Toon posts:

[laptop kiezen] goedkoop is duurkoop?

Pagina: 1
Acties:
  • 894 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik volgend jaar weer op kamers ga en ga studeren (hbo informatica), leek mij een laptop geen overbodige luxe. Omdat ik mijn desktop ook weg doe heb ik geen behoefte aan een superlaag-budget ding, maar ik zoek er wel 1 met redelijke prestaties voor een schappelijke prijs. Wie wil dat niet. omdat hij toch vooral gaat dienen als vervanger voor mijn desktop zijn de draagbaarheid en draaiduur van de accu niet van extreem belang. Dat wil niet zeggen dat ik meteen per sé een stroomvretende processor en videokaart wil, omdat ik er toch niet echt op wil gamen (althans, geen prioriteit en anders speel ik maar wat ouds). verder zou ik er toch wel muziek op willen draaien (via externe boxen) en video out lijkt me ook niet overbodig

vereisten:

w lan
dvd brander
min 512 mb geheugen
stand alone videokaat (of hoe noem je dat, zonder shared geheugen)
liefst ook tv out

nog wat punten met scores mbt mijn voorkeuren:

accuduur ++
beeldkwaliteit +++
herrie ++++
snelle schijf +++
geluid intern +
geluid output ++++
koeling ++++
design ++
stevige behuizing ++++
portabiliteit ++

prijs +++++
service +++++

in veel reviews over de acer 1522wlmi wordt de nadruk gelegd op hoe verschrikkelijk goed de prestaties zijn of op hoeveel er wle niet aan mankeert, maar voor mij weinig duidelij. ik heb dus al wel gezocht, maar niet echt gevonden

nu had ik die Acer 1522 wlmiop het oog, die goedkope met de AMD 64 bit processor. maar ik hoor veel, enorm vee lgezeik over de service bij Acer en ook dat er vaker wel dan niet iets mankeert.Gezien de prijs en prestaties natuurlijk een geweldig ding, maari k heb geen zin in gehannes. ook schijnt ie erg veel herrie te maken en erg warm te worden. dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de levensduur. ik heb ook gehoord dat (ook in mijn buurt) er erg vee lproblemen met de dvd brander zijn

Vervolgens kwam de Fujitsu siemens amilo v2020. Heel aardig ding ook maar ik hoorde dat ook daar de service niet geheel naar behoren is. Wel de enige met windows xp pro (nu werk ik altijd met win xp pro en ik heb geen flauw benul wat er anders is aan de homo edition..?). Ik heb ook het idee dat de videokaart ook met shared geheugen werkt wat ik liever niet heb. Verder was het intern geheugen ook 266 mhz ddr, dat heb ik liever wel beter (zie de dell).

vervolgens de Dell inspiron 6000.De duurste maar ook de laptop die ik geheel naar eigen smaak kan inrichten, waarbij ik ook nogeen beetje aa nde toekomst kan denken. ook een hele goede service naar het schijnt. qua betrouwbaarheid heb ik toch het liefste een dell, maar ik pas ook graag op m'n centen. Maar als ik dan toch een dell neem dan maar meteen ruig met een centrino ipv celeron.

Nu wil ik dus weten....
  • heb je als je een acer notebook koopt kans op veel herrie in het vooruitzicht (nu doel ik niet per sé op bovengenoemde acer). Is een andere Acer misschien betrouwbaarder, want deze scheen sowieso wel relatief brak te zijn.
  • zou de fujitsu siemens een goed alternatief zijn en zou je daar nog een ati of nvidea videokaart in kunnen bestellen?
  • bestaan er nog andere goede alternatieven, bij voorkeur laptops die je een beetje zelf samen kunt stellen?
mbt tot de dell (met nog even de opties er bij):

centrino 1,6/1,72 ghz
2*256 mb DDR II/ 2*512 DDR II
Intel media accelerator 900/ ati x300 64 mb
40 gig 5400 rpm schijf/60 gig 7200 rpm
dvd brander
enz enz maar niet van belang in dit verhaal verder
  • kun je beter hetgeheugen omhooggooien van 512 naar 1024 of een processor met 100 megahertz meer nemen?
  • wat heb ik aan een ati x300.. ik zal het zo vragen: is die goed, rekeninghoudend met het feit dat ik bijvoorbeeld wel eens medal of honor wil spelen
  • of kan ik beter de intel videokaart met shared geheugen nemen en dat ik dan meer intern geheugen neem?
  • 5400 vs 7200 rpm harddisk, is laatstgenoemde veel beter qua performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 08:43

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 18:58:
  • heb je als je een acer notebook koopt kans op veel herrie in het vooruitzicht (nu doel ik niet per sé op bovengenoemde acer). Is een andere Acer misschien betrouwbaarder, want deze scheen sowieso wel relatief brak te zijn. Geen Idee
  • zou de fujitsu siemens een goed alternatief zijn en zou je daar nog een ati of nvidea videokaart in kunnen bestellen? Dat kan vast niet
  • bestaan er nog andere goede alternatieven, bij voorkeur laptops die je een beetje zelf samen kunt stellen?Ja, de asus a6va. Ik heb de zelf in het is een top apparaat
  • kun je beter hetgeheugen omhooggooien van 512 naar 1024 of een processor met 100 megahertz meer nemen?Ligt eraan wat je er mee wilt doen
  • wat heb ik aan een ati x300.. ik zal het zo vragen: is die goed, rekeninghoudend met het feit dat ik bijvoorbeeld wel eens medal of honor wil spelenHangt van de soort moh af maar de nieuwste kan je denk ik wel shaken
  • of kan ik beter de intel videokaart met shared geheugen nemen en dat ik dan meer intern geheugen neem?Dat zeker niet
  • 5400 vs 7200 rpm harddisk, is laatstgenoemde veel beter qua performance?Hangt van type enzo af maar ik ga er wel vanuit

[ Voor 9% gewijzigd door janklp op 31-07-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
asus a6va... ja er staan zoveel bomen in dat laptop-bos, vooral in die van acer. Maar een anus had ik nog niet aan gedacht

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 19:27

Emiel1984

Made in NL

Wat is je budget ??

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
liefst tussen de 800 en 1000 maar als ik de handen even uit de mouwen steek zou 1300 ook nog wel mogelijk zijn... maar liever niet (die acer 6000 komt dus op 1300 als ik hem geconfigureerd heb naarde max van wat ik ehb opgeschreven)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem geen shared mem. Al zit je dan maar met een radeon 9200 met dedicated geheugen, dat is altijd beter op een intelbased systeem.
Intel dingen zijn nogal geheugen hongerig en flink wat bandbreedte zijn ze dol op. Als je de bandbreedte drastisch vermindert door een stuk aan je video toe te kennen zullen de prestaties van je cpu een stuk minder zijn.
Ik heb zelf een bak gehad met een Celeron 1500m (sowieso al niet de vlotste) en shared geheugen en ik merkte wel dat het ding soms traag was.

Zelf heb ik nu een Acer Travelmate 4000 en ik moet zeggen dat hij me prima bevalt. Wat hij precies kost weet ik niet, maar ik heb hem ook geruild en niet gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hé thanks man, dat is ongeveer wat ik zoek en al goedkoper dan die dell :). Dat zegt niet dat de zoektoch nu over is, allerminst... maar t maakt m wel even makkelijker

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
valkuil... 4200 rpm schijf.... hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:41:
valkuil... 4200 rpm schijf.... hmmm
Is aan te passen klik hier : http://www.laptops4u.nl/info/a6vc-barebone-bto.html

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 08:43

janklp

FortyTwo Capital

[rml][ Ervaringen] Asus A6 serie deel 2[/rml]

met 2 jaar pick up and return garantie dus zeker het overwegen waard lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
maar dat ding heeft wel turbo cache, dan zou ik wel 1 gig geheugen nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet waar je gaat studeren...maar de meeste informatica-opleidingen hebben volgens mij aan het begin van het nieuwe schooljaar wel de mogelijkheid om goedkoop een gode laptop aan te schaffen via school - een soort IA zeg maar, dus met lagere pijzen dan die in de winkel.
Daarnaast (ervaringsdeskundig) zeg ik dat het niet noodzakelijk is om voor een HBO informaticastudie een snelle PC te hebben. Toen ik zelf ging studeren had ik een PC van dik anderhalf jaar oud. Thuis ontwikkelen is best leuk - maar dat doe je toch niet zoveel. Zeker het eerste jaar zul je je PC vnl. gebruiken voor tekstverwerken. Ook kun je er een klein beetje vanuit gaan dat er genoeg mensen met een laptop zullen zijn als je begint - als je in een projectgroep zit en er zijn er 1 of 2 met een laptop, is de 3e een beetje overkill. Want geloof me: het eerste jaar zul je er weinig mee doen op school als een beetje gamen in de kantine om je tussenuren op te vullen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heuh, jawel, maar als je had opgelet heb ik ook gezegd dat ik hem ook ga gebruiken als desktop-vervanger.. daarom is de batterijduur enzo niet echt belangrijk. ik heb vorig jaar al Artificial Intelligence gedaan en zefls daar was een laptop vrij schaars. maar op het moment dat je even alleen wat moet doen blijkt toch wel redelijk handig, ipv naar een overladen studieruimte te lopen (of om even 1 van de 3 4 pagina's-vullende verslagen van die week in het college vlak voor de deadline af te maken >:) ). Nu hadden we daar wel vrij heavy programmeergedoe... alhoewel, als je prolog gewoon goed doet heb je geen zware computer nodig maar 1 foutje kan je pc zo een half uur vastzetten

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is voordeliger om zelf een HD te kopen en erin te plaatsen, dan hem te upgraden naar een snellere schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja nu je t zegt... maar heb je daar talent voor nodig of gaat dat als vanzelf?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een schroevedraaier kan vasthouden lukt het je wel. Is meestal maar 1 klepje die je weg moet halen. En als hij daar niet zit, dan vind je de hdd onder het toetsenbord. Dus dat moet ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:01:
ja nu je t zegt... maar heb je daar talent voor nodig of gaat dat als vanzelf?
2 schroefjes los, HD + bracket eruit.
Nog 4 schroefjes los, HD los van bracket.... nu het verhaal omdraaien en je HD zit erin.

Volgens mij is het uitzoeken en kopen van een 2.5" HDD lastiger dan het daadwerkelijk vervangen. Koop dan ook een externe USB2,0 behuizing voor de oude HD en je hebt nog mooi een backupplekje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Acer Aspire 1522 WMLi? Ik zit namelijk ook te denken om deze te gaan kopen (vanwege die lage prijs :) ) Is een AMD Athlon 64 3000+ (1800mhz, als 't goed is) gelijk aan een Pentium IV 3Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anders www.cozaki.be

ik weet dat het in belgië is maar voor die prijs zou ik het toch niet kunnen laten

+ ze hebben zeer veel keuze in modellen van de laptops (hun site is wel niet optimaal als ie nu al werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die dell inspiron is op zich wel een heel degelijke laptop, geschikt voor alle werk, behalve games lijkt mij. Maar wie koopt nu in hemelsnaam een laptop om te gamen?

Voordeel bij dell is dat je voor bijna geen geld (relatief tov van de laptop) een hogere resolutie op je scherm kan vragen.

Zo is het voor de inspiron:
15.4" UltraSharp™ Wide Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
15.4" UltraSharp™ Wide Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1080 (+36,30 EUR)
15.4" UltraSharp™ Wide Screen UXGA TFT Display resolution: 1920x1200 (+96,80 EUR)

Vooral 40€ extra voor een 1680 is wel een mooie prijs vind ik persoonlijk.

Net als test iets samengesteld met bovenstaand scherm, pentium M (1.60) en geïntegreerde graphics (niet zo een drama, gewoon niet gamen op een laptop, das toch kut, en das goed voor en half jaartje, daarna is het toch gedaan..., en gewoon te duur in vergelijking...) 40 Gig= 815 € incl btw.

Valt zeker mee, als gewoon werk laptopje, zeker met dit scherm. En meer heb je toch niet nodig op univ, neem het van mij aan. (er is wel een verschil tussen wat je effectief nodig hebt en wat je 'denkt' of wenst nodig te hebben, aan jou om keuzes te maken.)

De inspiron ziet er trouwens ook heel deftig uit. Met die witte achterkant, ga maar eens zien naar de 3D tour: klik

edit: en zeker om te programmeren lijkt een hoge resolutie mij geenoverbodige luxe. Iemand die ik ken doet hier informatica (univ) en heeft in zijn laatste jaar voor thesis en zo, ook een dell laptop gekocht, maar dan wel met het 1920 , HDTV scherm, moet je gezien hebben gewoon :9
edit2: en elke euro die je uitspaart is er één waar je veel aangenamere activiteiten mee kan gaan doen ;) Pc is toch maar bijzaak hoor, en later als je werkt kan je je toch alles kopen wat je wilt op hardware gebied, dus das nu helemaal nog niet nodig

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed... plan is dus gewijzigd.

Ik zou m'n AMD 64 3000+ verkopen aan ee nvriend van me. Die deal gaat echter niet door. Dan zit ik dus met die processor moederbord en geheugen in m'n maag die natuurlijk niemand voor de 250 euro wil overkopen die hij er voor bood (:D).

Maar ik heb nog wel een klein beetje advies nodig... plan is nu als volgt: zelfde budget, daarvoor stel ik een iets goedkopere laptop samen nl de inspiron 6000 met de ovlgende specs:
Microsoft® Windows® Besturingssysteem: Microsoft® Windows® XP Home (NL)
Online Aktie: Gratis: Transport
Extra Aktie: Gratis: Dell™ 1100 Laserprinter
Recommended Printer Accessoires: Dell USB 2.0 Printer Cable - 3m black cable Dell Recommended (+ EUR 14.00 EUR)
Inspiron Processor: Intel® Pentium® M Processor 725a (1.60 GHz, 2MB L2 cache, 400MHz FSB) & up to 128MB shared graphics memory
Inspiron Scherm: 15.4" UltraSharp™ Wide Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1080 (+ EUR 30.00 EUR)
Inspiron Geheugen: Aktie: 512MB 400MHz DDR II RAM (2x256)
Inspiron Harde Schijven: 40GB Harde Schijf (5400rpm)
Inspiron Grafische kaart: Geïntegreerde Grafische kaart Intel® Media Accelerator 900 Graphics Up to 128MB shared system memory
Inspiron Multi Bay mogelijkheden: Internal 24x CD-RW/ 8x DVD combo drive
Inspiron Wireless netwerk: Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card (Centrino)

Inspiron 6000 Standard Features: Intel® Centrino™ Mobile Technology of Celeron® M Processor
Uitgerust met Microsoft® Windows® XP Besturingssysteem
Intel® 915GM Chipset
One type I or Type II PC Card slot
Internal 56Kbps V.92 modem
Internal 10/100 Mbps Ethernet LAN
Ports: VGA, DVI-D, S-video out, 4x USB 2.0, IEEE 1394 (Firewire), RJ-11, RJ-45, geintegreerd SD Card reader
High quality audio system with built-in speakers
Dell Keyboard met Touchpad
Lithium Ion 53WHr (6 cell) batterij
Sleeker, stylish Inspiron design in arctic silver and white

914.12 EUR
Dan heb ik verder voor de desktop reeds in bezit:

Kast zonder voeding
AMD 64 3000+
MSI K8T nogwat met geluid en netwerk onboard
Wireless kaart
DVD speler
DVD brander
Muis

Nu zit er nog n apart verhaal aan vast: Ik heb vorig jaar nieuw geheugen gekocht voor in m'n pentium 4 2,4 die ik destijds had. Dit wilde echter niet werken en de computer zei: doe het zelf maar (dit was dus toen ik dat nieuwe reepje er in had gestopt). Enorme brandlucht: moederbord waarschijnlijk naar de kloten. Nu was ik we lzo eigenwijs om dat geheugen in dat nieuwe moederbord dat ik toen kocht te stoppen (die van de amd 64 dus), want ik had nergens aanwijzigingen dat het geheugen kapot was. En dat deed het. Maar toch had die computer dus bij lange na net de performance die hij zou moeten hebben. Medal of honor draaide bijvoorbeeld voor geen meter, terwijl dat zelfs op m'n celeron 700 met 196 mb sdram en gforce 1 nog heel aardig draaide.

Dat er iets mis is met het geheugen leek mij niet onwaarschijnljk, maar zal dat ook geen slechte invloed hebben gehad op mijn nieuwe moederbord?

Zoniet:

ik heb op het oog om de boel te completeren

2*512 mb DDR 400 van Infineon
160 GB maxtor serial-ata harde schijf

samen voor nog geen 170 euro

is dit geheugen in orde in een moederbord uit deze familie:"K8T Neo Series" ? Ik heb namelijk op de msi site alleen gelezen dat de 128 mb module van infineon aangeraden wordt.

Nu heb ik alleen nog een videokaart nodig en daar zit hem het grote probleem. Nu ben ik niet meer zo'n up to date gamer, maar medal of honor en misschien iets zwaardere games (call of duty) wil ik van tijd tot tijd nog wel eens kunnen spelen. Voldoet de ati 9200 dan al? Of is dat echt bagger. Nu heb ik niet al te veel eisen en hij is lekker goedkoop en zal niet echt zo matig zijn als mijn ti 4200 die ik eerst had. denk ik? kopen dus? of moeti k het toch even een paar tientjes duurder uitzoeken?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer in het oude videokaartenbos, maar ik zie wel dat de 9200 toch niet erg veel beter is dan m'n ti4200 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:10:
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer in het oude videokaartenbos, maar ik zie wel dat de 9200 toch niet erg veel beter is dan m'n ti4200 :|
Dit had je kunnen bij-editen in je laatste post, een schopje geven aan je topic word pas gewaardeert nadat er 24 uur geen reactie is geweest.

Edit:
Owwh jah 9200 is denk ik zelfs slechter dan een TI4200. Ik zou kijken naar minimaal een 9800 Pro en als je budget het toelaat een 6600 ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Emiel1984 op 15-08-2005 00:33 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ati 9600 serie als ik jou zo hoor.. kijk daar eens naar als videokaart voor die pc.
Goed geprijsd voor de prestatie lijkt mij..

En nu ging je toch voor die Dell lees ik, maar waarom met 5400 HD?
En die 128Mb onboard videogeheugen? Je had het over games die ik niet ken maar...
dat lijkt me erg veel in beslag nemen van je werkgeheugen.. Is dat niet zonde?

Oh en btw, een usb printerkabel voor €14,00 !!!!!!
Please doe jezelf een lol en haal die ergens anders. ;-)
Stelletje uitzuigers zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nu ook een desktop heb. Dan is een 7200 toerenschijf gewoonweg te duur in een laptop en als ik performance wil haal ik dat wel uit m'n desktop. Zelfde geldt voor die videokaart: als ik echt iets moet doen wat die videokaart nodig heeft dan wip ik wel even achter die desktop, videokaart is niet meer van belang dan :)

Waarom ik dan toch een Pentium M neem? Stroomgebruik. En n celeron hoef ik nooit meer, daar ben ik echt op afgeknapt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-10 09:27

MaNdM

1000-dingen-doekje

Terw_Dan schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:11:
Neem geen shared mem. Al zit je dan maar met een radeon 9200 met dedicated geheugen, dat is altijd beter op een intelbased systeem.
Intel dingen zijn nogal geheugen hongerig en flink wat bandbreedte zijn ze dol op. Als je de bandbreedte drastisch vermindert door een stuk aan je video toe te kennen zullen de prestaties van je cpu een stuk minder zijn.
Ik heb zelf een bak gehad met een Celeron 1500m (sowieso al niet de vlotste) en shared geheugen en ik merkte wel dat het ding soms traag was.

Zelf heb ik nu een Acer Travelmate 4000 en ik moet zeggen dat hij me prima bevalt. Wat hij precies kost weet ik niet, maar ik heb hem ook geruild en niet gekocht :P
Wat late reactie hierop, maar ik heb destijds met Terw_Dan de prestaties vergeleken met mijn Compaq EVO N800v met een Celeron 1800 maar met dedicated mem. Hoewel ik een snelheidsvoordeel had m.b.t. de CPU was het vooral goed te merken dat de bandbreedte van mijn geheugen drastisch groter was. Hoewel de PB van Terw_Dan 768MB ram had en mijn compaq slechts 256 was mijn compaq op vrijwel alle fronten even snel en vaak zelfs sneller.

De laptop heb ik tot op heden overigens nog steeds en ik moet zeggen dat hij nog altijd zeer goed bevalt qua prestaties. Zowel in windows als met zware applicaties (Photoshop en videobewerking waaronder Pinnacle studio 9 plus).

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MaNdM schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:18:
[...]

Wat late reactie hierop, maar ik heb destijds met Terw_Dan de prestaties vergeleken met mijn Compaq EVO N800v met een Celeron 1800 maar met dedicated mem. Hoewel ik een snelheidsvoordeel had m.b.t. de CPU was het vooral goed te merken dat de bandbreedte van mijn geheugen drastisch groter was. Hoewel de PB van Terw_Dan 768MB ram had en mijn compaq slechts 256 was mijn compaq op vrijwel alle fronten even snel en vaak zelfs sneller.
Op alle fronten? Dat geldt dus ook voor applicaties die geen gebruikmaken van die videokaart? Kolere :/ . altijd als je denkt dat je t voor elkaar hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:25:
[...]

Op alle fronten? Dat geldt dus ook voor applicaties die geen gebruikmaken van die videokaart? Kolere :/ . altijd als je denkt dat je t voor elkaar hebt :+
Ja, want dat heeft zoals ik al zei te maken met de bandbreedte die de videokaart vraagt (en dat doet hij altijd). Je cpu wordt hier door afgeremd en dat komt de performance niet ten goede.
Pagina: 1