Toon posts:

[C++] VC++ 6.0 Debug probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een Text-Based RPG met behulp van de Win32 API. Nu is het zo dat m'n applicatie al aardig groot is geworden maar nu is er plotseling een probleem met de debugger. Het programma zelf draait goed maar vreemd genoeg als ik de functie (functie die alle rooms inleest) wil gaan debuggen en ik zet de cursor aan begin van de functie en ik doe de optie 'Run to Cursor' dan gaat hij meteen door zonder dat ik alles kan nalopen. Met andere functies gebeurd dit niet :?.

Omdat de source aardig groot is het ik hem hier gezet:

http://home.planet.nl/~ever0225/Neverlands-SOURCE-0.1.zip

En dan gebeurd dit in de file Game.cpp bij de eerste functie Read(). Kan dit aan de debugger liggen? want het programma zelf draait goed.

Alvast bedankt :)

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk wordt die Read() nergens aangeroepen. Als code niet uitgevoerd gaat worden, dan kan je er ook niet stoppen.

[edit]
Ik zie dat de constructors en destructors in de headers staan. Normaal kom ik dat zo niet tegen. Is dat wel goed?

[ Voor 35% gewijzigd door Daos op 31-07-2005 20:31 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44
Daos schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:27:

Ik zie dat de constructors en destructors in de headers staan. Normaal kom ik dat zo niet tegen. Is dat wel goed?
Dat maakt niets uit.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
De Read() wordt in de constructor aangeroepen, als hij niet was aangeroepen was het hele programma gecrasht wat hier niet het geval is.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ik heb hem net in vc2003 gecompileerd en bij mij stopt de debugger wel op de 1e regel (char *Temp = new char[MAX_TEMP];) van read. Anders leg het breakpoint ook eens een paar regels verder en kijk effe na of je compiler nog niet teveel optimliseerd.

s6.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe dom kan ik zijn :S.

Het werkt nu... ik had volgens mij nog ergens een breakpoint staan of iets anders, eerst had ik het ook geprobeerd met breakpoints en toen ging het mis. Nu heb ik het opnieuw geprobeerd en het werkt :-). Bedankt.
Pagina: 1