Toon posts:

[WinXP] Problemen met Geforce FX5500

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers :),

ik heb onlangs een geforce FX5500 128MB videokaart aangeschaft voor mijn pc. Hiervoor zat er een geforce 3 ti200 64MB kaart in, maar deze ondersteunde geen dual output.Ik heb voor deze kaart gekozen omdat deze dus wel dual output ondersteunt en omdat ik niet een hele zware kaart nodig heb. Ik speel meestal spelletjes als unreal tournament, quake 3 en red alert generals.

Nadat ik de nieuwe kaart in de computer had geplaatst, en de oude drivers had gedeinstalleerd, heb ik drivercleaner gedraaid om de overgebleven files te verwijderen. Hierna heb ik de bijgeleverde drivers van de cd geinstalleerd. (creative drivers) Toen ik hierna unreal tournament opende, liep het spel erg traag, quake 3 startte helemaal niet op. Ik heb hierna de nieuwste drivers van de nvidia site gedownload, maar dit hielp ook niet. Vervolgens heb ik de drivers allemaal gedeinstalleerd en heb ik de omega drivers geinstalleerd (nvidia_wxp_omega_16693), maar deze worden niet geaccepteerd door windows. Er verschijnt dan een melding dat de drivers niet voor windows xp zijn geschreven en dat het standaard windows stuurprogramma wordt gebruikt. Met dit standaardstuurprogramma kan ik de spellen wel spelen, maar dan relatief traag en met vreemde fouten in het beeld, dit geldt voor zowel quake3 als unreal tournament. Bij bijv quake3 haal ik gemiddeld 65 frames waar mijn oude pc (pentium 4 1800mhz waar nu de geforce3 ti200 in zit) meer dan 115 haalt met dezelfde instellingen.

Mijn specs:
amd athlon64 3000+
512mb ddr
geforce FX5500 128mb

Hopelijk weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen of waar ik eventueel alternatieve drivers zou kunnen downloaden, aangezien de omegadrivers niet worden geaccepteerd. :'(

ALvast bedankt!! _/-\o_

Verwijderd

Gewoon de standaard drivers van de nvidia website, dat zijn de beste zover ik weet en werken voor mij eigenlijk altijd met zeer weinig tot geen problemen. Als de nieuwste drivers het niet goed doen is het misschien een goed idee om wat oudere drivers te proberen die kun je vinden op de ftp van nvidia.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb meerdere versies van nvidia site geprobeerd, oa de nieuwste, 56.72_winxp2k_english_whql en 61.77_win2kxp_english, maar dat hielp niet. Met de drivers nieuwer dan 66.xx loopt unreal als een diashow, en bij de andere drivers haal ik die framerates van gemiddeld 65. :?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Wat voor een moederbord zit er in die pc. Chipset drivers zijn ook van belang afhankelijk van het type bord. Daarnaast lijkt het alsof je FPS gelimiteerd worden door je refresh rate. Je moet dus V-sync uitschakelen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte GA K8VM800M socket 754 moederbord. v-sync heb ik even nagekeken,maar die stond al uit. ;(

• KaMiKaZe
www.viaarena.com en daar even de laatste chipset drivers ophalen en installeren

directe link : http://www.viaarena.com/Driver/VIA_HyperionPro_V500A.zip

[ Voor 33% gewijzigd door KaMiKaZe op 31-07-2005 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!! Ik heb het geprobeerd, maar het heeft helaas niet geholpen.
Weet iemand hier misschien waarom ik de omega drivers niet kan installeren? Als ik deze installeer, en ik ga naar eigenschappen van bureaublad, dat verschijnt de volgende melding:

The current graphics display driver cannot be used. It was written for a previous version of windows, and is no longer compatible with this version of windows.

En het standaard windowsstuurprogramma wordt vervolgens gebruikt :S
Overigens; met een oudere versie van de nvidia drivers haalde ik wel hogere framerates in unreal tournament, bovendien liep het spel niet langer vast. Maar het is nog steeds aan de magere kant.

• KaMiKaZe
Dan heb je gewoon de verkeerde omega drivers voor een ander OS.

http://www.ngohq.com/home...iles&go=cat&dwn_cat_id=14

Er zit verder niet zo heel veel ontwikkeling in deze drivers, dus ik zou persoonlijk gewoon voor de laatste drivers gaan. UT moet hier gewoon goed op werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel de xp drivers gedownload (nvidia_wxp_omega_16693_7z.exe)

Ik hou het dan eerst wel gewoon bij de 61.77_win2kxp_english.exe drivers :) Deze geven in ieder geval een speelbare framerate in quake3 en unreal tournament (ongeveer 60-80 fps) UT2004 doet wel raar, maar misschien vind ik er nog een oplossing voor.

Bedankt iig!! _/-\o_

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 17:09 ]

Pagina: 1