2 pc's, 1 scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Topicstarter
Binnenkort komen mijn vriendin en ik kleiner te wonen. Geen van beide willen onze pc wegdoen (stel je voor!!), terwijl voor beide eigenlijk geen ruimte is.

Nu wil ik dus proberen of het mogelijk is om twee pc's aan te sluiten op één monitor (17" benq t720). Ik heb al veel gelezen en gevonden over dual monitor opstellingen etcetera, maar niet specifiek over dual pc's met een single screen... Weet iemand of dit mogelijk is en hoe? Misschien via een KVM switch??? Ik kom iig niet achter de goede google termen om een paar verhelderende sites te vinden.

Het was tevens onduidelijk in welke forumpje dit topic moest. Ik hoop goed terecht gekomen te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41
Kan met een simpele kvm switch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt idd daar switchen voor. Op een TFT scherm zitten vaak een D-sub en DVI aansluiting en dan is het helemaal een eitje ;) , maar aangezien jij een die mogelijkheid niet hebt (?) kun je denk ik idd bij een wat betere pc boer een switch kopen (en dan gelijk ook voor tobo+muis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Daar heb je inderdaad een KVM switch voor nodig. Op zo'n switch sluit je dan je beeldscherm toetsenbord en muis aan. Aan de andere kant je 2 pc's en doormiddel van een toetsencombinatie switch je van de ene pc naar de andere.

Waar je op moet letten bij aanschaf van zo'n switch is of de kabels al inclusief zijn, of dat je ze later bij moet kopen. Dan wordt het namelijk een stuk duurder meteen.

[ Voor 3% gewijzigd door cryhtorchild op 31-07-2005 12:01 ]

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:58

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. :)
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00006IRR8.01.LZZZZZZZ.jpg
Vaak gebruik je de scroll lock knop om te switchen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryhtorchild schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:01:
Daar heb je inderdaad een KVM switch voor nodig. Op zo'n switch sluit je dan je beeldscherm toetsenbord en muis aan. Aan de andere kant je 2 pc's en doormiddel van een toetsencombinatie switch je van de ene pc naar de andere.

Waar je op moet letten bij aanschaf van zo'n switch is of de kabels al inclusief zijn, of dat je ze later bij moet kopen. Dan wordt het namelijk een stuk duurder meteen.
Soms heb je ipv zo'n toetsencombinatie ook gewoon een draaiknop op je switch (wat ik iig heb gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Misschien een overbodige opmerking, maar je kan dan dus niet tegelijk achter de pc werken... ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Topicstarter
Ontzettend bedankt allemaal voor jullie reacties _/-\o_ Nu moet het geen probleem meer zijn en kan mijn vriendin nog op haar eigen office pc'tje blijven werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ok, dat is mooi, maar probeer voortaan iets meer te zoeken. :) Als je de eerste de beste computerboer opbelt zullen ze je waarschijnlijk direct hetzelfde kunnen vertellen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.