Toon posts:

[CSS] height/min-height in IE en Firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het probleem:

Bovenaan een hoop pagina's moet een plaatje van 64px breed en lang komen met daarnaast een tekst, die variabel is, dus soms langer dan 64px is en soms minder lang. Onder het plaatje en de tekst moet een lijntje komen, waaronder dan weer de 'echte' paginatekst komt.

Dus, wat doe ik: een divje eromheen van 64px hoog met een border-bottom. In IE vindt ie dat prima en rekt de div uit bij een tekst langer dan 64px, maar in Firefox houdt ie zich strict aan de 64px hoog, en fietst de tekst de div uit. Dus, dacht ik, dan probeer ik min-height. Maar ja, dat ondersteunt IE dan weer niet (goed).

Misschien iemand die een oplossing heeft / kan bedenken? :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

de meest gebruikte hack in dit geval:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
#divje {
  min-height: 64px;
  _height: 64px; /* voor IE */
}

Of dit forwards-compatible is met IE7 valt nog te bezien ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Aaah, bedankt :*) Dat zocht ik! Ik had al geprobeerd ze samen te gebruiken maar dat ging natuurlijk niet, maar zo wel :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 14:56 ]

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Je kan ook aan de slag gaan met de childselector, aangezien IE die niet ondersteunt, dan zou het zoiets worden als:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
#div{
height: 64px;
min-height: 64px;
}
*>  #div {
height: auto;
}

Don't mind Rick

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

idd, met een childselector is netter; echter moet je dan wel bedenken dat IE7 straks wel de child-selector gaat ondersteunen, maar het nog maar de vraag is of min-height en min-width ondersteund gaan worden ;)

Intentionally left blank

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Sinds versie 1.3 (als ik me niet vergis) wordt min-height ondersteund door safari, dus daar hoef je je niet meer zo druk over te maken denk ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sappie op 01-08-2005 09:55 ]

Specs | Audioscrobbler

Pagina: 1