Toon posts:

[Debian] Bind wil niet reloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een vaag probleem met bind. Als ik een aanpassing maak in een bestaande zone wordt die aanpassing niet doorgevoerd. Nieuwe zones worden wel doorgevoerd. Bind draait al eeuwen op dezelfde manier en dit probleem lijkt uit het niets ontstaan tet zijn.

Ik heb van alles en nog wat geprobeerd, rndc reload, bind herstarten, cache leeggooien en herstarten. Na een rndc reload zie ik in /var/log/syslog staan dat er een reload uitgevoerd is:
code:
1
2
Jul 31 13:25:02 donny named[27608]: loading configuration from '/etc/bind/named.conf'
Jul 31 13:25:02 donny named[27608]: no IPv6 interfaces found

Iemand een idee wat er is mis is?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15
Serial vergeten op te hogen?

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
< zeer waarschijnlijk

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, had ik er bij moeten zeggen. Vroeger werkte het ook altijd zonder het ophogen van het serienummer, maar sinds deze problemen ben ik het wel gaan gebruiken.

De record die ik vandaag probeerde aan te passen heeft nu serienummer 2005073100. Helaas heeft dit geen effect op het herladen voor zover ik kan zien.

Verwijderd

Topicstarter
woeps, toch een serial probleem. Na de zone resetten door 2147483647 werkt ie weer met een zinnig nummer... Bedankt voor de serial tip waardoor ik het probleem gevonden heb.