Toon posts:

[VB.NET] outlook achtige agenda

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag in VB.Net een outook achtige agenda bouwen. Nu heb ik alleen grote moeite met het vormgeven van de agendaweergaven. Welk type control (listview of datagrid of iets anders) kan ik het beste gebruiken om bijvoorbeeld dag, week en maandweergaven te maken? Ik wil daarbij ook door klikken en slepen een tijdsduur van een afspraak kunnen aangeven. Bestaat er een control die deze functionaliteit ondersteunt? Zo niet waar zou ik moeten beginnen?

Ik hoef (logisch) geen uitgewerkt verhaal, maar een kleine duw in de goede richting zou handig zijn. Ik ben inmiddels murw van het zoeken op Internet en heb niet echt het idee dat ik er uit ga komen :-)

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

In winforms kun je toch ook met usercontrols werken dacht ik? Misschien kun je een usercontrol maken die alle items van een dag weergeeft, en die dan programmatisch ordenen adhv. de gekozen weergave.
Misschien moet je 3 usercontrols maken: een volledig, een beperkte voor het weekoverzicht en een minimale voor het maandoverzicht.

[edit]En binnen die usercontrol kun je dan met een listview werken oid.

[ Voor 11% gewijzigd door Not Pingu op 31-07-2005 11:59 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

Topicstarter
voorzichtig kickje.

Ik ben met name geinteresseerd hoe ik een outlook achtig scherm kan bouwen waarin ik velden kan selecteren door te klikken en te slepen... En hoe kan je een weergave maken waarbij een geplande afspraak als het ware 'over' de agenda is geplaatst, zoals in Outlook ook het geval is...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 20:53 ]

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 20:57

Skinny

DIRECT!

Het kost misschien wat, maar dan heb je ook wat..

http://janusys.com/controls/

Ik gebruik deze controls nu ruim een jaar en ben er erg tevreden over. Soms zijn een beetje log (bij kleine apps), maar meestal vormt dit geen probleem.

Je kan natuurlijk zelf wat proberen, maar soms is het wiel nogmaals uitvinden toch echt veel duurder (in tijd en geld)

[ Voor 21% gewijzigd door Skinny op 01-08-2005 21:30 ]

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

Topicstarter
Hehe dat is precies wat ik zoek idd, bedankt. Jammer van het prijskaartje :). Is er voor thuishobby niet een goedkoper (lees gratis :7) alternatief voorhanden?