Areca ARC-1110 SATA II. SATA II of SATA schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Komende week wil ik een fileserver (FreeBSD & Samba) in elkaar gaan zetten en heb ik een Areca ARC-1110 Raidkaart besteld. Nu moet ik alleen nog schijven kopen en wilde graag wat advies.

Ik heb inmiddels deze topic gezien:

http://gathering.tweakers...messages/1031367///sataii

Zit nu te dubben welke schijfen er in voor RAID5 setup?

Hitachi Deskstar 7K250, 250Gb, 7200rpm,8Mb,SATA150 (waarvan bekend erg snel voor z'n prijs)

Of

Hitachi Deskstar T7K250, 250Gb, 7200rpm,8Mb,SATAII (bijna 19 euro duurder).

Of Maxtor maar daar heb ik uit het verleden niet zoveel goede ervaringen mee.

Heeft het zin om een SATAII schijf op de SATA II RAID kaart te zetten of toch een goedkopere SATA.. De raptor schijven vind ik te veel in prijs. Heb namelijk 4 stuks nodig.

Wellicht iemand ervaring met deze kaart en SATAII schijven..

Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:35
Heb zelf de T7K250 gekozen, omdat deze er in reviews beter vanaf kwam. Hij blijft behoorlijk koel bij geen airflow, maakt bijna geen geluid en is supersnel, sneller dan zijn voorganger (en dat komt niet alleen door 3GB/s). Moet wel handmatig 3GB/s instellen met een driver die van Hitachi is te downloaden. Maar ik kan hem zeker aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Deskstar T7K250 is in ieder geval sneller dan de oudere 7K250. Het prijsverschil van het 250GB model is volgens de Pricewatch nog geen zes euro, dus veel minder dan de 19 euro die jij noemt.

Een andere mogelijkheid is de Western Digital Caviar SE16 die ongeveer op gelijk niveau presteert als de T7K250. De Caviar SE16 is wel een stuk duurder. Gemiddeld genomen is de Maxtor DiamondMax 10 250GB nog steeds de snelste, maar zijn voorsprong ten opzichte van de T7K250 en Caviar SE16 is klein.

Ik heb zelf al een tijdje vier DiamondMax 10 300GB schijven op een Areca ARC-1120 draaien en tot nu toe gaat dat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke het wordt dan idd de T7K250 wat ik eigenlijk al van plan was. Denk dat ik met die Areca een goede combo heb. Hoor veel positieve geluiden over die kaart.

Thanks..