[Soltek SL-54U5] Ondersteunt deze mobo 40 tot 80 gig hd's?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:25

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Tweakers,

Een collega van me heeft een pc gekregen van een kennis. Het gaat om een pc met dit moederbord:
http://www.mainboard.cz/mb/soltek/SL-54U5.htm

Naast een brander en cd speler zit er ook een 6 gig western digital harddisk in. Ik wil deze harddisk vervangen door minimaal een 40 gig harddisk (liefst groter). Maar ik weet niet of deze 5 jaar oude pc zulke grote disks ondersteunt. Googlen heeft me niets opgeleverd en een handleiding voor deze mobo heb ik ook niet kunnen vinden.

Kan iemand me hier over toelichten?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?

Misschien dat de nieuwste bios schijven groter dan 32GB ondersteund.

'Vroeger' heb ik via een EZ-bios een 80GB Maxtor schijf werkend gekregen op mijn eerste computer, een Pentium 133@180. Dat stukje software installeer je dan op je harde schijf en laat de volledige capaciteit zien. Eigenlijk is het geen bios, maar zo wordt het genoemd. :)

[ Voor 100% gewijzigd door PD2JK op 31-07-2005 16:29 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:25

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Ok bedankt voor de link, stom van me dat ik daar zelf niet aan gedacht heb |:(

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:44

Killjoy

Klingon lawn products

Hier een linkje naar de Soltek site waar je de laatste BIOS versie kunt downen. De handleiding staat dan ook in resultaatoverzicht.

[ Voor 16% gewijzigd door Killjoy op 31-07-2005 18:23 ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.