Inbel modem doet het niet bij XP

Pagina: 1
Acties:

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
pfffffff word helemaal gek.

Van windows 98 naar windows xp pro 2002 service pack 2 gegaan maar nu vind ie de modem niet meer aardig.

Tig drivers gedownload maar iedere keer zegt ie dat de requiered data niet in de inf staat.

de modem is een conexant rs56-pci r6793-15 (softk56 Data Fax)
en heb bijvoorbeeld deze driver gedownload

Conexant
Model Rs56-Pci / Chipset R6793-15
Operating System Windows XP (Note: might work with other versions of this os.)
Date Submitted Mar 5, 2003
Location This file is located on DriverGuide.com
File 127A1025_HSF_DriversSigned.zip

Wat doe ik verkeerd. heb een andere modem erin gegooid en daar heb ik hetzelfde probleem mee.

Ik heb er een netwerk kaart ingedouwd maar die dingen kunnen toch wel alletwee erin?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 19:45
Hoe heb je bepaald om welk modem en welke chipset het gaat? Probeer eens Everest van Lavalys voor zover je dat al niet geaan hebt.

Misschien heb je niet genoeg informatie gekregen. Ik heb me zo eens rotgezocht naar de juiste driver voor een telefoonmodem zonder dat ik het extra gegeven "HAM" (bepaalde familie binnen een bepaalde chipset) gebruikt had in de zoektocht.... 8)7

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
hmm van het stikkertje gelezen op dat ding.

dus die info zal wel kloppen denk ik. ik bedoel r6793-15 lijkt me toch wel redelijk specifiek. en die drivers heb ik gedownload denk ik.

lavalys heb ik niet maar dat duurt ook weer een uur voordat ik dat binnen heb. misschien straks nog even die modems eruit halen en kijken of ik nog meer info er op vind.

Begin te twijfelen of het aan de drivers licht.
Het licht volgens mij aan mij... knikt instemmend