Toon posts:

Brainstormen netwerk/server small business

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
edit: OOOOPs sorry ik zie nu dat dit niet in de juiste catergorie staat

Ik gebruik al jaren een oude compaq 500 mhz (320 MB intern) als download machine / FTP- / webserver (enkel de photodatabase). Ik heb een zeer snelle verbinding dus dat werkt prima.

Een tijdje geleden heb ik samen met een vriend van me een bedrijfje opgezet en nu hebben we behoefte aan een iets uitgebreidere fileserver. We gebruikten tot op heden de FTP server om bestanden paraat te houden maar ik zou eigenlijk wel iets beters willen gebruiken. Ik zat te denken aan Sharepoint of zelfs Windows Small Business Server 2003. Misschien een rare vraag maar ik heb dat besturingssysteem nog nooit gezien, maar kun je na het installeren van Windows Small Business Server 2003 gewoon andere programma's blijven draaien op dezelfde machine? Ik heb namelijk ook altijd wat P2P lopen. IK denk trouwens dat 500 mhz wel heel krap wordt dus een processor upgrade zal wel aan de orde zijn, niet?

Zijn er andere (open source maybe), minder ingrijpende oplossingen die toch het nodige bieden (een shared Calendar en dergelijke)?

En ja ik heb google geraadpleegd maar ik blijf het een onduidelijke brei aan informatie vinden :(

Bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 11:48 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom gebruik je google of de microsoft website niet? De antwoorden op jouw vragen zijn dan heel makkelijk te vinden namelijk. Een beetje meer initiatief verwachten we hier wel hoor. Ik heb niet het idee dat je zelf al echt gezocht hebt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Nou, als je goed had gezocht had je kunnen vinden dat een PIII met 700MHz en 1024Mb aangeraden wordt. 512Mb kan, maar is erg weinig als je ook nog andere programma's wil draaien.

En als jij op je bedrijfs-server p2p software hebt draaien (voor niet geheel legale doeleinden vermoed ik zo), ben al helemaal niet slim bezig.

Je zou beter privé en bedrijf daarin strikt scheiden voor het geval er eens controle komt...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Ik kan je vertellen dat je voor die shared calender genoeg hebt aan exchange.
Ik zou alleen die processor flink wat sneller maken.
exchange op een 700Mhz bak wordt niet grappig!.
Als bedrijfje wil je eigenlijk, of een xeon of een opteron. En dit samen met een raid systeempje.
En, als je backup wilt maken, kan je een tapestreamer erbij aanschaffen.
HP en sony hebben mooie en goeie streamers.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 11:59 ]

• Gé Brander
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

@visjesoft: Je kan het ook overdrijven hoor. Een beginnend bedrijfje kan prima uit de voeten met iets langzamers. Geld is meestal een probleem bij beginnende bedrijfjes, dus kunnen ze beter beginnen met backup's op DVD of zo, en later als het goed gaat, een tapestreamer kopen en snellere hardware als dat nodig is.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom gebruik je google of de microsoft website niet? De antwoorden op jouw vragen zijn dan heel makkelijk te vinden namelijk. Een beetje meer initiatief verwachten we hier wel hoor. Ik heb niet het idee dat je zelf al echt gezocht hebt.
@ Bor: Wat was mijn laatste zin :?
c70070540 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:51:
Nou, als je goed had gezocht had je kunnen vinden dat een PIII met 700MHz en 1024Mb aangeraden wordt. 512Mb kan, maar is erg weinig als je ook nog andere programma's wil draaien.

En als jij op je bedrijfs-server p2p software hebt draaien (voor niet geheel legale doeleinden vermoed ik zo), ben al helemaal niet slim bezig.

Je zou beter privé en bedrijf daarin strikt scheiden voor het geval er eens controle komt...
Voor small business server:

CPU speed 300 MHz / 550 MHz or faster (recommended)
RAM 256 MB / 384 MB or higher (recommended) (4 GB max)
Maar goed ik ga het syteem ook flink uitbreiden dus de specs zitten wel goed.

Ik heb idd P2P draaien maar wie heeft het hier over illegale doeleinden?? Prive en bedrijf zijn uiteraard gescheiden!

Maar waar het mij oa om ging was de vraag of het Small Business Server 2003 besturingssysteem ruimte biedt voor andere doeleinden of moet je machine helemaal toegewijd zijn aan de servertaken.
Als bedrijfje wil je eigenlijk, of een xeon of een opteron. En dit samen met een raid systeempje.
En, als je backup wilt maken, kan je een tapestreamer erbij aanschaffen.
HP en sony hebben mooie en goeie streamers.
Als iedereen dacht zoals jij zou het percentage falende starters nog groter zijn

:D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand trouwens ervaring met Groove Virtual Office?

http://www.groove.net/home/index.cfm

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:41:
[...]

@ Bor: Wat was mijn laatste zin :?
Sorry hoor maar ik krijg echt het idee dat je zelf gewoon niet veel wilt doen voor de informatie. Systeemeisen etc kun je natuurlijk zo vinden, ervaringen en howto's zijn er ook plenty. Hier op GoT verwachten we iets meer eigen inzet. Ik zie dat je nieuw bent hier dus er is nog voldoende tijd om te leren. Lees ook eens de faq door over het maken van een goede startpost. Met dit soort vragen zul je merken dat veel van je topics op slot gaan ben ik bang.

Als je de informatie van Google en MS al onduidelijk vind vraag ik mij af of je uberhaubt wel in staat bent een goede omgeving in te richten en te onderhouden.

Verder is het niet de bedoeling dat je meerdere posts achter elkaar plaatst, daar hebben ze het edit knopje namelijk voor uitgevonden. ;)

Ik zou zeggen: een beetje meer initiatief nemen en we helpen je graag verder. Laat eerst eens zien wat je zelf al hebt gedaan om tot een goed resultaat te komen. Dit is te mager imho.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 31-07-2005 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:50:
[...]

Sorry hoor maar ik krijg echt het idee dat je zelf gewoon niet veel wilt doen voor de informatie. Systeemeisen etc kun je natuurlijk zo vinden, ervaringen en howto's zijn er ook plenty. Hier op GoT verwachten we iets meer eigen inzet. Ik zie dat je nieuw bent hier dus er is nog voldoende tijd om te leren. Lees ook eens de faq door over het maken van een goede startpost. Met dit soort vragen zul je merken dat veel van je topics op slot gaan ben ik bang.

Als je de informatie van Google en MS al onduidelijk vind vraag ik mij af of je uberhaubt wel in staat bent een goede omgeving in te richten en te onderhouden.

Verder is het niet de bedoeling dat je meerdere posts achter elkaar plaatst, daar hebben ze het edit knopje namelijk voor uitgevonden. ;)

Ik zou zeggen: een beetje meer initiatief nemen en we helpen je graag verder. Laat eerst eens zien wat je zelf al hebt gedaan om tot een goed resultaat te komen. Dit is te mager imho.
Je maakt een grapje of niet?? Jij vraagt je af of ik in staat ben een goede omgeving in te richten?? Pathetic little wanker! Jezus wat ben jij een irritant kind. Ik ben al door verschillende mensen gewaarschuwd voor dit soort infantiel gedrag hier maar jij bent duidelijk geen zegen voor tweakers (" Hier op GoT verwachten we iets meer eigen inzet" OMG!!). Als jij niet eens de moeite neemt om te lezen wat ik schrijf en meteen je cut and paste google antwoord klaar hebt vraag ik me af wat je hier doet. Hier komen mensen met verschillende achtergronden, met verschillende kennisniveaus maar dat past niet in jouw belevingswereld blijkbaar.

" Laat eerst eens zien wat je zelf al hebt gedaan om tot een goed resultaat te komen. Dit is te mager" ....dit is eng!

Weet je wat, lock dit topic maar..... :O

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 14:15 ]

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:12:
[...]

Je maakt een grapje of niet?? Jij vraagt je af of ik in staat ben een goede omgeving in te richten?? Pathetic little wanker! Jezus wat ben jij een irritant kind. Ik ben al door verschillende mensen gewaarschuwd voor dit soort infantiel gedrag hier maar jij bent duidelijk geen zegen voor tweakers (" Hier op GoT verwachten we iets meer eigen inzet" OMG!!). Als jij niet eens de moeite neemt om te lezen wat ik schrijf en meteen je cut and paste google antwoord klaar hebt vraag ik me af wat je hier doet. Hier komen mensen met verschillende achtergronden, met verschillende kennisniveaus maar dat past niet in jouw belevingswereld blijkbaar.

" Laat eerst eens zien wat je zelf al hebt gedaan om tot een goed resultaat te komen. Dit is te mager" ....dit is eng!

Weet je wat, lock dit topic maar..... :O
Lees de policy en de faq nog eens door zou ik zeggen. Dan zul je zien dat er inderdaad meer eigen inzet gevraagd word. Dat je de kennis niet hebt is wel duidelijk, anders zou je niet zulke vragen stellen (basiskennis en google / microsoft website). Je onderschrijft mijn post alleen maar met dit soort posts hoor. Jammer dat je gelijk naar zo'n (laag) niveau moet zakken. Waarom gelijk schelden?!

-> Algemene gedragsregels (Netiquette)

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 31-07-2005 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:25:
[...]

Lees de policy en de faq nog eens door zou ik zeggen. Dan zul je zien dat er inderdaad meer eigen inzet gevraagd word. Dat je de kennis niet hebt is wel duidelijk, anders zou je niet zulke vragen stellen (basiskennis en google / microsoft website). Je onderschrijft mijn post alleen maar met dit soort posts hoor. Jammer dat je gelijk naar zo'n (laag) niveau moet zakken. Waarom gelijk schelden?!
Jij onderschrijft MIJN posts met dit soort posts.

Ik heb een hekel aan paternatistisch gedrag. Mijn kennis van internet/ besturingssystemen...noem maar op.. is ver ver boven gemiddeld. Maar dat is een onbelangrijk gegeven in deze. Ik heb de small business server nog nooit live in aktie gezien. Ik heb de hele MS site doorgewerkt (inclusief de volledige demo). Ik heb echter geen antwoord op mijn vraag gekregen dus dacht ik laat ik BOR eens vragen. Dus als jij alles zo goed weet, geef dan maar eens antwoord. Nee ik ben inderdaad geen ICT-er maar ik als Dr. laat me niet respectloos behandelen als een klein dom kind. Wie ben jij eigenlijk?

ps ik heb het niet over de sys requirements, die ken ik (had je ook kunnen lezen)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 14:37 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:35:
[...]
ik als Dr. laat me niet respectloos behandelen als een klein dom kind.
Gast, al ben je de koningin. Dit wel erg neus-opgeheven-ik-ben-beter-dan-jij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:40:
[...]

Gast, al ben je de koningin. Dit wel erg neus-opgeheven-ik-ben-beter-dan-jij.
Inderdaad...zie je de ironie

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:35:
[...]

Jij onderschrijft MIJN posts met dit soort posts.

Ik heb een hekel aan paternatistisch gedrag. Mijn kennis van internet/ besturingssystemen...noem maar op.. is ver ver boven gemiddeld. Maar dat is een onbelangrijk gegeven in deze. Ik heb de small business server nog nooit live in aktie gezien. Ik heb de hele MS site doorgewerkt (inclusief de volledige demo). Ik heb echter geen antwoord op mijn vraag gekregen dus dacht ik laat ik BOR eens vragen. Dus als jij alles zo goed weet, geef dan maar eens antwoord. Nee ik ben inderdaad geen ICT-er maar ik als Dr. laat me niet respectloos behandelen als een klein dom kind. Wie ben jij eigenlijk?

ps ik heb het niet over de sys requirements, die ken ik (had je ook kunnen lezen)
Nou Doctor in de Arrogantie, klik maar snel hier dan: http://www.microsoft.com/...rialsoftware/default.mspx

Kun je een trial van SBS2003 downloaden, en lekker zelf je vraag beantwoorden. Voor iemand wiens kennis van internet/besturingssystemen ver boven gemiddeld is moet dat geen probleem zijn.

En volgens mij bedoel je paternalistisch i.p.v. paternatistisch, maar ik kan het mishebben. Ik ben immers geen doctor.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]King_Louie schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:47:
[...]

Nou Doctor in de Arrogantie

KING Louie...Ironie ontgaat jullie inderdaad zoals verwacht.

Kan iemand dit onderwerp en mijn profiel deleten...ik wens hier geen deel meer van uit te maken

:X

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mooi .. moet ik je nog een officiele OW sturen of blijf je uit jezelf weg ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Xandrios
  • Laatst online: 19:50
OW komt eraan. Japhy, check je mail.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.