[ALG] Weer die zoekmachine

Pagina: 1
Acties:

• SvenZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
Al eerder heb ik een topic geopend over een ik-word-niet-gevonden probleem.
Het is me gelukt om een site in de zoekmachine te krijgen, maar er is 1 grootkleine probleem.

http://www.google.nl/sear...site:www.emineo.nl+emineo

Dit is me (denk ik) gelukt doormiddel van google sitemaps. Maar zoals je kunt zien staat er geen tekst bij de resultaten. Je krijgt de site ook alleen maar gevonden als je alleen maar Emineo intypt en dan in het nederlands zoekt.

Ik gebruikt metatags en heb alle tekst mooi in paragrafen opgedeeld met kopjes. Maar waarom geeft google stukje van die tekst bij de hits?

Ik heb GoT en mijn vriend Google doorgezocht maar kreeg de oplossing niet gevonden...

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 17:12
Volgens mij is dat omdat de Google bot nog niet is langsgekomen en nu enkel de door jouw gegeven verwijzing er in staat. Hoelang geleden is dit gebeurd?

Skat! Skat! Skat!

• SvenZ
De sitemap heb ik 19 Juli al geupload. 6 uur geleden heeft hij hem weer gedownload (dit doet google om de zoveel uur). Status van de sitemap is OK (?). De URL heb ik rond die tijd ook zo ingevoerd bij google.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 17:12
Wacht nog 2 weken, voor zover ik weet crawlt Google elke 2 tot 4 weken.

Skat! Skat! Skat!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Waar heb je die sitemap staan dan? Ik kan je aanraden om die op de homepage te linken. Verder zie ik niets raars, ik krijg keurig een 200,OK header dus dat werkt allemaal prima. Ook is je pagina prima te spideren. Het enige wat ik kan bedenken is dat er een robots.txt ergens op je server staat. En bij google kan het soms een maand duren voordat je goed gespiderd bent.

En een tip: plaats je menu onderaan in de code als dat kan, anders krijg je dat je menuopties in je beschrijving op google staan ;) Liever wil je je meta-description of je eerst paragraaf er in hebben.

Wat soms nog kan gebeuren is dat je teveel keywords hebt die niet met de content van de pagina kloppen. Dan heb je geen relevante content en zal google de teksten weglaten.

• SvenZ
De sitemap staat in de root dir van de website.

Het menu onderaan de code plaatsen gaat denk ik moeilijk worden... misschien kan iemand een tip geven?

En wat er in de keywords staat, staat ook netjes in de content van de pagina.

Ik wacht nog 2 weken en dan zie ik wel wat er gebeurd..

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

SvenZ schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:21:
De sitemap staat in de root dir van de website.
Staat hij ook gelinkt op de homepage?
Het menu onderaan de code plaatsen gaat denk ik moeilijk worden... misschien kan iemand een tip geven?
Als hij absoluut gepositioneerd is kan het simpel, anders kun je hem idd beter laten staan.
En wat er in de keywords staat, staat ook netjes in de content van de pagina.
Oh ja? Ik lees keywords die ik verder niet terug zie in de tekst van de homepage. Keywords gelden voor je pagina, niet voor je hele website. En gezien de lengte van de tekst is kan meer dan 4 a 5 keywords nooit relevant zijn.

• SvenZ
Na 2 weken is er nog niets veranderd bij google. Ik heb MSN Search nu ook eens geprobeerd, en daar staat de website (en ook de mijne) netjes vermeld ( http://search.msn.com/results.aspx?q=site%3Aemineo.nl ) .
Ik heb de keywords nu veranderd, maar de sitemap heb ik niet gelinkt. Hoe wil je die dan linken ( http://www.emineo.nl/sitemap.xml )?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48
Link naar een HTML sitemap. Dat is vaak wel goed.
Pagina: 1