Toon posts:

Aerogate III

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren de Coolsermaster Aerogate II (2) gekocht... om mijn fans te kunnen regelen en op zich werkt het prima. Hetgene wat mij het meest stoort is alleen dat de snelheid van de fans niet onthouden worden... Weet iemand of dit met de Aerogate III (3) anders is?

Ik moet hem sowieso ruilen omdat ik onverwacht een zilvere kast heb gekregen (en had m in het zwart gekocht) maar dan ga ik liever voor de nieuwere versie als dit hier wel in kan. De III hadden ze niet in het zwart dus vandaar dat ik daar ook niet echt naar gekeken heb. Alvast bedankt voor de info!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb een Aerogate 3 en die onthoudt alles netjes

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Snelheid van de fans niet onthouden wordt? Hoe bedoel je dat?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

MadMarky schreef op zondag 31 juli 2005 @ 18:14:
Snelheid van de fans niet onthouden wordt? Hoe bedoel je dat?
Ik denk dat ie rpm weergave bedoelt.

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 10:00
Heb hier een Coolermaster Aerogate 3, en ik kan je vertellen dat hij de fansnelheden onthoudt.

Is inderdaad vreemd dat Aerogate 2 dit niet doet.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb ook een Aerogate 2 (en 3) en die Aerogate 2 onthoudt ze toch echt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ah perfect, fijn dat dat in versie 3 is opgelost! Maar idd, ik bedoelde het toerental... Bedankt voor de reacties mensen, dat wordt dus omruilen ;)

Verwijderd

Mijn aerogate 2 onthoud het soms wel en soms niet, ik denk zelf dat het eraan ligt of de stroom lang van mijn pc is afgeweest of niet.. Je weet wel, met zon schakelaar op je stekkerdoos. Weet overigens niet zeker of het hierdoor komt, heb het nooit getest.

Verwijderd

mijn ag2 onthoudt de snelheden wel (dus de ingestelde RPMS).

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Aerogate 3 is alleen iets lastiger te bedienen. Je moet met knopjes door een menu om de fan speed aan te passen. En dus niet gewoon een draai geven. Echter werkt dit wel vrij snel. Je kan ook in tegenstelling tot de aergate 2, je fans stil zetten. 0-12 volt dus. :) Ik vind het een fijn ding. Snap ook niet waarom ze de aerogate 2 uitgebracht hebben aangezien dat ding nogal Brak is.. :)

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 00:32
Vreemd, mijn AG2 onthoudt ook gewoon keurig alle snelheden. :?

• AngelusHD
  • Laatst online: 26-07-2025
suspect schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:41:
Vreemd, mijn AG2 onthoudt ook gewoon keurig alle snelheden. :?
die mijne ook onhoud ook keurig de vorige snelheden, maar hij piept vaak wel onnodig, feitelijk om nix.
Zelf zit ik te denken aan earocool gateway te nemen aangezien deze 1,7A output heeft, wat meer is dan de eraogate3 en vind hem personelijk iets mooier :P maar das een mening van mij :P

Verwijderd

Topicstarter
Even ter info... heb nu de aerogate 3 en hij bevalt prima :) Snelheden worden onthouden, bedienen is toch vrij eenvoudig. Installeren en aansluiten is irritant door al die draadjes maar ja, daar ontkom je niet aan hehe. Ik vond de aerogate 2 iets mooier qua uiterlijk maar deze is ook wel ok...

Prima dingetje en gelukkig ook geen last van een slecht-bootend systeem (wat ik had met versie 2).

Verwijderd

Ik heb toevallig gister de aerogate 3 gekocht na een paar maanden de aerogate 2 gehad te hebben. Aerogate 2 beviel niet, bij opstarten ''vergat'' hij af en toe mijn cpu cooler op te starten, zwaar irritant.
Aerogate 3 bevalt tot nu toe prima. Maar ik kom niet uit die Idle mode, moet je dat instellen? Vrij onduidelijk, tijdje gezocht op het internet maar kan er vrij weinig over vinden.
Kan je bijvoorbeeld instellen dat in de idle mode mijn case fans helemaal uit gaan en de cpu en gpu minimaal draaien?
Bediening vind ik wel echt minder in het begin, hij staat bij mij op de grond en moet bijna op mijn knieen gaan om mijn systeem stil te krijgen. Nu ben ik best bereid om voor mijn pc te buigen, maar dit gaat wat ver.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 20:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb onlangs ook de Aearogate III gekocht, alleen heb ik nu een klein probleempje met het aansluiten van de case fans. Deze hebben namelijk zo'n grote molex aansluiting die je ook voor je hdd en cdrom hebt. Ik wil deze fans toch op mijn AG aansluiten aangezien juist de casefans de meeste herrie maken.

En er is geen probleem als je je CPU cooler op de AG aansluit en dan geen signaal laat doorgeven naar je mobo? Ik heb eens vaker een pc gebouwd en daar had ik soms dat de computer niet verder wilde booten als het geen (goed) signaal had over de snelheid van de CPU fan. Ik weet dat deze is uit te schakelen in het bios maar ik heb liever dat ik deze waarde alsnog in het bios kan lezen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Hero Of Time schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 07:59:
........zo'n grote molex aansluiting die je ook voor je hdd en cdrom hebt....
....... geen probleem als je je CPU cooler op de AG aansluit en dan geen signaal laat doorgeven naar je mobo........
........maar ik heb liever dat ik deze waarde alsnog in het bios kan lezen..........
1 Verloopstekkertje maken/kopen
2 nope beetje nieuwe pc (lees na 2001) heeft daar geen moeite mee. FF in de bios op ignore zetten en klaar
3 Dat kan niet op een normale maniet. Er is echter 1 mogelijkheid. OM de RPM kabel (meestal de witte) aan je mobo te sluiten en de rest aan je Aerogate. Echter krijgt de Aerogate geen Rpm meer door en werkt deze niet goed. Dan moet je de Rpm kabel spltten weet alleen niet of dit werkt. Nooit geprobeert

Hoop dat je er wat aan hebt sterkte.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 20:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn dank is groot.
Voor die verloopstekker maken zal het vast wel zijn dat je moet trekken totdat de kabel loslaat of eraf knippen. Er zit iig een sensor stekker voor mijn mobo bij de casefans die ik aan wil sluiten dus dat is geen probleem. Nou maar hopen dat het lukt, en anders dat de mycom zo'n verloopstekker heeft.

Ik zal de waarde in de bios dan maar op ignore zetten, geen andere keus. Nog een snoertje vind ik niet mooi, zeker omdat ik een raampaneel heb :).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 08:06:
[...]
3 Dat kan niet op een normale maniet. Er is echter 1 mogelijkheid. OM de RPM kabel (meestal de witte) aan je mobo te sluiten en de rest aan je Aerogate. Echter krijgt de Aerogate geen Rpm meer door en werkt deze niet goed. Dan moet je de Rpm kabel spltten weet alleen niet of dit werkt. Nooit geprobeert

Hoop dat je er wat aan hebt sterkte.
Volgens mij werkt de Aerogate 3 ook zonder Rpm kabel hoor. Ik heb ook een tijdje men stock fan van 6800le erop gehad. En ik kon netjes de fanspeed wijzigen. Je hoorde het verschil dus ook duidelijk. Hij regelt het ook aan de hand van het voltage. Met welke tussenstapjes weet ik echter niet.. :)
Pagina: 1