Ipod & Hardware veilig verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
Sinds gisteren ben ik overstag gegaan, en heb een Ipod aangeschaft.
Het betreft hier een Ipod 20Gb met kleurenscherm.
Een leuk apparaatje, wat echter nog niet helemaal naar wens werkt.

Zo lukt het me vaak niet om tijdens 1 windows-sessie de Ipod los te koppelen en wederom ta laten herkennen door Itunes. Het enige wat dan ook helpt is het restarten van de PC.
Het is gelukt om muziek op het apparaat te zetten dus de USB-aansluiting is ok.

Daarnaast liep het clickwheel meerdere keren vast nadat ik bestanden had geupload.
Het aan- en uitzetten van de Ipod verhielp dit probleem.

Als laatste heb ik het volgende "probleem" wanneer ik de Ipod via Itunes heb verwijdert van mijn systeem, dan blijft deze actief onder "Hardware Veilig Verwijderen".

Wie herkent wat ik hierboven opsom? Wat zijn de eventuele oplossingen?
Ik hoor het graag van jullie, want naar wat ik heb begrepen is de 90-dagen garantie van Apple niet echt je van het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je zou kunnen doen als je de iPod opnieuw aansluit en hij wordt niet direct herkend is in device manager even nieuwe apparaten te laten zoeken, meestal worden USB devices dan wel weer opgepikt en kun je ze gebruiken.

En waarom verwijder je hem via iTunes en niet gewoon via de veilig verwijderen wizard van windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:30

IvoB

Prutst er rustig op los

Heb je de laatste firmware update van de apple site gedownload en geinstalleerd? Het probleem van "hardware veilig verwijderen" herken ik wel als 1 van de dingen die in nieuwe firmware versies zijn gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
IvoB schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:13:
Heb je de laatste firmware update van de apple site gedownload en geinstalleerd? Het probleem van "hardware veilig verwijderen" herken ik wel als 1 van de dingen die in nieuwe firmware versies zijn gefixed.
Dit heb ik idd direct gedaan.
Heb de nieuwste Ipod Updater gedownload en geinstalleerd (firmware 1.2).
Wat me wel opviel is het feit dat ik de originele firmware alleen kon herstellen en niet kon updaten met dit programma. Wellicht heeft dit iets te maken gehad met het feit dat ik de Ipod eerst aan de PC heb verbonden d.m.v. een niet gepowerder USB-aansluiting (is inmiddels veranderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Terw_Dan schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:13:
Wat je zou kunnen doen als je de iPod opnieuw aansluit en hij wordt niet direct herkend is in device manager even nieuwe apparaten te laten zoeken, meestal worden USB devices dan wel weer opgepikt en kun je ze gebruiken.

En waarom verwijder je hem via iTunes en niet gewoon via de veilig verwijderen wizard van windows?
Omdat dit aangegeven werd in de usermanual.
Ik meen dat dit "Ipod uitwerpen" genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een enigszins rare vraag naar jou toe, maar heb je ervoor gezorgd dat je eerst de benodigde software hebt geïnstalleerd en daarna pas je iPod aan je computer hebt aangesloten? Er zijn namelijk dozijnen aan problemen bekend welke kunnen ontstaan wanneer je dit omgekeerd doet (dus eerst iPod aankoppelen, dan pas software installeren), de problemen die jij op het moment hebt, passen daar prima tussen.

Verder; hoe lang blijft je iPod in de windows wizard van hardware veilig verwijderen staan, het kan natuurlijk zo zijn dat je even moet wachten voordat het ding zichzelf refreshed, het zal namelijk vast niet gesupport worden door iTunes, dus het zal mij niet verbazen dat het een paar minuten tot een kwartiertje blijft duren alvorens je iPod uit die lijst is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:30:
Misschien een enigszins rare vraag naar jou toe, maar heb je ervoor gezorgd dat je eerst de benodigde software hebt geïnstalleerd en daarna pas je iPod aan je computer hebt aangesloten? Er zijn namelijk dozijnen aan problemen bekend welke kunnen ontstaan wanneer je dit omgekeerd doet (dus eerst iPod aankoppelen, dan pas software installeren), de problemen die jij op het moment hebt, passen daar prima tussen.

Verder; hoe lang blijft je iPod in de windows wizard van hardware veilig verwijderen staan, het kan natuurlijk zo zijn dat je even moet wachten voordat het ding zichzelf refreshed, het zal namelijk vast niet gesupport worden door iTunes, dus het zal mij niet verbazen dat het een paar minuten tot een kwartiertje blijft duren alvorens je iPod uit die lijst is. :)
Ik heb precies gedaan wat er in de gebruiksaanwijzing stond; eerst de software installeren dan pas de Ipod aansluiten.
Hierbij viel het me overigens wel op dat ondanks dat de drivers voor de Ipod geinstalleerd waren, Windows toch zelf ook drivers zocht en installeerde (zij het dan voor een USB-apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

offtopic:
[quote]Kayce schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:10:
...
Ik hoor het graag van jullie, want naar wat ik heb begrepen is de 90-dagen garantie van Apple niet echt je van het![/quote]

Ik heb alleen positieve ervaringen met de garantie van Apple, mijn iPod is in december en in juni weggeweest voor reparatie, beide keren geen kosten hoeven betalen en een nieuwe ervoor terug gekregen, binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken een deel van de 'problemen'.
Ik werkt zelf met Firewire, maar het kan inderdaad enkele minuten duren (zoals hierboven al eerder is aangegeven) voordat Windows/iTunes de iPod herkent. In die tijd bevriest iTunes bij mij volledig, maar gaat na de herkenning door Windows (met de bekende geluiseffecten) weer verder.
Is het wel zo dat als je in iTunes voor ontkoppelen hebt gekozen de rode cirkel van je Ipod scherm afgaat en je het normale menu weer te zien krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft dat veilig verwijderen, ik werk al tijden met windows en geloog me, alleen ultiem brakke mp3 spelers en usb stickies moet je op die manier verwijderen. De rest kun je gewoon zo uit de USB poort halen hoor. Ik heb er werkelijk nog nooit problemen mee gehad. Scheelt weer drie handelingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:32:
Wat betreft dat veilig verwijderen, ik werk al tijden met windows en geloog me, alleen ultiem brakke mp3 spelers en usb stickies moet je op die manier verwijderen. De rest kun je gewoon zo uit de USB poort halen hoor. Ik heb er werkelijk nog nooit problemen mee gehad. Scheelt weer drie handelingen :)
Hoe is het dan mogelijk dat tijdens het navigeren door mijn Ipod, het clickwheel telkens vastliep?
Zoals ik al zei is dit opgelost na het aan-en uitzetten, maar ik vond het toch frappant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 04:34

Sabbi

je denkt aan mij.

Kayce schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 07:56:
[...]

Hoe is het dan mogelijk dat tijdens het navigeren door mijn Ipod, het clickwheel telkens vastliep?
Zoals ik al zei is dit opgelost na het aan-en uitzetten, maar ik vond het toch frappant.
Misschien vinger te droog/eeltig? (dat wil het bij mij nog wel eens zijn, of als ik weer eens de verkeerde kant op aan het draaien ben en met afvraag waarom die cursor nou niet naar beneden gaat.. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:32:
Goed, ik vraag je nu vriendelijk om even na te denken.... lukt dat? Mooi, dan nu de uitleg:

Op het moment dat een disk (ja dat is dus ook een mp3'speler) aangesloten is op een computer wordt er niet direct op geschreven. Dit gebeurd dmv van blockwrites. M.a.w. het OS spaart een aantal blocks op, die dan ineens naar een disk geschreven worden. Dat betekend dus, dat als jij een MP3 schrijft naar je speler die niet direct erop staat. Eerst moet de buffer vol zijn en weggeschreven worden.... als jij dus zonder de optie veilig verwijderen dat ding weghaalt KAN er data verloren gaan doordat er nog wat buffers/blocks niet weggeschreven zijn.

Zo zet nu je hersens maar weer uit ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zei al, nog nooit geen problemen meegehad, maar als jij het zo moeilijk wil doen is het mij allemaal prima hoor. Ik heb btw geen ipod, maar ik doe dit in zijn algemeen met alles al jaren, en nog nooit ergens gezeur meegehad. Niet met webcam, niet met printer, niet met muis, niet met philips mp3speler en ook niet met hp digitale camera..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Printers, webcams en muizen zijn dan ook geen block devices, dus die hoef je niet te unmounten voor je ze verwijdert ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:15:
Ik zei al, nog nooit geen problemen meegehad, maar als jij het zo moeilijk wil doen is het mij allemaal prima hoor. Ik heb btw geen ipod, maar ik doe dit in zijn algemeen met alles al jaren, en nog nooit ergens gezeur meegehad. Niet met webcam, niet met printer, niet met muis, niet met philips mp3speler en ook niet met hp digitale camera..
Err, je vergeet 1 ding, ik doe nooit moeilijk. Ik ken de techniek en weet er mee om te gaan. Dat het goed gaat met je printer is leuk, doe je het met een USB-harddisk dan kun je er gif op innemen dat je een keer dataverlies krijgt!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Thnx voor jullie reacties tot nu toe.
Ik verwijder mijn Ipod nu gewoon uit Itunes + via " Veilig verwijderen".

Nog ff een vraagje over de de camera-connector i.s.m. een EOS 300D.
Is er al iemand die er in geslaagd is deze combi werkend te krijgen?

Mij lukt het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
De onderste opties in preferences / iPod uitzetten scheelt hier al een hoop problemen qua detectie van mijn iPod.

Automatisch iTunes starten uitgezet en disk mode zet ik alleen aan als ik het nodig heb. Ik heb nooit meer last van het Do not disconnect statusje van mijn iPod. Dat staat er hooguit 20 seconden, daarna wordt hij weer vrijgegeven door Windows. Zodra iTunes klaar is met updaten schakelt hij ook automatisch weer in de normale MP3-speler mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Kayce schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:01:
Thnx voor jullie reacties tot nu toe.
Ik verwijder mijn Ipod nu gewoon uit Itunes + via " Veilig verwijderen".

Nog ff een vraagje over de de camera-connector i.s.m. een EOS 300D.
Is er al iemand die er in geslaagd is deze combi werkend te krijgen?

Mij lukt het in ieder geval niet.
Probeer eens een andere transfer mode te selecteren, de 'nieuwe' methode zeg maar... waarmee je ook via pictbridge etc. kan afdrukken...

Deze plek is te koop.

Pagina: 1