moeten kunnen?

Want op mijn adapter staat nu dat ie 19Volt is..
Kun je de laptop zonder adapter ook niet aanzetten? Meestal zit er altijd wel wat spanning op de accu namelijk.

Probeer anders eens de batterij er uit te halen en dan de adapter er in te steken, als die het wel doet is je accu stuk. Heb ik ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas...

als ik de adapter in het stroomnet plug gaat er een groen lampje branden.
Zodra die de laptop in gaat gaat ie knipperen .. en maakt ie sluiting waardoor ie het niet doet.. Nee de accu is blijkbaar leeg..
Pagina: 1