Toon posts:

mozilla instellingen, bladwijzers weg

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik open mozilla firefox en ik krijg deze url: http://www.google.be/fire...x-a&rls=org.mozilla:nl-NL src="/img/sm/3.gif" alt="" border="0">fficial
Dat was dus niet de mijne, ik ga naar bladwijzers; ALLES weg.
Echt al mijn instellingen kwijt, bladwijzers enzo. Ik doe systeemherstel, maar nog hetzelfde.
Gisteren is wel de stroom uitgevallen waardoor de pc uitviel kan dat er iets mee te maken hebben.
maar hoe fix ik dit weer? Iemand zei iets over profielen.

alvast bedankt

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-07 15:18
Wat ik soms heb, is het volgende:

Firefox loopt vast (maar op de achtergrond, en is dus niet meer te zien).

Je start dan FireFox opnieuw, en hij vraagt of je het 'default profile' wilt starten.
Als ik dat dan doe, dan krijg ik ook weer alle default settings (dus weg bookmarks, instellingen)

Als je dan in je Profiles-directories gaat kijken, blijkt dat er een nieuwe is aangemaakt.

Als je dit ook hebt, moet je dus even je oude profiel over je nieuwe heen gooien (nadat je een backupje van alles hebt gemaakt :))

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan je het ook niet ergens in %HOMEPATH%\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles terugvinden? (Zoek naar bookmarks.html)

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:15:
Kan je het ook niet ergens in %HOMEPATH%\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles terugvinden? (Zoek naar bookmarks.html)
Hoe doe ik dit dan?
Bij profiles heb ik er twee ja: default.51g en z81a4e4q.Standaardgebruiker.

Hoop dat je me verder kunt helpen

Verwijderd

Topicstarter
JozyDaPozy schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:12:
Wat ik soms heb, is het volgende:

Firefox loopt vast (maar op de achtergrond, en is dus niet meer te zien).

Je start dan FireFox opnieuw, en hij vraagt of je het 'default profile' wilt starten.
Als ik dat dan doe, dan krijg ik ook weer alle default settings (dus weg bookmarks, instellingen)

Als je dan in je Profiles-directories gaat kijken, blijkt dat er een nieuwe is aangemaakt.

Als je dit ook hebt, moet je dus even je oude profiel over je nieuwe heen gooien (nadat je een backupje van alles hebt gemaakt :))
Hoe doe ik dit dan?

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-07 15:18
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:35:
[...]

Hoe doe ik dit dan?

Je hebt waarschijnlijk een nieuwe (je lege niet gewenste) en je oude (je gewenste).

Wat je zou kunnen proberen is gewoon die nieuwe weghalen, en dan Firefox opstarten, kijken of je dan weer je oude krijgt (Maak wel een backup van wat je weggooit!!!!!).

Als dit niet werkt, kun je ook de data van je oude in je nieuwe gooien, misschien wil dat werken.
Kan het hier nu even niet reproduceren, maar op die manier moet het wel lukken.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
probeer even het volgende:

Start Firefox op met de volgende optie -p Dus firefox.exe -p Dan kan je kiezen voor je profielen, als je er meerdere zou hebben. Misschien staat de goeie er wel tussen.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik al gedaan en ik krijg alleen een default :?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 18:49:
Dit heb ik al gedaan en ik krijg alleen een default :?
Heb je al gedaan wat user pven adviseerde?
Dan zou je nog kunnen zoeken naar bookmarks.bak of bookmarks.html. En als je die ook niet kunt vinden, dan ben ik toch bang dat je je bookmarks kwijt bent..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Die 2 bestanden heb ik maar daar staan de bookmarks in die ik er juist heb opgezet. Niet mijn vorige.
Ik begrijp het echt niet, van de ene dag op de andere al mijn bookmarks kwijt. Dat kan toch zomaar niet.
:'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:02:
Die 2 bestanden heb ik maar daar staan de bookmarks in die ik er juist heb opgezet. Niet mijn vorige.
Ik begrijp het echt niet, van de ene dag op de andere al mijn bookmarks kwijt. Dat kan toch zomaar niet.
:'(
Kan helaas wel zomaar bij firefox, gebeurt meestal na een reset! Gebruik de extensie bookmark backup dan kun je altijd nog een backup terug zetten.(Had je trouwens ook met de search kunnen vinden!)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kopieëer gewoon even bestanden uit het mapje met de oudste datum over het nieuwe heen. Heb je dat nou al geprobeerd? Dat werkt hier namelijk altijd. Ik heb al eens een zwervend profiel door zitten spitten, maar kon nergens anders concrete verwijzingen voor dat profiel vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Hallo, een beetje een late reactie maar misschien heeft iemand er nog iets aan.

Importeren kiezen en alle bookmarks zijn weer terug.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:06

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik heb nu hetzelfde probleem.
Al mn bookmarks weg, profile is weer default.
Alleen mn geinstalleerde extensies zijn er nog. /me :( Gooit steen naar Mozilla

- profiles.ini is leeg (default)
- bookmarks.bak is leeg (default)
- bookmarks.html is leeg (default)

Ik heb geen back-up profiles/bookmarks.
Mocht er iemand zijn die een oplossing weet om mn spul terug te krijgen hoor ik het graag.
Tot die tijd stap ik over op Opera.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1