Toon posts:

[Outlook 2003] Locatie E-mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik trek toch maar de stoute schoenen aan en stel deze vraag.

Stel ik heb meerdere email accounts. Bv. privé1@mail.nl tot en met privé4@mail.nl en ik het ook een zakelijk email adres bedrijf@mail.nl

Nu wil ik dat de mail ontvangen op de privé adressen in Postvak IN komt van persoonlijke mappen. Ik heb echter ook een map zakelijk met een Postvan IN en daar wil ik alleen mail ontvangen van het zakelijk account.

Ik kan wel instellen : nieuwe email bezorgen op de volgende locatie maar dan kan ik of het één of het ander kiezen.

Hoe ik ook zoek in de handleiding en op forums ik kan het antwoord niet vinden. Is dit wel mogelijk?
Zo niet? Waarom dan wel de mogelijkheid om meerdere mappen te maken?

Wie kan mij helpen?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon een regel aanmaken : [pseudo code] als aan-adres = bedrijf@mail.nl verplaatst het mailtje dan naar zakelijk-postvak in.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:49

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Als dit de vraag is die je bedoelde in [rml][ Outlook] Wie weet een goed Outlook Forum[/rml] , dan begrijp ik best dat je denkt dat de modjes het topic vrij snel dicht gooien en ik denk ook best dat je kans hebt dat het niet lang open blijft aangezien dit echt basis is.

De oplossing voor je "probleem" is zoals Gomez12 ook al zegt, gebruik maken van regels (of in de engels outlook rules). Je kunt het vinden bij: "Extra", "Regels en waarschuwingen".
Klik op het knopje "nieuwe regel" en je krijgt een wizard voor je neus waar je alles mee kan instellen, verplaatst ie de mail niet naar de juisten mappen, vink dan ook de volgende optie aan (staat ook ergens bij de keuzemogelijkheden die je krijgt bij de wizard) "verwerken van regels beëindigen".

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 10:41

lordsnow

I know nothing

Precies zoals Gomez12 zegt - een nieuwe map aanmaken in Outlook, en dan een berichtregel toevoegen die mails geaddresseerd aan bedrijf@mail.nl naar deze map kopieerd.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord. Dat was precies wat ik zocht. Het in eerste instantie altijd met OutlookExpress gewerkt en daarna met T-bird dus vandaar dat ik dit niet kon vinden.

Ik zal ook dat als je een mailtje verstuurd van account bedrijf@mail.nl dat je dan een kopie van deze verzending naar de bedrijfsmap kan sturen. Echter het orgineel blijft dan altijd wel in de (zeg maar) persoonlijke map staat. Deze is niet via die regels te verwijder en moet je dus met de hand doen. Klopt dat?

Nogmaals THxs voor het helpen.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:52:
Bedankt voor het antwoord. Dat was precies wat ik zocht. Het in eerste instantie altijd met OutlookExpress gewerkt en daarna met T-bird dus vandaar dat ik dit niet kon vinden.

Ik zal ook dat als je een mailtje verstuurd van account bedrijf@mail.nl dat je dan een kopie van deze verzending naar de bedrijfsmap kan sturen. Echter het orgineel blijft dan altijd wel in de (zeg maar) persoonlijke map staat. Deze is niet via die regels te verwijder en moet je dus met de hand doen. Klopt dat?

Nogmaals THxs voor het helpen.
Euhm.. Geen idee of ik je goed begrijp, maar jij wil dus als je een mailtje verstuurd via het bedrijfs-mailadres een kopie ervan naar de map van het bedrijf verplaatsen en dus niet in de standaard map laten staan.
Dit kan volgens mij ook gewoon, je gaat weer naar die wizard voor de regels toe en dan kies je bovenaan voor "Beginnen met een lege regel" en dan kies je voor "Berichten controleren na het verzenden". Klik op volgende, kies voor "via de naam map-account", selecteer dan onderaan het account door op "naam map" te klikken, klik op volgende, kies voor "verplaats het bericht naar naam map" (kies onderaan dan ook weer de juiste map), en zet dan ook dat vinkje bij "verwerken van regels beëindigen".
Nu zou eigenlijk dat mailtje wat je verstuurd hebt verplaatst (en dus niet gekopieerd) moeten worden naar de map die jij wil. (Kan zijn dat het niet 100% klopt wat ik allemaal aangeef hierboven, maar dan moet je gewoon een paar dingen uitproberen. Vergeet ook zeker niet te testen met het vinkje bij "verwerken van regels beëindigen", hier heb ik eerst ook een tijd mee zitten klooien (en een topic op GoT hiervoor geopend omdat mijn mail niet verplaatst maar gekopieerd werd naar de map die ik wou)).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel Dat is precies wat ik wil. Toch treden er vreemde dingen op.

Bij het ontvangen heb ik ingesteld dat mail1 account naar prive1 moet. Dat gaat goed.
Nu stel ik precies hetzelfde in voor mail2 account die naar prive2 moet. En als ik dan 1 keer iets ontvangen heb dan is mail1 nog steeds goed ingesteld en mail2 gaat ineens naar prive3.

Is dat een kromme volt in Outlook2003 of doe ik iets verkeerd.

Bij verzenden maakt hij keurig een kopie van het bericht en zet dat in de juiste map maar ook al beëindig ik de regels hij laat het orgineel staan in de map verzonden.

Hoe los ik beide problemen op?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand ooit dit bovenstaande meegemaakt of weet een oplossing?

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik denk dat er toch een foutje in een van de regels zal zitten. Probeer eens om alle regels te verwijderen en dan 1 voor 1 aan te maken en te testen.
Als je trouwens een account 2x in verschillende regels gebruikt, wordt eerst regel 1 uitgevoerd en daarna regel 2 (vb. je verplaatst met regel 1 mail van prive1 naar map p1 en daarna wordt regel 2 uitgevoerd die prive1 naar map p2 verplaatst waardoor het mailtje dus uiteindelijk in p2 komt te staan en niet in p1).

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:37:
Ik denk dat er toch een foutje in een van de regels zal zitten. Probeer eens om alle regels te verwijderen en dan 1 voor 1 aan te maken en te testen.
Als je trouwens een account 2x in verschillende regels gebruikt, wordt eerst regel 1 uitgevoerd en daarna regel 2 (vb. je verplaatst met regel 1 mail van prive1 naar map p1 en daarna wordt regel 2 uitgevoerd die prive1 naar map p2 verplaatst waardoor het mailtje dus uiteindelijk in p2 komt te staan en niet in p1).
Om eerst alle regels te verwijderen heb ik als eerste gedaan. Helaas maakt dat geen verschil. Ik wil mail1 naar map Prive1 en mail2 naar map Prive2 enz.

Ik heb van alles uitgeprobeerd. ! regels wordt prima uitgevoerd en de andere niet.

Als ik een regel aanmaak bv mailaccount 3 naar map Prive4 dan maakt het proggie nadat ik toepassen heb gedaan ineens van mailaccount3 bv mailaccount5. Asl ik dan opnieuw probeer in te stellen op account3 dan maakt hij er na het toepassen vanzel veer account5 van.

Vreemd. Iemand dit eerder meegemaakt?

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:19:
[...]

Om eerst alle regels te verwijderen heb ik als eerste gedaan. Helaas maakt dat geen verschil. Ik wil mail1 naar map Prive1 en mail2 naar map Prive2 enz.

Ik heb van alles uitgeprobeerd. ! regels wordt prima uitgevoerd en de andere niet.

Als ik een regel aanmaak bv mailaccount 3 naar map Prive4 dan maakt het proggie nadat ik toepassen heb gedaan ineens van mailaccount3 bv mailaccount5. Asl ik dan opnieuw probeer in te stellen op account3 dan maakt hij er na het toepassen vanzel veer account5 van.

Vreemd. Iemand dit eerder meegemaakt?
Dat is wel vreemd ja.. Heb je alle office-updates geinstalleerd (www.officeupdate.com)? Zo nee, probeer dat nog eens.

Pagina: 1