Aux. aansluiting op autoradio

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 12:34

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Ik zou graag een extern audio apparaat op m'n autoradio aansluiten, maar weet niet welk snoer op welk contact aan te sluiten. De radio in kwestie is een Seat Soundsystem WKC 3301 RDS radio / cassettespeler, (die volgens mij standaard) in een Volkswagen Golf II uit '89 (geplaatst is).

Heb een pin-out schema weten te bemachtigen: klik [pdf]. Die is in het Duits. Voeg daarbij mijn gelimiteerde kennis over electronica, en tadaaa, ik snap het niet meer.

Mijn idee was om een 2x-tulp naar mini-jack snoer te gebruiken, waarbij de aarde-delen van de tulpen met elkaar verbonden zijn, zodat je 3 draadjes overhoudt om aan te sluiten op de pinnen van de radio.

code:
1
2
3
                     +---------- tulp links
mini-jack -----------+
                     +---------- tulp rechts

Het lijkt mij dat waar op de pdf 'CD bus' staat, dat dat de aansluitingen zijn voor een cd-wisselaar (die mogelijkheid heeft de radio namelijk)

Geprobeerd, maar geen effect:
1 - de drie draadjes aansluiten op 'CD bus', en 'CS Masse' aansluitingen;
2 - aanschlussen op de 'NF links/rechts' en 'NF masse' aansluitingen (geen idee waar dat NF voor staat...).

Als ik een mp3 speler aansluit via bovenstaande verbindingen, gebeurt er helemaal niks. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat er nog een extra aansluiting geplaatst moet worden, die de radio vertelt dat er ook daadwerkelijk een apparaat aan de line-in aansluiting hangt... kwestie van 2 contacten doorlussen, lijkt me. Maar welke?

Iemand tips?

Ik weet dat er andere oplossingen zijn voor het aansluiten van externe apparaten op auto-radio's: daar ben ik NIET in geïnteresseerd.

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Verwijderd

..

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 13:14 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als ik het zo bekijk heb je pin 18, 19 en 20 nodig voor je geluid, de massa van links en rechts is dus gedeeld.

Probeer eens 13 (of14?) met 15 te bruggen (eerst meten of er spanning over staat!, zo ja, dan maar niet) en kijken of er nu een "aux" optie verschijnt. Maar is het niet zo dat je via een menu je aux in moet activeren?

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 31-07-2005 13:23 ]

Wise enough to play the fool

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 22:51

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Misschien zie ik het helemaal fout maar als ik in die PDF op pagina 6 naar het schema van de Grundig WKC 3301 radio kijk, dan zie ik daar helemaal geen aansluitingen staan voor externe apparaten (dwz: het blok van Kammer 1 (C) is helemaal leeg).

Dat zou kunnen betekenen dat dit apparaat het aansluiten van een externe geluidsbron helemaal niet ondersteunt.

Dat je radio wel aangeeft dat er wat aangesloten is blijft natuurlijk vreemd. (misschien zit de electronica voor de logica en weergave er wel in maar die voor het audio-deel niet :? )

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Pastinakel schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:39:
Misschien zie ik het helemaal fout maar als ik in die PDF op pagina 6 naar het schema van de Grundig WKC 3301 radio kijk, dan zie ik daar helemaal geen aansluitingen staan voor externe apparaten (dwz: het blok van Kammer 1 (C) is helemaal leeg).
Ah, ja, je moet kijken bij de wkc 3301 rds. Radio bevat ook echt pinnetjes in 'Kammer C', achterop.

[update] Oh, en pennetjes 7 en 9 zijn ook aanwezig...[/]

[update] Net een mp3 speler aangesloten op 18, 19 en 20, en enkele pinnen zonder spanning met elkaar verbonden. Radio lijkt 'm niet te herkennen. Op de voorkant zit een knoppie 'cd', maar als ik daar op druk, gebeurt er niks. [/]

[pffff]Schijnbaar is het allemaal wat ingewikkelder dan gehoopt.. De radio moet overgehaald worden om te denken dat er een cd-wisselaar aanwezig is, en dat kan niet door wat pinnen kort te sluiten. Schijnbaar moet de cd-wisselaar geemuleerd worden :( . Blegh. Dan maar zo'n cassettebandje met snoer d'r aan kopen... :( [/]

[ Voor 48% gewijzigd door klokop op 31-07-2005 16:13 ]

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 20:35

Jis

Ik had hetzelfde probleem met een Grundig WKC 5600 RDS. Eindelijk is het gelukt door de bus kort te sluiten (13 met 15). Als je deze verbonden hebt kan je op de CD knop drukken en verschijnt er AUX in het scherm. Teacher suggereerde het al, maar toen ik het hier zag staan durfde ik de gok wel aan ;)

sorry voor de kik, maar misschien wel handy voor anderen met hetzelfde probleem

https://u24.gov.ua/

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
W00t! 't Werkt, dank u.
nu alleen de aansluiting in het dashbord nog verfraaien...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher geeft niet zomaar een advies..

Als ik het niet zeker weet, post ik het nl. niet :)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1