Asus A7V8X bios upgrade lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05 23:39
Beste mensen,

Ik heb een Asus A7V8X moederbord met een "oud" bios (versie 1007). Dat bios wil ik upgraden naar de meest recente versie, omdat ik een snellere CPU wil plaatsen (Sempron) dan nu op het board zit.

Edoch, het bios flashen lukt met geen mogelijkheid. Niet via dat ALT-F2 gebeuren na het opstarten en ook niet na opstarten met een diskette en het draaien van dat AFLash programmaatje.

Als ik gebruik maak van de ingebouwde flash mogelijkheid (schiet me ff niet te binnen hoe Asus dat ook al weer noemt) dan wordt de file wel ingelezen maar eindigt het met een foutmelding.

Gebruik ik Aflash.exe dan gebeurt het volgende:

De nieuwe bios wordt ingelezen, als de file ingelezen is zie ik eerst dit in het scherm:

Adress (02001H) ---- Expected (38h), Real (41h)

en dan

Error Data Compare Failure

Heb al vele uren op tweakers.net gezocht en gelezen, maar nog geen oplossing gevonden. Zit zelfs te denken morgen Asus maar eens te bellen :'(

Heeft iemand een idee hoe dit bios toch te flashen is, ik weet het echt niet meer? Zou het misschien aan de versie van de AFlash software kunnen liggen (ik gebruik nu versie 2.21).

Tips die mij een beetje op weg kunnen helpen, zijn van harte welkom. Bedankt alvast.

Groetjes,
Wiend

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

In sommige biosen kun je kiezen om de update mogelijkheid te blokken. Dit vanuit veiligheidsoverwegingen. Zou dat het misschien kunnen zijn?

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

Verwijderd

Je moet wel in je bios hebben ingeschakeld dat je firmwares mag vernieuwen. Kom er alleen even niet op hoe dat heet in de bios. Zoek daar dus eens.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:01

silitek

Tubes Only

Weet je zeker dat je de juiste bios voor je mobo hebt??..Je krijgt namelijk een foutmelding. Update BIOS van de ASUS planken werkt namelijk prima in windows-tool ASUS flash

Tubes....It's what make music music!

• Wiend
voor Crythorchild en Visjessoft: voor zover ik heb kunnen zien, zit er in mijn bios geen mogelijkheid om een upgrade te blokkeren. Heb dit al uitgebreid bekeken. Is dit iets wat Asus borden hebben? Zo ja, enig idee waar ik zou moeten kijken. Want het zou best kunnen dat ik er overheen kijk, geergerd door het feit dat het niet wil lukken ;)

Silitek: Het is een echt A7V8X bord en heb de bios-updates van de Asus site gedownload. Heb voor de grap ook andere bios-updates, zoals voor een A7V8X-X of zo geprobeerd maar dan krijg je een foutmelding dat je een verkeerde bios hebt.

Die Windows tool Asus flash; ik kreeg de indruk dat die niet werkt met mijn Asus moederbord?

Grtz,
Wiend

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:05

Nessuno

io sono nessuno

Wiend schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:09:
Beste mensen,

Ik heb een Asus A7V8X moederbord met een "oud" bios (versie 1007). Dat bios wil ik upgraden naar de meest recente versie, omdat ik een snellere CPU wil plaatsen (Sempron) dan nu op het board zit.

Edoch, het bios flashen lukt met geen mogelijkheid. Niet via dat ALT-F2 gebeuren na het opstarten en ook niet na opstarten met een diskette en het draaien van dat AFLash programmaatje.

Als ik gebruik maak van de ingebouwde flash mogelijkheid (schiet me ff niet te binnen hoe Asus dat ook al weer noemt) dan wordt de file wel ingelezen maar eindigt het met een foutmelding.

Gebruik ik Aflash.exe dan gebeurt het volgende:

De nieuwe bios wordt ingelezen, als de file ingelezen is zie ik eerst dit in het scherm:

Adress (02001H) ---- Expected (38h), Real (41h)

en dan

Error Data Compare Failure

Heb al vele uren op tweakers.net gezocht en gelezen, maar nog geen oplossing gevonden. Zit zelfs te denken morgen Asus maar eens te bellen :'(

Heeft iemand een idee hoe dit bios toch te flashen is, ik weet het echt niet meer? Zou het misschien aan de versie van de AFlash software kunnen liggen (ik gebruik nu versie 2.21).

Tips die mij een beetje op weg kunnen helpen, zijn van harte welkom. Bedankt alvast.
tussen het vet gedrukte stukje staat het allemaal
hij verwacht als checksum Expected (38h)
maar krijgt Real (41h)

komt dus niet overeen dus flashed hij hem niet

in de meestegevallen houd dit in
1 verkeerd bios
2 corrupt bios file

weet je zeker dat je de goede file hebt ?
wat is de naam van die file
er zijn nl meer types a7v8x (de normale )(de -X)(de deluxe enz enz)

ik zelf denk dat je de verkeerde file te pakken hebt

Na rose e cient spin

• Wiend
Ik weet 100% zeker dat ik het goede moederbord heb. Op het moederbord zelf staat A7V8X, bij de setup staat er A7V8X en op de orginele factuur staat A7V8X. Het is dus een A7V8X, geen ander bord zoals een -M of -X of weet ik veel wat.

Over de juiste files: ik heb de files gedownload van de Asus site en daar uiteraard weer voor het A7V8X bord gekozen. Wat wel vreemd is, maar dat zegt misschien helemaal niks, is dat de files als bestandsnaam "av8x4mXX.awd" hebben (op de plaats van de XX staat het versienummer).

Zojuist heb ik de ASUS Hotline gebeld (0800-0232694, nummer staat op de ASUS site) maar die kunnen niet veel meer doen dan vertellen dat de klacht bekend is en vaak schijnt voor te komen, maar om het op te lossen moet je een Duits telefoonnummer bellen, dit nummer geeft alleen support op notebooks of zo. Mijn (spreek) Duits en Engels zijn niet zo geweldig en waarschijnlijk niet goed genoeg om een technisch verhaal over een bios upgrade te voeren. Support per e-mail doen ze niet aan, geloof ik.

Dus, misschien is er toch iemand die in het verleden ook met dit probleem te maken heeft gehad en via dit forum de oplossing kan geven? Ik zou er zeer mee geholpen zijn.

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Laat je bord bij de verkoper flashen.....

been there, done that, bought the T-shirt

Pagina: 1