Toon posts:

[Photoshop] Foto in vakken die verkleuren bij mouse over

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

via verschillende fora en de zoekfunctie alhier heb ik enkele antwoorden gevonden op mijn vraag.
Ik ben namelijk op zoek naar de volgende techniek :
Bij een spelers- of groepsfoto zie je soms bij een mouse-over de speler of persoon oplichten of donkerder worden. Hoe maak je een dergelijke foto in Photoshop.
Ik wil bijvoorbeeld ook de volgende afbeelding gebruiken als menu. De vakken tussen de letters moeten menu opties worden...Als iemand met zijn muis over de vakken gaat wil ik alleen dat dat vak verkleurt. Hoe moet ik dat doen?
Afbeeldingslocatie: http://www.djvito.nl/waka.jpg

Alvast bedankt voor alle tips en adviezen...

groetjes Victor

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:59
Cursusje Photoshop volgen. Genoeg (basic) layer tutorials te vinden. Dit is een kwestie van het onder de knie krijgen van layers in verschillende kleuren. Heb je dat eenmaal gedaan, kun je de plaatjes stuk voor stuk gaan saven, die in HTML plempen en een mouseover scriptje met JavaScript maken, of opzoeken;

Wat heb je hiervan al geprobeerd?

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:53:
Cursusje Photoshop volgen. Genoeg (basic) layer tutorials te vinden. Dit is een kwestie van het onder de knie krijgen van layers in verschillende kleuren. Heb je dat eenmaal gedaan, kun je de plaatjes stuk voor stuk gaan saven, die in HTML plempen en een mouseover scriptje met JavaScript maken, of opzoeken;

Wat heb je hiervan al geprobeerd?
HEt lukt me om dmv de pen tool een van de vakken te selecteren in een bepaalde kleur. Vervolgens begin ik een nieuwe layer, die uitsnijden en een kleur geven...dat lukt allemaal. Wat ik vervolgens met die opgesneden foto moet weet ik niet goed.
Ik weet wel hoe je een basisachtergrond van Photoshop Sliced in Imageready..Vervolgens poept Imageready (Save optimized as) er html en afbeeldingen uit. Die kan ik dan weer bewerken in Dreamweaver....Dat beheers is een beetje.
Maar echt verder dus met mijn foto in een aantal layers kom ik niet....

groetjes Victor

Verwijderd

Topicstarter
Weinig mensen hierzo die wat tips of adviezen hebben?

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-05 16:54
Tja, omdat je dan toch echt moet uitwijken naar Imageready, of zelf klooien met Javascriptjes, imagemaps etc. Niet in Photoshop in ieder geval.
En het voert hier wat ver om even een tutorial te schrijven, aangezien men Google (zoek eens op imagemaps/hover/javascript) heeft uitgevonden en het tijd kost om een duidelijke turorial te schrijven. :)
Maar kijk maar eens in de Help(F1) van Imageready (zit bij Photoshop, dus moet lukken...)

En nu niemand gaan zeuren dat Imageready lelijke code oplevert! ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Savantas op 02-08-2005 14:29 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

maak een donkere en een lichtere foto (kan je bewerken met photoshop, fireworks of iets dergelijks). Dan maak je met Javascript een scriptje die bij een mouseover het plaatje laat veranderen. Ik zou dit in stappen aanpakken, zoek eerst uit hoe je een donkere en lichtere foto maakt met je programma. Ga daarna op zoek naar een javascriptje (keyword: mouseover). Succes!

edit:

Ik bekijk net je website, en je menu doet dit in principe ook. Dus als je je website zelf hebt gemaakt, moet je dit ook kunnen oplossen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 14:16 ]

Verwijderd

Neem de foto, kopier de stukjes die je gekleurd wil hebben en plak die (automatisch in een nieuwe laag)

doe dat elke keer (in het vb van een voetbal foto) met de spelers.

Maak nu elke keer vierkante plaatjes van de bewerkte stukje+deel achergrond en sla die stukje op als plaatjes.

Ga naar flash, importeer je plaatjes
Maak een paar lagen aan met wat rollovers en voila!

Verwijderd

De ts is volgens mij niet eens echt bedreven met HTML, dus ik denk dat we beter niet aan kunnen komen met Flash.

Maak in PS van iedere mouseover een los plaatje en een een versie in een andere tint. Ga naar dreamweaver en maak in een tabel (heeft niet de voorkeur maar is voor jou denk ik makkelijker) je afbeelding compleet. Kies nu per plaatje voor de functie common>>rollover image in je bovenbalk van Dreamweaver. Dreamweaver maakt nu zelf het betreffende javascript aan voor de mouseover functie.

Veel succes, maar de volgende keer kun je dit soort dingen echt wel zelf via de F1 in Dreamweaver vinden!
Pagina: 1