Toon posts:

Athon XP 3200 + hoge temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist m'n XP 1600 CPU vervangen door een XP 3200 Barton, als ik met SpeedFan kijk dan is m'n processor temperatuur 64 graden zonder dat ie hard hoeft te werken, en beide HDD's schommelen rond de 50 graden, de ene soms 51.

Het lijken me temperaturen die aan de hoge kant zijn, ik heb een Aopen Tower van een paar jaar terug en zat eraan te denken om er misschien een paar case fan's in te monteren, momenteel heb ik alleen een processor koeler die prima volstond met m'n XP1600 maar mogelijk te kort schiet met het koelen van een XP3200.

Heeft iemand ervaringen/suggesties met een dergelijke situatie ?

Is het beter om bijv. een goede Zalman processor koeler te kopen ipv. een case fan of is het allebei hard nodig ?
graag jullie ervaringen.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je hebt dus niet de processor koeler gebruikt die je normaal bij je athlon xp 3200 krijgt? Dan is het zeer verstandig om een nieuwe processor koeler te kopen.
Je zou dan voor een Zalman kunnen gaan > Koelt goed, stil. Alleen relatief vrij duur.
Iets zoals een 7000 al/cu

Casefans erbij steken is altijd positief voor de temp maar als je processor koeler al te kort schiet zal het niet veel helpen. :)
Ik zou het dus allebei doen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 31-07-2005 19:08 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
MIJn xp 3000+ schommelt ook rond die grades en heft de standaard cool er erop + een paar fans etc. nog klote allemaal. maar goed.

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 16:13
Ik heb ook een xp 3200+, maar dan met een spire whisperrock IV cooler.
Deze houdt m'n proc. temperatuur netjes op de 39 graden (dit in combinatie met arctic silver en 2 120 mm case-fans).
Het heeft dus wel degelijk nut om een paar case-fans aan te schaffen en eventueel een andere cooler.

succes. ;)