Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87030

Topicstarter
Vorige week een tomtom go 500 gekocht. Alleen nu kom ik iets tegen wat ik niet begrijp.

Ik heb geprobeerd om een tomtom go 500 via de meegeleverde usb kabel op verschillende pc's aan te sluiten.
De tomtom zelf geeft aan dat hij verbonden is. Echter, in zowel winxp als win2k zie ik de tomtom niet terug.
Als ik de bijgeleverde software opstart, kom ik ook niet verder dan het 'sluit uw tomtom aan op de pc' - scherm.

Is dit een driver probleem? Zijn hier updates/patches voor ? Of is het uberhaupt niet de bedoeling dat ik de tomtom via usb met de pc verbind ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je krijgt er als het ware een extra drive bij. Heb je dat wel?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee, ik krijg er geen extra drive bij ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67119

Ok,

klik met rechtermuis op "mijn computer". Je heb dan de mogelijkheid om op "manage"of in nederlands "beheer'te klikken. Ga dan naar de optie diskmanagement. Kijk of je hier de Tomtom go als disk ziet staan. Zoja wijs een schijf letter toe. BV T:

Start pc opnieuw op en kijk of je hem nu als disk ziet. Het kan zijn dat je meerdere schijfpartities in je pc hebt zitten. Windows wil mischien dezelfede letter toekennen aan Tomtom Go als een van je schijfpartities. Zodoende herkent windows hem niet.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas... dit werkt niet.
Dit probleem had ik ook eerst met m'n usb-stick, en was het inderdaad opgelost door een drive-letter toe te kennen.

Ik krijg met de tomtom zelfs geen 'nieuwe hardware gevonden' mededeling van windows.

geen idee wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Te vreemd voor woorden.
Vanmorgen plug ik hem nog een keer in de pc, vlak voordat ik er terug mee naar de winkel wilde gaan.
En plop.... nieuwe hardware gevonden, netjes driveletter toegekend gekregen. helemaal goed.

Ik heb niets veranderd aan m'n systeem configuratie, geen andere usb-devices aangekoppeld gehad.
Zo doet ie het niet, en zo doet ie het wel.

probleem is in iedergeval opgelost.

bedankt voor de replys
Pagina: 1