Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Symbian/java?] Prog om SMSC te connecten en te SMSen

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb al geprobeerd een antwoord te vinden op Ggle en op alle forums over telefonie zoals Esato etc. maar ik kan echt niets vinden vreemdgenoeg.

Ik ben op zoek naar software/programma voor Symbian (de Sony Ericsson P900 in mijn geval) die zelf een inbelverbinding maakt met de SMS centrale (SMSC)(die in mijn SIM-kaart of een door mij opgegeven nummer) en daarna de SMS-data die speciaal door mij (door het programmatje) is gecreeerd zend.
Ik deed dit vroeger al op mijn PC, en kon met redelijke kennis van het SMS-protocol (en zijn datafields, lengtes, betekenis en checksums etc.) gewoon in notepad een SMS samenstellen (en de checksum met een calculator berekenen etc. ;)) en deze dan copy en pasten in HyperTerminal die ik had laten inbellen op een SMSC! Er bestaan ook talloze (simpele!) programmatjes voor voor op de PC.
Nu wil ik dit dus in Symbian hebben (in mijn P900) zodat FlashSMS ja/nee, neppe afzenders en levensduur van het SMSje allemaal aangepast kunnen worden. Zou cool zijn eh?
Ik heb redelijke kennis van het SMS protocol en heb zelfs een interne CMG SMSC manual over het protocol en de centrale zelf (KPN gebruikt CMG SMSC servers!) en de telefoonnummers heb ik ook (iedereen in zijn SIM trouwens).

Ik zoek nu dus alleen een proggie voor Symbian dat al deze dingen kan, maar ik denk echt dat het er nog niet is; daarom zoek ik iemand die dit wellicht kan coden of hier ook zeer graag aan zou meewerken.

Voor de duidelijkheid: Ik zoek GEEN Symbian proggies die de SMS via hun EIGEN SMSCs sturen en waarvoor je dan credits moet kopen of aan hen moet betalen per SMS!

Alvast bedankt!