Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TomT
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Om te voorkomen dat er telefoonsnoeren moeten worden aangelegd door een oude kantoorvilla wil ik naar een draadloze oplossing.

Het pand heeft nu een QuattroVox III ISDN huiscentrale met twee externe ISDN lijnen en vier analoge interne lijnen.

Met een (analoog) DECT basisstation en meerdere handsets hebben alle handsets geloof ik hetzelfde telefoonnummer. Het is dus niet mogelijk (voor zover ik weet) om een verschillend telefoonnummer toe te wijzen aan de afzonderlijke handsets. Ook kan er niet tegelijk gebeld worden omdat ze de lijn delen. Ik ga er vanuit dat meerdere basisstations dit niet oplossen?

Wat ik dus eigenlijk zoek is een draadloze één op één verbinding tussen één van de vier analoge lijnen uit de telefooncentrale en een bijbehorende handset.

Weet iemand of dit bestaat? Alvast bedankt.

TomT

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Ik kan me vergissen, maar zover ik weet is het met bijna elke DECT set mogelijk om je handset aan een basisstation te koppelen.

Moet je dus wel 4 setjes halen.
Lijkt me eigenlijk ook de enige oplossing aangezien je alle 4 de lijnen wil gebruiken...

Het nut van een centrale ontgaat me in dit geval en beetje, want een centrale zet meerdere lijnen op 1 buitenlijn. Jij wil gewoon 4 lijnen draadloos gebruiken via de huidige centrale als ik het goed begrijp.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Waarom niet een
kleine ISDN huiscentrale zoals de siemens gigaset SX255isdn
http://communications.sie..._15708_rArNrNrNrN,00.html

Deze Gigaset is bij uitstek geschikt voor de omgevingen waar zakelijk en privé in elkaar overlopen.

Je kunt met één handset zowel privé als zakelijke gesprekken aannemen. Tijdens je werk kom je situaties tegen, waarbij je twee gesprekken tegelijkertijd wilt voeren of tegelijkertijd wilt telefoneren en internetten.

Ook komt het voor dat je daarnaast de mogelijkheid wilt hebben om met twee PC’s te internetten, zowel draadloos als draadgebonden. En niet onbelangrijk, je hebt ondersteuning van een receptioniste die op de drie antwoordapparaten voor de verschillende telefoonnummers (MSN), jouw klant te woord staat.

Je werknemers zijn belangrijk voor je, dus - om hen van dienst te zijn - wil je ze voorzien van een eigen handset, waardoor je je systeem kunt uitbreiden tot een ISDN-telefooncentrale met maximaal 8 handsets. Tot slot geven de twee analoge poorten je de mogelijkheid je eigen fax en bijvoorbeeld je beveiligingsinstallatie aan te sluiten. Dit alles en meer is de Gigaset SX255!

De Talk & Surf software geeft je de mogelijkheid om je hele systeem in te stellen, te beheren en te controleren. Je adresgegevens zijn eenvoudig te importeren uit een Microsoft Excel-bestand, je lijst met gemiste oproepen, gemaakte oproepen en beantwoorde oproepen zijn eenvoudig te bekijken. Kostenanalyse en belpatronen kun je eenvoudig inzichtelijk maken.

of 4 x een basisstation + handset aansluiten op de q vox.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 09:36 ]

• TomT
  • Niet online
Had ik nog even niet aan gedacht. Maar door een handset aan een specifiek basisstation te koppelen zouden de handsets aparte telefoonnummers moeten kunnen krijgen.

De centrale is nodig om meerdere nummers te kunnen gebruiken en de vier interne lijnen op twee externe aan te sluiten.

Bedankt voor jullie reactie.

TomT

Verwijderd

Op een sx255 kun je 8 draadloze toestellen aanmelden en ook kun je apart alle msn nummers toekennen aan een toestel. Dus alleen het toestel waaraan een msn nummer is toegekend gaat over als dat nummer gebeld wordt.

Spit een handleiding van de sx255 door en dan zie je wat de exacte mogelijkheden zijn.

• TomT
  • Niet online
Zover ik kan zien is de sx255 een ISDN uitvoering. De QuattroVox is intern analoog. Dat werkt dus niet. Maar misschien dat Siemens een analoge versie heeft. Ik zal een blikje op hun site werpen.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

TomT

• MarZ_E
  • Laatst online: 28-11 19:44
TomT schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:55:
Zover ik kan zien is de sx255 een ISDN uitvoering. De QuattroVox is intern analoog. Dat werkt dus niet. Maar misschien dat Siemens een analoge versie heeft. Ik zal een blikje op hun site werpen.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

TomT
De sx255 komt i.p.v. de QuattroVox..... ;)
Pagina: 1