Toon posts:

[help] Pc kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

Ik was net gewoon op het internet aan het surfen valt opeens mijn pc uit en gaat die niet meer aan alleeen in het beeldscherm komt te staan

Self test

check your pc

and signal cable
Monitor is working

k heb alles nagekeken maar weet niet wat er aan de hand is

hijs zaterdag teruggekomen van de reparatie toen is er een nieuw moederbord ingezet
en vorige maand is het interne geheugen vervangen.

je hoort de pc wel opstarten

kan ieman mij helpen aub

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:17
Je hoort je PC wel opstarten, alleen je ziet geen beeld dus? Klinkt als een probleem met je videokaart?

En hoe hoor je hem opstarten? Gaan alleen de fans draaien of hoor je hem later ook echt door de POST heenkomen en verder booten? Geen piepjes?

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 31-07-2005 11:38 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Welkom op GoT lees aub eerst eens even de FAQ door. Hierin wordt ook aangegeven dat je een duidelijke klacht omschrijving dient te doen niet van mijn pc gaat ineens uit. Graag info over de PC e.d.

[ Voor 59% gewijzigd door MasterMike op 31-07-2005 11:40 ]

Verwijderd

Ik zou mijn monitorkabel eens controleren...

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:32
Probeer je videokaart er eens opnieuw in te prikken, waarschijnlijk zit hij los.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:01

silitek

Tubes Only

VGA probleem. Of je kabel is niet meer goed. Videokaart heeft de geest gegeven. Of in mijn geval monitor stuk. Maar je heb nog beeldtekst dus dat laatste zal wel niet.

andere kabel proberen en/of vgakaartje

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
ik hoor alleen mijn fans draaien geen bieps

mijn videokaart is een ati raedon 9600 256 mb
er is zoals ik zei gister aan mijn pc gesleuteld dus kan waarschijnlijk daarbij mijn videokaart zijn beschadigd.

ook deed mijn pc het een beetje raar na mijn reparatie

bureaubladen weg.
ik had alle bestanden nog maar moest ze opnieuw instaleren ik was nog niet tot het opnieuw instaleren van mijn videokaart gekomen..

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:46:
ik hoor alleen mijn fans draaien geen bieps

mijn videokaart is een ati raedon 9600 256 mb
er is zoals ik zei gister aan mijn pc gesleuteld dus kan waarschijnlijk daarbij mijn videokaart zijn beschadigd.

ook deed mijn pc het een beetje raar na mijn reparatie

bureaubladen weg.
ik had alle bestanden nog maar moest ze opnieuw instaleren ik was nog niet tot het opnieuw instaleren van mijn videokaart gekomen..
aha, dat heb je niet verteld dat je aan de knustel bent geweest!!...als je nou een verteld wat je bedoeling was van de knustelactie. En HOE je denkt je videokaart gemold te hebben??

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:17
Ok. En
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:40:
Ik zou mijn monitorkabel eens controleren...
Black Sparrow schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:43:
Probeer je videokaart er eens opnieuw in te prikken, waarschijnlijk zit hij los.
silitek schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:44:
VGA probleem. Of je kabel is niet meer goed. Videokaart heeft de geest gegeven. Of in mijn geval monitor stuk. Maar je heb nog beeldtekst dus dat laatste zal wel niet.

andere kabel proberen en/of vgakaartje
heb je natuurlijk ook al allemaal geprobeerd? ;)
silitek schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:51:
[...]

aha, dat heb je niet verteld dat je aan de knustel bent geweest!!...als je nou een verteld wat je bedoeling was van de knustelactie. En HOE je denkt je videokaart gemold te hebben??
Zijn PC is gisteren teruggekomen van reparatie (gok in een PC winkel dan?) waarbij een nieuw moederbord geplaatst is, staat in de TS.
Maare, misschien ook het makkelijkste om dan even terug te gaan naar die winkel? :P

[ Voor 27% gewijzigd door Xander op 31-07-2005 11:52 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
jup

btw ik heb zelf niet lopen knutselen ben naar een pc zaak geweest die heeft mijn pc helemaal nagekeken en toen hebben ze het moederbord vervangen dat instabiel was

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
-Probeer die videokaart eens in een andere pc, of probeer eens een andere videokaart in jouw pc.
-Maar ik denk dat wederom het moederbord kapot is, aangezien je niet vermeld dat er piepjes gehoord worden, zijn waarschijnlijk de videokaart en het geheugen nog in orde.

Terug gaan naar diegene die hem heeft "geprobeerd" te repareren lijkt me de handigste manier.

Succes!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

En heb je de tips nu al geprobeerd? Het kan prima zijn dat je videokaart is losgetrild tijdens vervoer of dat je kabel los zit....

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
moederbord lijkt me vreemd omdat ik gister een nieuwe erin heb laten zetten.achja morgen maar naar de winkel terugbrengen dat ding:(

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:55:
En heb je de tips nu al geprobeerd? Het kan prima zijn dat je videokaart is losgetrild tijdens vervoer of dat je kabel los zit....
ik ga nu even kijken

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:55:
moederbord lijkt me vreemd omdat ik gister een nieuwe erin heb laten zetten.achja morgen maar naar de winkel terugbrengen dat ding:(
nogmaals: En heb je de tips nu al geprobeerd?

Je vraagt om advies en je doet er tot op heden zo te zien niets mee...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:52:
jup

btw ik heb zelf niet lopen knutselen ben naar een pc zaak geweest die heeft mijn pc helemaal nagekeken en toen hebben ze het moederbord vervangen dat instabiel was
mot beter leren lezen 8)7 ...inderdaad zou ik terug gaan naar je pc winkel. Maar heb je nog software-matig iets verranderd (heb het vermoeden van wel)

probeer dan eerst clear cmos...ff alle instellingen terug zetten

Verwijderd

Topicstarter
clear cmos hoe doe je dat?

voor de rest heb ik geen nieuwe programma' s geinstaleerd

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 11:59 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Pak handleiding van je moederbord. Begin te lezen totdat je dat hoofdstuk ook gehad hebt. Dan weet je het.

nofi: Ik denk dat je het beter kan laten rusten en morgen terug kan gaan.

• silitek

silitek

Tubes Only

Je heb een boekje bij je nieuwe MOBO ontvangen..daar staat in hoe te werk!!

Verwijderd

Topicstarter
ik kijk er vanmiddag naar moet nu helaas weg bedankt voor al jullie tips

ik laat nog van me horen

Verwijderd

Hoi

Aangezien je al eens het geheugen hebt vernieuwd en nu het moederbord
begin ik toch te twijfelen aan je voeding
Ik heb het vermoeden dat die niet meer helemaal in orde is dus niet de spanningen geeft die daar horen te zijn
Je kunt het doormeten met een spannings meter of je bouwt er effe een andere in en test het dan

hopelijk heb je er wat aan

groetjes

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be honest, dit is niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten ;) Neem eens de startpost van het PMG Beleid door, daarin staat duidelijk uiteengezet hoe je dat wél moet doen. En als je toch al bij de winkel bezig bent, vraag dan na of de PC het überhaupt wel bij hun deed. Zo ja, dan moet je eens de onderdelen checken die je niet hebt meegebracht, zoals bijvoorbeeld de monitor. Het is allemaal kwestie van logica ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.