[JS & PHP/MSYQL]Popup & tekst probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik heb bij een site een link gemaakt, en als je eroverheen gaat zie je informatie die je wilt hebben verschijnen in een DIV-je die zichtbaar en onzichtbaar wordt.

Nu word in javascript die tekst erin gezet op deze manier

PHP:
1
$website = '<a '.$url.' onmouseover="style.cursor=\'Hand\'; Weergeven(pop'.$ii.');" onmouseout="Verbergen();"><script language="JavaScript">pop'.$ii.' = "<table class=\'BANDTABLE\' width=300><tr><td '.$colspan.'><b>'.stripslashes($result['Band_Name']).'</b><br><br></td></tr><tr>'.$image.'<td valign=top>'.$text.$urltext.'</td><tr></tr></table>";</script>'.stripslashes($result['Band_Name']).'</a>';

de $tekst is een onbewerkt resultaat uit de database.

Nu heb ik met htmlentities/nl2br/stripslashes enzo gewerkt. maar nu heb ik het volgende probleem:

In sommige komt wel wat te staan, bij de andere geeft ie een fout. Nu vraag ik me af waar dat aan ligt. Het zit in de tekst, dat is 100% zeker.

Als ik namelijk "urlencode" gebruik op de tekst, is alles te zien.(echter dan wel met lelijke % en + tekens ertussen, dus dat is niet de optie)

Ik gok hier dus dat het om een tekenreeks gaat die niet ondersteund word (of wellicht geescaped moet worden?)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik denk dat het door de newlines komt. Die kun je gewoon vervangen met niets :)

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst: gebruik sprintf
Als tweede: geef niet de code, maar geef de output. Als je weet hoe de output eruit moet zien, weet je ook welke bewerkingen je uit moet voeren om het zo te krijgen.
Als derde: heb je een string href="http://bla.nl" in de variabele $url staan? Lekker logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Yup..is niet echt logisch.. is een beetje de rest van de code.. Heb om wat bestaands een hoop heen moeten schrijven. Vandaar dus.

Zal later ff wat anders posten dan. Eerst wow spelen :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als er bijvoorbeeld een " overblijft in de output, krijg je fouten. " moet dus door &quot; worden vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 01-08-2005 01:49 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:29

crisp

Devver

Pixelated

alles binnen een html-attribuut moet html-encoded zijn.
alles binnen scipting moet properly escaped zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Juist, wij kunnen praten crisp :)

Zo heb ik ooit de fout gemaakt om dat niet te doen in een <textarea>, daarin kwam nog een <textarea></textarea>. Ik was wel mooi de rest van m'n pagina kwijt, omdat ik niet goed oplette... (WYSIWYG-editor die een <textarea> verving)

[ Voor 79% gewijzigd door Alex) op 01-08-2005 14:50 ]

We are shaping the future

Pagina: 1